چرا با تور سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ مستر، چرا تورها گزینه خوبی برای مسافران هستند؟

برخی افراد سفرهای انفرادی را ترجیح می دهند و برخی دیگر سفر با تور را انتخاب می نمایند. در این مطلب قصد داریم مزایای سفر رفتن با تور را از زبان یک مسافر حرفه ای بشنویم، با خبرنگاران همراه باشید.

چرا با تور سفر کنیم؟

گرچه من شخصا همواره مسافرت انفرادی و کوله پشتی گردی را ترجیح می دهم، اما راههای زیادی برای مسافرت کردن وجود دارد. در حقیقت من روش های مختلف سفر را تجربه نموده ام. تورهای خوب و بد زیادی رفتم، تور کشتی کروز، یک هفته تور لوکس در کانادا، اما تورهای لوکس آنقدرها هم که می گویند خوب نبود. مردم معمولا از شنیدن اینکه من از تورهای سازماندهی شده لذت می برم تعجب می نمایند. سفر با تورهای سازماندهی شده به همراه راهنما با سفرهای انفرادی و بک پکی کاملا فرق دارد. اما در انتها روز، سفر برای لذت بردن است و همه تورها بد نیستند. بسیاری از شرکتهای مسافرتی که شما را با عجله از یک نقطه به نقطه دیگر برای بازدید نمی برند، امکان کشف مکانهای مختلف را برای شما فراهم می نمایند و هزینه اضافی از شما نمی گیرند.

سفر برای کشف جهان، شناخت مکانهای تازه، تجربه اتفاقات تازه و دیدار با آدمهای تازه است. حال فرقی ندارد، این کار را با یکسال سفر با کشتی کروز، دو هفته دوچرخه سواری و یا با تور انجام دهید. همه مسافرها یکسان هستند. سفر برای برداشتن مرزها و تماشا جهانست. فرقی نم یکند که مردم چه راهی را انتخاب می نمایند. وقتی صحبت از تور می گردد، مردم معمولا تصویری از یک اتوبوس شلوغ پر از جهانگرد، عکس گرفتن در حالیکه راهنما در حال شرح دادن درباره اهمیت محل بازدید است و بعد از سوار اتوبوس شدن و ادامه این ماجراها به ذهنشان می رسد. اما همه تورها این طور نیستند، انواع مختلفی وجود دارد. از تور یک روزه گریت بریر ریف، تا تور پیاده روی در شهر نیویورک و یا تور دو روزه قایق سواری به مقصد جزیره وایت سان دی.

حقیقت این است که تورها انواع و اقسام مختلفی دارند و همه ما از این تورها استفاده می کنیم، حتی اگر به این کار اقرار نکنیم. ما سفرهای کوتاه مدت را تور نمی دانیم و انتظار ما از تور سفر با گروه های بزرگ و خاص است. صرف نظر از اینکه تعریف ما از تور چیست، باید بدانیم که تورها نقش مهمی را در سفر ما بازی می نمایند. به نظر من تورهای بد هم وجود دارند. من از آنهایی که شما را با اتوبوس های بزرگ فقط از یک نقطه به نقطه دیگر جابجا می نمایند خوشم نمی آید. ممکن است بعضی ها آن را دوست داشته باشند، اما من پیشنهاد نمیکنم.

اولین توری که رفتم، تور کاستاریکا بود. 14 روز گشتم. در جنگل گم شدم و دوستان تازهی پیدا کردم. بیشتر افراد تور تنها بودند و حدودا بیست ساله، بنابراین همه ما یک نقطه مشترک داشتیم. آن تور من را با سختی های سفر آشنا کرد. مهمتر اینکه سفر عجولانه ای نبود و تحت فشار نبودیم. بعنوان اولین تجربه یک آغاز عالی بود و یک هماهنگی درست بین تجربه های فردی و گروهی وجود داشت.

تورها مزایای زیادی دارد به خصوص برای کسانی که به تازگی می خواهند سفر را آغاز نمایند. تورها می توانند:

  • آسایش شما را فراهم نمایند.
  • استرس تان را کاهش دهند.
  • زمینه دوستی با دیگران را فراهم نمایند.
  • راهنمای محلی بگیرند.
  • احتیاج به برنامه ریزی را کم کند.
  • وسایل راحتی شما را فراهم نمایند.

اغلب مردم از اینکه وسایل خود را بردارند و به تنهایی به یک جای غریب بروند، خوششان نمی آید. تورها می توانند استرس و نگرانی که شما در سفر اول خود تجربه می کنید را کاهش دهند، چیزی که باعث می گردد میل به سفر بیشتر گردد. برای کسانی که دیدار با افرد دیگر و صحبت کردن با آنها برایشان سخت است تور فرصت خوبی برای برطرف این مساله است. سفر انفرادی احتیاجمند مهارتهای زیادی است و خیلی از افراد آمادگی آن را ندارند که برای اولین بار به تنهایی سفر نمایند، بنابراین سفر با گروه، راه بسیار خوبی برای جهانی ناشناخته است. طبیعتا بعد از تجربه یک تور خوب بعضی از مسافران می توانند یک سفر انفرادی را تجربه نمایند. علاوه بر این راهنمای تور می تواند اطلاعات شما درباره یک منطقه را افزایش دهد. راهنمای ما در کاستاریکا ما را رها کرد تا هر کاری که دلمان می خواهد انجام دهیم. راهنمای بومی ما در پارک ملی کاکادو درباره تاریخچه و اهمیت منطقه برای مردم بومی صحبت کرد.راهنمای من در تایلند، بیولوژیست شخصی من بود و درباره حیات وحش منطقه اطلاعاتی به ما داد که قبلا درباره اش نشنیده بودیم.به عقیده من تورها هیچ مسئله ای ندارند. صرف نظر از اینکه اغلب چطور سفر می کنید، پیشنهاد می کنم با تور سفر کنید. داشتن یک راهنما که به شما اطلاعاتی را درباره منطقه بدهد بهتر از این است که شما فقط آن منطقه را ببینید. من تورهای کوتاه مدت و طولانی مدت مختلفی را تجربه کردم ، بنابراین قبل از اینکه درباره آنها ذهنیت منفی داشته باشید، به خاطر داشته باشید روش های مختلفی برای مسافرت کردن وجود دارد و تورهای سازماندهی شده هم یکی از این روش های جالب برای تماشا جهان است.

منبع: www.nomadicmatt.com

منبع: الی گشت

به "چرا با تور سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا با تور سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید