8 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی

به گزارش وبلاگ مستر، کوش آداسی یکی از محبوب ترین بندرهای مدیترانه ای مخصوص کشتی های مسافربری و تفریحی در ترکیه بوده و همه چیز در این شهر به خورشید تابان، دریای زیبا و خوش گذرانی در تعطیلات معطوف می شود. با پیشرفت صنعت هتلداری در کوش آداسی، هتلها در سرتاسر سواحلی که دورتادور شهر را احاطه کرده اند، پراکنده شده و سواحلش در فصلهای اوج گردشگری مملو از جمعیت می شوند. اما، کوش آداسی صرفا یک منطقه شناخته شده ساحلی نیست و در نزدیکی آن عظمت آثار باستانی نیز مشاهده می شود. با ما در مقاله دیدنی های معروف کوش آداسی همراه شوید تا شما را با تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی آشنا کنیم. قطعا، تور مجازی معروف ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی برایتان جذاب خواهد بود.

8 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی

فهرست مطالب

جزیره پیگونمنطقه بندرگاهساحل لیدی شهر پرینهشهر میلتوسدیدیماروستای کیرازلیشبه جزیره دیلک

جزیره پیگون

کمی دورتر از بندر کوش آداسی، از طریق یک بزرگراه 350 متری به جزیره زیبا و جذاب پیگون می رسیم؛ مکانی که آثار به جا مانده از قلعه بیزانس متعلق به قرن سیزدهم بر بلندای تپه ای قرار دارند. باروهایی که قسمتی از این مورد از دیدنی های معروف کوش آداسی را محاصره کرده اند، در اوایل قرن نوزدهم به قلعه اضافه شده اند. جزیره پیگون مکان مورد علاقه گردشگران برای قدم زدن در کنار دریا بوده و یک کافه دوست داشتنی نیز در آن واقع شده است. پیگون مکانی زیبا برای سپری کردن اوقاتی خوش و لذت بردن از تماشای غروب آفتاب است.

منطقه بندرگاه

بهترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی بیشتر در منطقه بندرگاه واقع شده اند که از جمله آنها میتوان به کاروانسرای معروف که در سال 1618 توسط اوغوز مهمت پاشا ساخته شد، اشاره کرد. نمای بیرونی ساختمان در سال 1960 مورد بازسازی قرار گرفت و از سال 1967 با نام Club Caravanserail Hotel مشغول به فعالیت است. در جنوب غربی کوش آداسی می توانید نمونه های خوبی از خانه های نیمه چوبی بازمانده از قرن نوزدهم را که به سبک سنتی منطقه ساخته شده اند، پیدا کنید.

ساحل لیدی

ساحل لیدی در فاصله دو کیلومتری از کوش آداسی واقع شده است. برای افرادی که بدنبال فعالیتهای مهیج هستند، ورزشهای آبی فراوانی در ساحل لیدی وجود دارند. کافه های بسیاری در این ساحل قرار دارند تا اگر احساس گرسنگی کردید، سری به آنها بزنید. همچنین، می توانید در این مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی چتر و جایگاه حمام آفتاب اجاره کنید. با این همه امکانات جای تعجب ندارد که ساحل لیدی در فصل تابستان پر از خانواده های محلی و گردشگران باشد. انتظار می رود در طول هفته جمعیت کمتری در ساحل لیدی دیده گردد اما، توقع تجربه یک ساحل خلوت در طول جولای و آگوست را نداشته باشید.

شهر پرینه

ویرانه های شهر باستانی پرینه که با چشم اندازی از کوهستان محاصره شده، کاملا فوتوژنیک و مناسب عکاسی هستند. دوران شکوفایی این بندر بین سالهای 300 و 45 قبل از میلاد بود و تجارت و بازرگانی در بندرهایش رونق داشت. بالا آمدن سطح گل و لای رود میندر به زندگی در پرینه پایان داد و تا قرن دوم میلادی این شهر متروکه بود. بزرگترین جاذبه گردشگری شهر باستانی پرینه، معبد آتنا بوده که دارای طراحی کلاسیک لونیان است. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر، آمفی تئاتر با گنجایش 6500 نفر بوده که بطرز باورنکردنی پابرجاست.

