چرا افراد اهل سفر در محیط کار پیروز تر هستند؟

به گزارش وبلاگ مستر، تاثیر سفر روی زندگی

سفر رفتن یکی از بایدهای زندگی همه ماست، ما سفر می کنیم تا از دست روزمره های زندگی فرار کنیم و در اینکه همه ما به تعطیلات احتیاج داریم شکی نیست. حداقل سالی یکبار بهتر است باشد، اگر هم بیشتر، بهتر. کار بدون سفر، باعث ملال انگیز کردن زندگی می گردد و آدم هایی که زیاد سفر می نمایند، چه در زندگی و چه در محل کار از آدم هایی که خیلی اهل سفر و گردش نیستند، پیروز ترند. اما چرا؟ در ادامه همراه خبرنگاران باشید:

چرا افراد اهل سفر در محیط کار پیروز تر هستند؟
  • کسانی که سفر می نمایند، روشن فکرتر هستند

کسانی که زیاد کار می نمایند و جایگاه شغلی خوبی دارند مثل مدیرها، همگی با هم متفق القول بوده اند که بعد از رفتن به سفر، توانسته اند بیشتر روی کارها تمرکز نمایند و دید بهتری داشته باشند. این افراد معمولا شفاف فکر می نمایندو دید مثبت تری نسبت به بقیه در زندگی دارند.

  • دوستان بیشتری در خارج از کشور دارند

برای مثال وقتی که برای یک سفر کاری یا یک نمایشگاه، به خارج از کشور می روید، با آدم های بیشتری از بقیه نقاط جهان دیدار می کنید و با خیلی از آنها، دوستان خوبی می شوید. این باعث می گردد تا با آدم های زیادی در ارتباط باشید. بنابراین اگر دوست دارید روابط تان را وسیع تر کنید، باید به این نکته توجه کنید.

  • بهتر می توانند کارها را سازمان دهی نمایند

اگر برای سفر به کشور دیگری برنامه ریزی نموده باشید، باید منظم تر باشید و بتوانید کارهایتان را سازمان دهی کنید مثلا باید مراقب پاسپورتتان باشید، اگر همراهی دارید از او مراقبت کنید، بدانید می خواهید چه کنید، کجا بروید، چه غذایی بخورید و… در واقع سفرتان را مدیریت می کنید و یاد می گیرید تا این مدیریت و سازمان دهی را در وظایف دیگرتان هم انجام دهید.

  • دانش بالایی از فرهنگ های دیگر دارند

وقتی به یک کشور دیگر بروید، مطمئنا با فرهنگ ها و انسان های نو دیدار می کنید. این به شما یاری می نماید تا دامنه اطلاعاتتان بیشتر گردد و بفهمید دیگران چه طرز تفکری دارند و چگونه زندگی می نمایند. حتی باعث می گردد بتوانید قسمت های خوب فرهنگ آنها را جدا کنید و در زندگی خودتان هم بهره ببرید.

  • آداب و معاشرت بهتری دارند، روابط قوی تر

سفر و مخصوصا سفر به یک کشور خارجی باعث می گردد تا کمی اطلاعاتتان را بیشتر کنید مثلا چند اصطلاح خارجی نو یاد بگیرید. این باعث می گردد تا بتوانید با افراد آن کشور ارتباط برقرار کنید و در نتیجه خواه و ناخواه باعث بهتر شدن روابط اجتماعی تان می گردد. اگر از این کار سربلند بیرون بیایید، می توانید تاثیر آن روی کارتان را به طور عجیبی حس کنید.

  • رفتن به سفر یعنی یک آغاز تازه

برای درک این موضوع یک مثال ساده می زنیم. وقتی گوشیتان هنگ می نماید، چه می کنید؟ آن را یکبار خاموش نموده و دوباره روشن می کنید تا مثل اول به خوبی کار کند. سفر هم با زندگی شما همین کار را می نماید و در واقع مغز ما هم احتیاج به استراحت دارد حتی اگر استراحتی کوتاه باشد. اگر سفر خارجی باشد که چه بهتر. سفر علاوه بر اینکه فرد را از روزمرگی دور می نماید، انرژی بسیار زیادی به او می دهد و از او یک انسان بهتر می سازد.

یکی از مدیران پیروز آمریکا در شرکت کثی پاسیفیک در این باره می گوید: فردی که خوش سفر است، فرد شاغل زیرکی است چون نگرش و دیدی که در سفر بدست می آید، در هیچ کلاس درس و یا محیط کاری آموخته نمی گردد.

منبع: الی گشت

به "چرا افراد اهل سفر در محیط کار پیروز تر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا افراد اهل سفر در محیط کار پیروز تر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید