علم و تکنولوژی

اپلیکیشن ویدزی، رؤیای بچه ها، اطمینان خاطر والدین

بچه ها امروزی نمی توانند جهان را بدون گوشی های هوشمند تصور نمایند. آنها در عصری بزرگ می شوند که فاصله آنها تا انواع تفریح و اطلاعات تنها یک سرانگشت است؛ بنابراین جای تعجب نیست که آنها هر روز، زمان قابل توجهی را صرف این فناوری ها نمایند.

18 اردیبهشت 1401

آرتروز بیماری فراگیر، راهکارهای کاهش آسیب و درمان چیست؟

خبرنگاران - گروه استان ها، مهتاب خیری: این روزها آرتروز یا استئوآرتریت یکی از علل شایع مراجعه افراد به متخصصان ارتوپدی و کلینیک های فیزیوتراپی است. آرتروز یا بیماری دژنراتیو مفصل می تواند بر روی تمامی مفاصل بخصوص مفاصل زانو، ران، مهره ها و انگشتان اثر...

16 اردیبهشت 1401

ظرفیت بالای بازار سرمایه در تامین اقتصادی ساخت مسکن، سرمایه ها به ساخت راهنمایی گردد نه سوداگری

هشتمین پیش نشست از همایش مسکن؛ پیشران فراوری با موضوع ارزیابی الگوهای تامین مالی ساخت مسکن به وسیله بازار سرمایه با حضور صاحب نظران در وزارت امور مالی و دارایی برگزار گردید.

9 اردیبهشت 1401

با برترین گالری های هنری بالی آشنا شوید

جزیره بالی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری اندونزی، علاوه بر سواحل بی نظیر، دنیای منحصربه فرد زیر آب و شالیزارهای پلکانی برنج، خانه بعضی از برترین موزه های هنر مدرن در کشور است که با بازدید از آن ها، با فرهنگ و هنر این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد.

6 اردیبهشت 1401

سومین همایش کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ در جزیره زیبای کیش برگزار گشت

سومین همایش کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ با اسپانسرینگ صنایع خودروسازی پارسیان موتور (نماینده فروش و خدمات پس از فروش فیات در ایران) و با هدف ترویج فرهنگ سفر و گردشگری، 18 تا 22 دی ماه 1400 در جزیره زیبای کیش برگزار گردید.

29 فروردین 1401

آشنایی با لامپ هالوژن، کالای برق و چراغ دیوارکوب

لامپ هالوژن و چراغ دیوارکوب از نو ترین و به روزترین کالاهای برق مورد استفاده برای طراحی داخلی ساختمانی هستند که استفاده از کالای مرغوب آن ها می تواند نقش بسیارزیادی را در طراحی داخلی، زیبایی محیط و امنیت خاطر شما ایجاد کند، شما می توانید با مراجعه به...

26 فروردین 1401

رستوران های طنجه از کافه هافا تا ال موراکو؛ مراکش

طنجه، یکی از شهرهای مهم مراکش، دارای تاریخی غنی، و طبیعتی بی نظیر است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در این مقاله با رستوران های این شهر زیبا آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

24 فروردین 1401

عرضه گوشی های میان رده نوکیا G21

شرکت نوکیا یک گوشی میان رده که مجهز به دوربین اصلی 3 مگاپیکسلی است را در بازار هند عرضه می نماید.

22 فروردین 1401

تاریخ ایران از هخامنشیان آغاز نمی گردد!

درباره پاویون ایران که در انتقال شعار #اکسپو و مفهوم آن الکن مانده و لکنت داشته، نظرات کارشناسی بسیاری داده شده است.

21 فروردین 1401

زمان اعلام نتایج اولین جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از اعلام نتایج اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی در 5 دی ماه اطلاع داد.

20 فروردین 1401

اولین گوشی تاشو ریلمی با دوربین زیر نمایشگر

پس از انتشار شایعات فراوان پایان امروز (چهارشنبه)، یکی از مدیران ارشد شرکت چینی ریلمی Realme طی پستی رسمی تأیید کرد که این شرکت به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمند تاشو خود را که به دوربین زیر نمایشگر مجهز است، در سال 2022 روانه بازار می نماید.

11 اسفند 1400

پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا در راه است

کتاب مجموعه مقالات پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا به زودی منتشر می شود.

10 اسفند 1400

تیک، تو شرکت بازی سازی موبایل زینگا را با رقم 12، 7 میلیارد دلار می خرد

تیک-تو (Take-Two) رسما خبر از خرید شرکت بازی سازی زینگا (Zynga) با رقم سرسام آور 12/7 میلیارد دلار داده است؛ معامله ای که با فاصله بزرگترین خرید تاریخ صنعت بازی نام می گیرد. پیوستن شرکت زینگا به تیک-تو به عنوان یکی از بزرگترین غول های صنعت بازی که مشخصا در زمینه...

7 اسفند 1400

دعوت از صاحبنظران حوزه ICT برای ثبت نام در الکام تاکز

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای، از تمامی اساتید، مدیران دولتی و شرکت ها، کارشناسان، محققان و صاحب نظران دعوت می گردد تا برای ارائه دیدگاه های خود در قالب سخنرانی و پنل در بخش الکام تاکز بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ ثبت نام نمایند.

4 اسفند 1400

علت اختلال در دقایق ابتدایی معاملات چه بود؟

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز 13 دی ماه در دقایق ابتدای معاملات، معاملات بورسی دچار مشکل شده است. روح الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: سامانه ها از ابتدا روشن بودند و مسئله ای نداشتند، تنها برقراری ارتباط به دلیل قطعی برق ابتدای صبح با...

28 بهمن 1400

هشدار درباره همه گیری آنفلوآنزا

متخصصان عفونی نسبت به پاندمی آنفلوآنزا هشدار می دهند. این در حالی است که اکنون دنیا درگیر سویه اومیکرون کروناست و هر روز رکورد نوی در این باره ثبت می گردد؛ به طوری که بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت در هفت روز، حدود 9میلیون و 520هزار مبتلای نو به این...

23 بهمن 1400

کتانی با صفحه نمایش سه بعدی به بازار عرضه شد

eBay نمایشگر کتانی سه بعدی تعاملی را برای رقابت با StockX راه اندازی کرد.

21 بهمن 1400

پاستوکووک به بار نشست، اعتماد مردم مزد زحمات پاستوری ها

خبر گزاری خبرنگاران-رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران گفت: پس از ماه ها کوشش واکسن پاستوکووک به بار نشست و اعتماد و استقبال مردم از این واکسن، مزد زحمات و مرارت های ما بود که خستگی چندین ماهه را از تن دست اندرکاران فراوری این...

16 بهمن 1400

پذیرش پرونده شهر سوخته و مسجد جامع اصفهان در کمیته میراث جهانی

در اجلاس کمیته جهانی یونسکو که در ترکیه تشکیل شده است، گزارش ادواری حفاظتی دو اثر جهانی شهر سوخته و مسجد جامع اصفهان مورد تایید نهاده شد.

13 بهمن 1400

معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در آزادراه ها

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ایجاد جذابیت برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در ساخت آزادراه ها گفت: یکی از مواردی که در احکام نو لایحه بودجه 1401 گنجانده ایم معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در آزادراه هاست.

6 بهمن 1400
تعداد: (152)