اولین گوشی تاشو ریلمی با دوربین زیر نمایشگر

به گزارش وبلاگ مستر، پس از انتشار شایعات فراوان پایان امروز (چهارشنبه)، یکی از مدیران ارشد شرکت چینی ریلمی Realme طی پستی رسمی تأیید کرد که این شرکت به احتمال زیاد اولین گوشی هوشمند تاشو خود را که به دوربین زیر نمایشگر مجهز است، در سال 2022 روانه بازار می نماید.

اولین گوشی تاشو ریلمی با دوربین زیر نمایشگر

به گزارش وبلاگ مستر، گوشی های تاشو با فناوری دوربین های زیر نمایشگر به جریان اصلی در بازار گوشی های هوشمند بدل شده اند. سازندگان مختلف اکنون گوشی هایی در این رده را وارد بازار نموده و یا در حال راه اندازی خط فراوری خود هستند. در این میان به نظر می رسد که شرکت ریلمی نیز پایان به این راستا پیوسته است چراکه حالا یک تأیید رسمی را نیز داریم. Xu Qi Chase، مدیر ارشد فناوری ریلمی در چین، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ویبو، گفت که اشکال نو گوشی های هوشمند مانند دوربین زیر صفحه نمایش و فناوری تاشو در سال آینده توسعه خواهند یافت.

اگرچه این پست Xu Qi Chase به طور مستقیم اشاره ای به خود شرکت ریلمی ندارد، ولی ما از سابقه چنین پست هایی می دانیم که این یک اظهار نظر رسمی و البته درباره خود این شرکت است. از سوی دیگر ما می دانیم که اوپو OPPO، شرکت مادر ریلمی، در حال توسعه یک گوشی تاشو با صفحه نمایش خارجی است، بنابراین تعجب آور نخواهد بود که ریلمی نیز در حال کار بر روی گوشی مشابهی باشد. پس اگر OPPO و realme گوشی های تاشو خود را عرضه نمایند، به شرکت هایی مانند هواوی، سامسونگ و شیائومی می پیوندند که همگی قبلاً گوشی هایی با این فناوری فراوری نموده اند.

ناگفته نماند که بعضی از گزارش های اخیر همانند گزارش نو وبسایت 91mobiles، فاش می نماید که شرکت ریلمی طرحی به نام realme GT 2 Fold را به ثبت رسانده که از فناوری تاشو بهره می برد. در خصوص دوربین های زیر نمایشگر نیز، ریلمی قبلاً پتنت تلفنی را ثبت نموده است که ظاهراً از این فناوری استفاده می نماید. اسناد ثبت اختراع یک گوشی با طراحی تمام صفحه را به نمایش می گذارد که نشان می دهد دوربین سلفی آن می تواند زیر نمایشگر تعبیه گردد. بعلاوه به نظر می رسد که این گوشی به اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش مجهز شده است.

به گزارش وبلاگ مستر، از آنجایی که کاربران بیشتر و بیشتر به صفحه نمایش های شخصی روی می آورند که به وسیله سرویس های استریم مانند نتفلیکس تقویت می گردد، تقاضا برای نمایشگر های بزرگتر افزایش یافته است. از این گذشته، هرچه صفحه نمایشگر بزرگتر باشد، تجربه تماشای بهتری ارائه خواهد داد و همین امر سبب شده تا شرکت های سازنده به رقابت در عرصه صفحه های نمایش بزرگ روی بیاورند. یکی از فناوری های نوی که می تواند صفحه های نمایش را بیش از پیش در این زمینه کارآمد کند، دوربین های زیر نمایشگر است که به نظر می رسد به فناوری ثابت گوشی های آینده بدل گردد.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ مستر

منبع: فرارو

به "اولین گوشی تاشو ریلمی با دوربین زیر نمایشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی تاشو ریلمی با دوربین زیر نمایشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید