مقالات گردشگری

همه اش فست فود؟ کمی هم آرام فود!

بگو چی می خوری تا بگویم کی هستی فقط یک جمله فلسفی نیست. امروز دیگر عجیب نیست اگر بگوییم که سبک زندگی مان را غذایی که می خوریم، و غذایی که می خوریم را سبک زندگی مان مشخص می نماید. اواخر قرن میلادی گذشته البته موضوع به این روشنی نبود، در حالی که بسیاری از...

24 اردیبهشت 1401

طرز تهیه کالجوش و انواع آن در شهرهای ایران

در مجموعه غذاهای محلی ایران، با طرز تهیه غذاهای لذیذ به شهرهای مختلف کشورمان، ایران سفر می کنیم. امروز می خواهیم شما را با انواع کالجوش یا کله جوش در ایران آشنا کنیم.

20 اردیبهشت 1401

توریستی ترین شهرهای دنیا در سال 2018 را بشناسید!

مسافرت یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین فعالیت ها در اوقات فراغت و برای گذروندن یک تعطیلات لذت بخش به حساب میاد و معمولا شهر های مختلفی در دنیا هستند که نسبت به سایر مقاصد توریست های بیشتری از اون ها دیدن می کنند. طبق آمار هایی که در سال 2018 از اندازه...

18 اردیبهشت 1401

چرا با تور سفر کنیم؟

چرا تورها گزینه خوبی برای مسافران هستند؟برخی افراد سفرهای انفرادی را ترجیح می دهند و برخی دیگر سفر با تور را انتخاب می نمایند. در این مطلب قصد داریم مزایای سفر رفتن با تور را از زبان یک مسافر حرفه ای بشنویم، با خبرنگاران همراه باشید.

10 اردیبهشت 1401

روش هایی برای مجذوب کننده تر کردن سفر جاده ای

سفر جاده ای در کنار تمام مزیت هایی که دارد، گاهی خسته کننده می شود. با کمک این روش های ساده، سفر جاده ای را مجذوب کننده تر کنید.

7 اردیبهشت 1401

با برترین گالری های هنری بالی آشنا شوید

جزیره بالی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری اندونزی، علاوه بر سواحل بی نظیر، دنیای منحصربه فرد زیر آب و شالیزارهای پلکانی برنج، خانه بعضی از برترین موزه های هنر مدرن در کشور است که با بازدید از آن ها، با فرهنگ و هنر این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد.

6 اردیبهشت 1401

10 راه مقرون به صرفه برای اقامت در حین مسافرت (بخش سوم)

اقامت مقرون به صرفه در سفرگردشگران می توانند اقامتگاه هایی به قیمت های 50 دلار، 20 دلار و حتی رایگان را در هر گوشه جهان پیدا نمایند، فقط در صورتی که بدانند باید کجا را بگردند. در کنار بلیت هواپیما، اقامت شاید بیشترین هزینه را در بودجه تعطیلات به خود اختصاص...

3 اردیبهشت 1401

چرا افراد اهل سفر در محیط کار پیروز تر هستند؟

تاثیر سفر روی زندگیسفر رفتن یکی از بایدهای زندگی همه ماست، ما سفر می کنیم تا از دست روزمره های زندگی فرار کنیم و در اینکه همه ما به تعطیلات احتیاج داریم شکی نیست. حداقل سالی یکبار بهتر است باشد، اگر هم بیشتر، بهتر. کار بدون سفر، باعث ملال انگیز کردن زندگی...

31 فروردین 1401

پروژه های بزرگ میراث فرهنگی سمنان با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسند

خبرنگاران/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از مشخص تکلیف آبگرم، موزه بزرگ و بازارچه دائمی صنایع دستی سمنان تا سال آینده به وسیله استفاده از ظرفیت ماده 27 و واگذاری به بخش خصوصی اطلاع داد.

30 فروردین 1401

سومین همایش کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ در جزیره زیبای کیش برگزار گشت

سومین همایش کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ با اسپانسرینگ صنایع خودروسازی پارسیان موتور (نماینده فروش و خدمات پس از فروش فیات در ایران) و با هدف ترویج فرهنگ سفر و گردشگری، 18 تا 22 دی ماه 1400 در جزیره زیبای کیش برگزار گردید.

29 فروردین 1401

شهربازی مدرن در نزدیکی دریاچه ارومیه افتتاح می شود

همزمان با هفته دولت شهربازی مدرن ارومیه افتتاح خواهد شد.

27 فروردین 1401

یکی از رسم های جشن کریسمس، ساخت و تزئین درخت کاج یا همان درخت کریسمس است.

درخت کریسمس به عنوان درخت همواره سبز شناخته می گردد که سمبل امید و زندگی جاودانه است.

25 فروردین 1401

رستوران های طنجه از کافه هافا تا ال موراکو؛ مراکش

طنجه، یکی از شهرهای مهم مراکش، دارای تاریخی غنی، و طبیعتی بی نظیر است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در این مقاله با رستوران های این شهر زیبا آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

24 فروردین 1401

تاریخ ایران از هخامنشیان آغاز نمی گردد!

درباره پاویون ایران که در انتقال شعار #اکسپو و مفهوم آن الکن مانده و لکنت داشته، نظرات کارشناسی بسیاری داده شده است.

21 فروردین 1401

زمان اعلام نتایج اولین جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از اعلام نتایج اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی در 5 دی ماه اطلاع داد.

20 فروردین 1401

توهین نژادپرستانه ای که هنوز گریبان رایان ایر را رها نکرده است

توهین نژادپرستانه ای که چند روز پیش در یکی از پروازهای رایان ایر رخ داد و پس لرزه های آن هنوز هم این هواپیمایی را می لرزاند، این نکته را به ما گوشزد می کند که مسافران در قبال هم وظیفه دارند.

19 فروردین 1401

پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در راه است

کتاب مجموعه مقالات پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا به زودی منتشر می شود.

10 اسفند 1400

موزه هنرهای معاصر تهران تعطیل می شود

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، موزه هنرهای معاصر تهران تعطیل می شود.

3 اسفند 1400

برقراری پرواز مشهد، کازان و مشهد، لاهور

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خراسان رضوی خبر از برقراری پرواز مشهد-کازان و مشهد-لاهور داد.

27 بهمن 1400

تجهیزات سفر: گیره نگهدارنده دوربین

کپچر (Capture Clip) حمل دوربین بر روی بند کوله پشتی، کمربند یا کیف را برای شما امکان پذیر کرده است. این گیره نگهدارنده دوربین از جنس آلومینیوم و نایلون تقویت شده با شیشه است و ایمنی بسیار بالایی دارد. برای آشنایی با کپچر در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

17 بهمن 1400
تعداد: (135)