معماری و عمران

توریستی ترین شهرهای دنیا در سال 2018 را بشناسید!

مسافرت یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین فعالیت ها در اوقات فراغت و برای گذروندن یک تعطیلات لذت بخش به حساب میاد و معمولا شهر های مختلفی در دنیا هستند که نسبت به سایر مقاصد توریست های بیشتری از اون ها دیدن می کنند. طبق آمار هایی که در سال 2018 از اندازه...

18 اردیبهشت 1401

با برترین گالری های هنری بالی آشنا شوید

جزیره بالی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری اندونزی، علاوه بر سواحل بی نظیر، دنیای منحصربه فرد زیر آب و شالیزارهای پلکانی برنج، خانه بعضی از برترین موزه های هنر مدرن در کشور است که با بازدید از آن ها، با فرهنگ و هنر این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد.

6 اردیبهشت 1401

شهربازی مدرن در نزدیکی دریاچه ارومیه افتتاح می شود

همزمان با هفته دولت شهربازی مدرن ارومیه افتتاح خواهد شد.

27 فروردین 1401

آشنایی با لامپ هالوژن، کالای برق و چراغ دیوارکوب

لامپ هالوژن و چراغ دیوارکوب از نو ترین و به روزترین کالاهای برق مورد استفاده برای طراحی داخلی ساختمانی هستند که استفاده از کالای مرغوب آن ها می تواند نقش بسیارزیادی را در طراحی داخلی، زیبایی محیط و امنیت خاطر شما ایجاد کند، شما می توانید با مراجعه به...

26 فروردین 1401

تاریخ ایران از هخامنشیان آغاز نمی گردد!

درباره پاویون ایران که در انتقال شعار #اکسپو و مفهوم آن الکن مانده و لکنت داشته، نظرات کارشناسی بسیاری داده شده است.

21 فروردین 1401

پذیرش پرونده شهر سوخته و مسجد جامع اصفهان در کمیته میراث جهانی

در اجلاس کمیته جهانی یونسکو که در ترکیه تشکیل شده است، گزارش ادواری حفاظتی دو اثر جهانی شهر سوخته و مسجد جامع اصفهان مورد تایید نهاده شد.

13 بهمن 1400

شرایط سبد سهام عدالت در 20 آذر ماه

شرایط شرکت های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

27 دی 1400

خبری مهم برای سهامداران سیمانی

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال شرکت سیمان قاین با نماد سقاین 7.55 درصد از سهام خود را به وسیله شرکت کارگزاری بانک ملی ایران به شرکت سیمان مازندران واگذار کرد.

8 دی 1400

خوش اخلاقی، نیمی از دین

روانشناسی عقیده دارد رفتارهای مثبت و خصوصا حمایت های اجتماعی، برای سلامت بدن مفید است و احتمال تحلیل های جسمی ناشی از بیماری یا افزایش سن را به تأخیر می اندازد.

21 آبان 1400

AFC: استقلال با تیمی ناشناخته مقابل الهلال قرار می گیرد

سایت AFC تیم فعلی استقلال را ناشناخته و متفاوت با تیم حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 می داند.

23 شهریور 1400

هرم خمیده، عجیب ترین هرم مصر، در معرض بازدید عمومی قرار گرفت

طبق نظر باستان شناسان مصری دو هرم 4000 ساله در مصر وجود دارد، یکی از آن ها هرم خمیده است. این هرم بعد از طی یک پروژه طولانی بازسازی 50 ساله، برای اولین بار در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. موقعیت اهرام، حدودا در 40 کیلومتری جنوب قاهره واقع شده است. هر دو...

27 مرداد 1400

آخرین شرایط پول های بلوکه شده ایران در عراق

عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: عراق بخشی از پول کوواکس را پرداخت کرد، در واقع واکسنی که الان به کشور می آید هزینه آن از محل پول های ایران در عراق خریداری شد و در مقابل بخشی از آن هم مواد غذایی وارد کشور می گردد.

23 مرداد 1400

نرخ های عجیب اجاره در جنوب تهران

مطابق با روال سال های گذشته که از ابتدای تابستان فصل اوج جابه جایی ها در بازار اجاره منازل آغاز می شد از هم اکنون و همزمان با آغاز تابستان، بازار مسکن وارد فصل اصلی نقل وانتقالات اجاره نشین ها شده و رصد ها نشان می دهد که اجاره بها هم به پیروی از شرایط موجود...

9 مرداد 1400

هشدار الکاظمی در چهارمین سالگرد آزادی موصل

ایسنا نوشت: نخست وزیر عراق در بیانیه ای به مناسبت چهارمین سالگرد آزادسازی شهر موصل بر لزوم عدم تکرار اشتباهات گذشته تاکید نمود.

8 مرداد 1400

آیا روغن زیتون برای نوزادان مفید است؟

تبیان/روغن زیتون یکی از محبوب ترین و مفیدترین روغن های گیاهی است که خواص بیشماری برای سلامتی، پوست و مو دارد. این روغن نه تنها برای عظیم سالان بلکه برای بچه ها هم از فواید زیادی برخوردار است که در این مطلب به مزایای شگفت انگیز آن برای بچه ها می پردازیم.

7 تیر 1400

خبر مهم برای خریداران مسکن

خبرنگاران : معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهای فعلی مسکن، قیمت واقعی نیست و حباب زیادی دارد. گفت: فرایند نزولی که در بارار ارز و طلا شروع شده است، تاثیر مثبتی در شکست حباب مسکن دارد.

19 خرداد 1400

شب های قدر و رحمت رمضان

این روزها که خیابان ها دست تکان می دهند و درختان در هیات بیرق های سبز با صدای دف باد به پایکوبی بر خاسته اند و ترانه مهربانی و رحمت بر سر و روی شهر پاشیده شده است و در ایامی که دور از همه برج ها و باروها، کنگره ها و آهن ها لحظه های شکوهمند پاکی و مهربانی شکل...

7 خرداد 1400

افزایش یاری خیرین مدرسه ساز به 2300 میلیارد تومان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش، مدرسه سازی را رونق بخش عرصه های حیات اجتماعی و فردی دانست و گفت دغدغه خیّرین مدرسه ساز بیانگر نگاه بلند آنها به آینده و پیشرفت کشور است.

16 اردیبهشت 1400

نحوه عملکرد رایانه باستانی کشف شد

محققان با طراحی یک مدل دیجیتال پیروز شدند برای اولین بار از نحوه عملکرد قدیمی ترین رایانه کشف شده در دنیا آگاه شوند.

9 اردیبهشت 1400

مسجد وکیل؛ جاذبه مشهور و نام آشنای شیراز

این مجموعه از سه بخش مختلف به نام های بازار وکیل، مسجد وکیل و حمام وکیل تشکیل شده است، اما امروز شما را با مسجد وکیل آشنا خواهیم کرد.

15 فروردین 1400
تعداد: (39)