شهر میلتوس

میلتوس نیز مانند پرینه یک شهر بندرگاهی بزرگ دیگر متعلق به عصر هلنیستی است اما، مانند پرینه بندرگاهش در گل و لای فرو نرفت و تا قرن 14 و دوران سلجوقی، کسب و کار در آن رونق داشت. این بدان معناست که آثار تاریخی به جا مانده در شهر میلتوس متعلق به دورانهای مختلف هستند. از جاذبه های گردشگری میلتوس که نباید فراموش گردد، آمفی تئاتر بزرگ آن با 1500 جایگاه بوده که از ویژگی هایش چشم انداز عالی ردیف های بالاتر از بندرگاه است. قدمت این آمفی تئاتر به دوران یونان باستان برمی گردد و توسط رومی ها کاملا بازسازی شد. درست بالای آمفی تئاتر، دیوارهای قلعه ای از دوران بیزانس باقی مانده و در شرق آمفی تئاتر، بقایای معبد آپولو مشاهده می شوند.

در جنوب شهر ملتوس می توانید حمام فاستینا را که بخوبی پابرجا باقی مانده، بقایای یک شهر یونانی-رومی و یک کاروانسرای سلجوقی را مشاهده کنید. همچنین، در این شهر یک موزه بسیار خوب وجود دارد که به تاریخچه دو بندر قدیمی پرینه و میلتوس اختصاص یافته است.

دیدیما

این مکان، مرکزی مذهبی متعلق به دوران هلنی بوده که جایگاه خدای افسانه ای دیدیماست و بعنوان دومین معبد باستانی بزرگ جهان شناخته می گردد. ستونهای بلند معبد آپولو که روزگاری تعدادشان به 122 عدد می رسید، همچنان حفظ شده و این معبد یکی از بهترین نمونه های معابد یونانی در ترکیه است. معبد دیدیما در جهان کلاسیک باستان از جایگاه با اهمیتی برخوردار بوده و بعد از عبادتگاه دلفی در رده دوم واقع شده است. این مورد از دیدنی های معروف کوش آداسی فقط تحت حکمرانی کنستانتین بزرگ اداره می شد و پس از آنکه او به مسیحیت روی آورد، رفته رفته از نفوذ و اعتبارش کاسته شد.

روستای کیرازلی

روستای زیبای کیرازلی که با باغ و تاکستان احاطه شده، حس و حالی وصف ناشدنی دارد. این روستا مکانی عالی برای سپری کردن اوقات در یک عصر زیبا بوده تا از پیچ و خم جاده ای که از کنار خانه های سنتی دوغاب شده روستا می گذرد، عبور و جریان زندگی در این روستای پر از آرامش ترکیه را با تمام وجود احساس کنید. در این منطقه چندین رستوران و کافه دوست داشتنی نیز وجود دارند تا مدت زمانی را در آنها سپری کنید و در آرامش به تأمل بپردازید. اگر از آن دسته گردشگران علاقمند به مواد غذایی هستید، می توانید در روزهای شنبه سری به روستای کیرازلی زده و از بازار هفتگی کشاورزان بازدید کنید.

شبه جزیره دیلک

شبه جزیره دیلک یک پارک ملی به همراه چشم اندازهای زیبای ساحلی و کوه های باشکوه بوده که می توانید با طی کردن مسافت 26 کیلومتر از کوش آداسی، به آن برسید. سواحل زیادی در این منطقه برای شنا و حمام آفتاب وجود دارند که سواحل آیدین لیک Aydınlık و کاراسا کویو Karasu Köyü از معروف ترین آنها هستند. غار زنوس نیز یکی از جاذبه های توریستی معروف شبه جزیره دیلک بوده که فرصتی عالی برای کوهپیمایی در جهت جنگلی بشمار می رود. برای گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند و می خواهند از شهر فاصله بگیرند، این کوهپیمایی در بالای فهرست کارهایی است که می توانند انجام دهند.

در ادامه بخوانیددیدنی های کوش آداسی ترکیه، ساحل آبی دریای اژهمنبع: همگردی

به "8 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از بهترین جاذبه های دیدنی کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید