در کدام رستوران تهران می توان خوشمزه ترین کباب ها را خورد؟

به گزارش وبلاگ مستر، از قدیم تا به امروز اگر نگوییم باب میل ترین باید بگوییم یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی، کباب ها بشمار می آمدند و هنوز هم با اینکه فرهنگ غذایی ما بسیار پیشرفت نموده و از تنوع فراوانی نیز در این میان برخوردار شده است، این غذاهای کبابی هستند که هر کسی را با هر نوع ذائقه ای تحریک به امتحان کردن طعم خود می نمایند. کباب، غذایی است که بطور کلی از گوشت مزه دار شده با مقداری پیاز و گوجه و همچنین سایر ادویه های مخصوص تهیه می گردد و سپس بصورت سیخ کشیده شده بر روی آتش قرار می گیرد تا هم بخوبی مغز پخت گردد و هم اندکی طعم و مزه دودی به خود بگیرد. از معروف ترین کباب های ایران که همواره از مشتریان پروپاقرصی نیز برخوردار هستند، باید به جوجه کباب، کباب کوبیده، کباب سلطانی، کباب بختیاری، کباب شیشلیک، کباب برگ، کباب ترش و کباب چنجه اشاره نماییم که البته، امروزه باید چندین و چند نوع کباب فرنگی و غیر بومی دیگر را نیز به فهرست این نوع از کباب های سنتی اضافه کنیم که حسابی مورد توجه و استقبال طیف جوان جامعه ایرانی قرار گرفته اند. با تمام این اوصاف ما می خواهیم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران کمی در مورد معروف ترین کبابی های تهران برایتان صحبت کنیم تا اگر ساکن این کلانشهر هستید یا به زودی قصد انجام یک سفر به پایتخت را نموده اید، بدانید که خوشمزه ترین کباب تهران در کدام رستوران ها و کبابسرا طبخ و تهیه می شوند. بد نیست بدانید طبق آمار در حال حاضر تمامی محله های شهر تهران دارای کبابی های کوچک و بزرگ متعددی هستند که بی تعارف تنها تعداد محدودی از آن ها قابل توجه هستند و سبب می شوند تا شما رنج ترافیک را تحمل نموده و خود را به یکی از بهترین کبابی های تهران برسانید.

در کدام رستوران تهران می توان خوشمزه ترین کباب ها را خورد؟

رستوران مسلم

اولین رستورانی که می خواهیم در مطلب معروف ترین کبابی های تهران به شما معرفی نماییم، رستوران مسلم است. جالب است بدانید در این مجموعه غذاخوری هم می توانید از غذاهای کبابی بسیار لذیذ استفاده و هم از ته چین های معروف و همچنین باقالی پلو با گوشت گردن آن نوش جان کنید که اصلا از دلایل محبوب شدن این مکان در شهر تهران شده است. در مورد این رستوران بد نیست این را هم بدانید، با اینکه مدت زمان بسیار زیادی از فعالیت آن نمی گذرد، اما بسیار محبوب و معروف شده تا جایی که تهرانی ها حاضرند غذای خود را در شرایطی که شانه به شانه دیگر مشتریان نشسته اند، در این مکان که یکی از بهترین کبابی های تهران بوده، نوش جان کنند!

آدرس رستوران مسلم: بازار - نبش غربی سبزه میدان

شماره تلفن رستوران مسلم: 55602275-021 | 55899834-021 | 55899835-021 | 55899836-021

رستوران شرف الاسلامی

یکی دیگر از معروف ترین کبابی های تهران که همچون رستوران مسلم یک غذاخوری بازاری در این کلانشهر بوده و از قدمت بسیار زیادی در زمینه تهیه و پخت انواع غذاهای سنتی و کباب های مختلف ایرانی نیز برخوردار بوده، رستوران شرف الاسلامی است که همچون گذشته هم کیفیت غذایی خود را حفظ نموده و هم به سبک و سایق کبابی های قدیمی تهران، غذاهای خود را برای مشتریانش سرو می نماید. شرف الاسلامی برای هر پرس از غذاهای خود به قدری از برنج و سایر متریال های غذایی بهره می برد که حتی اگر شما خیلی هم گرسنه حال باشید، نتوانید تمام غذای خود را میل کنید. پرهوادارترین غذاهای این رستوران که یکی از بهترین کبابی های تهران بوده، زرشک پلو، کباب شیشلیک و ته چین هستند.

آدرس رستوران شرف الاسلامی: بازار - به طرف مسجد امام (مسجد شاهِ سابق) - داخل حیاط مسجد - سمت راست

شماره تلفن رستوران شرف الاسلامی: 55634623-021

رستوران منصور

بدون هیچ اغراق و تعارفی رستوران منصور یکی از ممتازترین کبابی های تهران بوده که به دشواری می توان کوبیده ای همچون کوبیده این رستوران را در شهر بزرگی همچون تهران پیدا کرد! رستوران منصور از دیگر مجموعه های غذاخوری با سابقه در پایتخت محسوب می گردد که بیشتر سهم غذاهای خود در منوی رستوران را اختصاص داده است به انواع و اقسام کباب های ایرانی؛ به همین خاطر است که حسابی مورد توجه شکم گردها و عاشقان غذاهای کبابی قرار گرفته و هنوز هم با نزدیک شدن به زمان سرو شام و همچنین روزهای تعطیل، صف عجیب و غریبی از مشتریان جلوی آن تشکیل می گردد که قطعا سبب حیرت هر کسی که بار اولش است به تهران و این رستوران مراجعه می نماید، خواهد شد. ضروری است بدانید دکوراسیون و طراحی داخلی رستوران منصور که یکی از معروف ترین کبابی های تهران بوده، خیلی ساده تر از چیزی است که حتی در فکرتان به آن می اندیشید. ولی خوب برعکس محیط آن که عاری از هرگونه زرق و برق و تجملات اضافی است شما در رستوران منصور با کباب هایی روبرو خواهید شد که شاید تا آخرتان عمرتان و در هیچ کجای دیگر از شهر تهران نتوانید با طعم و مزه آن روبرو شوید، چرا که صاحبان این رستوران تمام تمرکز خود را بر روی کیفیت غذایشان معطوف نموده اند.

آدرس رستوران منصور: خیابان ولیعصر - بالاتر از خیابان شهید بهشتی - نبش پله اول

شماره تلفن رستوران منصور: 88723790-021

رستوران شمشیری

از دیگر چلوکبابی های فوق العاده پر مشتری و اسم و رسم دار در تهران، باید به رستوران یا بهتر است بگوییم چلوکبابی شمشیری اشاره نماییم. رستوران شمشیری از جمله قدیمی ترین کبابی های پایتخت بحساب می آید که همچون سایر کبابی های مشهور تهرانی در محدوده بازار واقع شده و هنوز هم با اینکه این همه رستوران و جلوکبابی مجلل و باشکوه در تهران افتتاح شده، اما مردم حاضرند دقایقی را در صف این رستوران بمانند و شلوغی همیشگی آن را تحمل کنند تا به یک وعده کباب اصل ایرونی دست پیدا کنند. ناگفته نماند صاحب رستوران شمشیری، شخصی به نام حاج محمدحسن شمشیری بوده که در سال 1320 شمسی قهوه خانه خود را به چلوکبابی تبدیل نمود و در سال 1340 نیز دار فانی را وداع گفت تا اداره امور مربوط به این چلوکبابی پرهوادار تهرانی توسط خاندانش صورت پذیرد.

آدرس رستوران شمشیری: بازار - سبزه میدان - ضلع جنوب شرقی - شماره 824

شماره تلفن رستوران شمشیری: 55621051-021

رستوران ارکیده

رستوران ارکیده یک نام نیک و خوشمزه در مورد رستوران های شهر تهران بوده که اغلب با شنیدن آن همگی یاد رستوران ارکیده جاده چالوس می افتیم. این رستوران نیز یکی دیگر از شعبه های معروف همان ارکیدهِ جاده چالوس است که در میدان آرژانتین واقع شده و از مساحتی 1200 مترمربعی نیز برخوردار است. وجود کباب های 50 سانتی متری تهیه شده از تازه ترین مواد پروتئینی و گوشتی در کنار کلی غذای خوشمزه دیگر و همچنین وجود فهرستی بلندبالا از نوشیدنی های این مجموعه سبب گشته تا همه روزه تهرانی های زیادی راهی این شعبه از رستوران ارکیده در پایتخت شوند. تازه به تمام این ها باید 2 سالن VIP و همچنین یک تیم مجرب و حرفه ای چه در آشپزخانه و چه در بخش خدمات رستوران را نیز اضافه کنیم تا شما به درک درستی از احترامی که این رستوران برای شما و غذاهای مدنظرتان قائل است، برسید! رستوران ارکیده از یک پارکینگ اختصاصی نیز برخوردار بوده که قدر مسلم با توجه به موقعیت مکانی رستوران یک مزیت بزرگ برای آن بحساب خواهد آمد. در مورد قیمت غذاهای این رستوران نیز باید بگوییم که درست به اندازه کیفیت فوق العاده کباب هایش، هزینه میل کردن یک وعده غذا در رستوران ارکیده تا مدت ها در ذهن باقی خواهد ماند، اما قطعا از حضور در ارکیده پشیمان نخواهید شد.

آدرس رستوران ارکیده: میدان آرژانتین - جنب خیابان الوند

شماره تلفن رستوران ارکیده: 88885300-021

چلوکبابی حاج مرشد

دور از انصاف است اگر در مورد بهترین کبابی های تهران صحبت کنیم و از چلوکبابی حاج مرشد غافل شویم! حاج مرشد نام یکی دیگر از معروف ترین کبابی های تهران بوده که در محدوده بازار پایتخت قرار گرفته و سهم زیادی از شهرت امروز خود را مدیون کیفیت فوق العاده بالای کباب های خود و همچنین بذل و بخشش غذاها میان فقرا و مستمندان است. بیشتر مشتریان چلوکبابی حاج مرشد از اهالی بازار و فروشندگان و مشتریانی هستند که برای تامین احتیاج خود سری به بازار زده و بعد از خریدهایشان خود را میهمان یک وعده غذای کاملا بازاری این چلوکبابی می کنند. شایان ذکر است که چلوکبابی حاج مرشد همچون سایر رستوران ها و چلوکبابی های بازار، هر پرس از غذای خود را در سینی های 4 و 5 نفره سرو می نماید.

آدرس چلوکبابی حاج مرشد: خیابان 15 خرداد - بازار نوروزخان - پشت مسجد جامع - شماره 43

شماره تلفن چلوکبابی حاج مرشد: 55627881-021

کبابسرای شمرون

کیفیت غذاهای این کبابسرا آنقدر بالا هست که دیگر نتوان هیچ اما و اگری برای آوردن نامش در این مطلب از بهترین کبابی های تهران جستجو کرد! کبابی شمرون با اینکه خیلی وقت نیست فعالیت پخت و پز خود را بصورت جدی آغاز نموده، اما توانسته تا در همین مدت زمان کوتاه نیز حسابی با کبابی های قدیمی و معروف تهران رقابت کند و حتی بخش زیادی از آن ها را نیز در این رقابت غذایی از میدان به در کند. کبابسرای شمرون کار خود را در سال 1385 و از میدان تجریش آغاز کرد و آنقدر در تهیه انواع کباب های اصیل و خوشمزه ایرانی از خود ذوق و مهارت به خرج داد که دیگر امروزه کمتر کسی می تواند به کیفیت کباب های کبابسرای شمرون شک کند! تهیه و سرو انواع کباب ها با میزان گوشت 100٪ خالص در کنار نان داغ و سایر مخلفات مخصوص سفره های ایرانی از ویژگی های برجسته کبابسرای شمرون است که باید این میزان دقت در عمل را در کنار استفاده از پرسنل حرفه ای و همچنین نیروهای خدماتی خوش برخورد این مجموعه قرار داد تا به خوبی متوجه اینکه چرا کبابسرای شمرون به چنین سطحی از محبوبیت در بین اهالی جدید و قدیم تهران دست پیدا نموده، شد. داشتن چشم اندازی زیبا به سوی امامزاده صالح (ع) و خیابان ولیعصر که از مهمترین خیابان های پایتخت بحساب می آید نیز از دیگر خصوصیات مهم این مکان به شمار می آید.

آدرس کبابسرای شمرون: میدان تجریش - ضلع شمال شرقی میدان

شماره تلفن کبابسرای شمرون: 22746007-021| 22746008-021

رستوران روحی

از دیگر رستوران های معتبر و باکیفیت تهران که می توانید بدون هیچ دغدغه ای در آن نشسته و از غذایی که توسط گارسون پیش رویتان قرار گرفته، نهایت لذت را ببرید، رستوران روحی هست. روحی نه نام یک رستوران بازاری است و نه اسم یک چلوکبابی قدیمی در تهران، اما به واقع کیفیت و حال و هوای درونی آن، خصوصا سرو غذا در ظروف روحی که در گذشته های نه چندان دور مردم ایران تمام غذاهای خود را در این نوع ظروف غذایی پخته و نوش جان می کردند، سبب گشته تا مشتریان زیادی در همین مدت کم شیفته رستوران روحی و دلباخته غذاهای آن شوند. رستوران روحی از 2 شعبه در شهرک و تجریش برخوردار بوده که هدف ما در این مطلب، شعبه شهرک غرب است.

آدرس رستوران روحی: شهرک غرب - خیابان سیمای ایران - ساختمان آ.ب - طبقه اول

شماره تلفن رستوران روحی: 88376080-021

رستوران ریحون

نام رستوران ریحون را هم باید به اسامی بهترین کبابی های تهران اضافه کنیم، زیرا هم به اندازه کافی از شهرت و محبوبیت در میان اهالی شهر تهران برخوردار است و هم به قدر کافی در تهیه و طبخ انواع کباب های اصیل ایرانی به مهارت توانایی دست پیدا کرد. از شاخصه های اصلی و غیر قابل انکار این رستوران، وجود مقداری نان و پنیر و سبزی در کنار تمام کباب های آن هست. در رستوران ریحون شما می توانید با خوشمزه ترین کباب های کوبیده، جوجه کباب ها و همچنین شیشلیک های عمرتان روبرو شوید و در یک فضای کاملا تاریخی و چشم نواز از خوردن یک غذای اصیل و سنتی کشورتان نهایت لذت را کسب نمایید. ناگفته نماند که بسیاری از مشتریان این مجموعه غذاخوری، سبک و سیاق فضای داخلی آن را مرتبط با آثار تاریخی استان اصفهان قلمداد نموده اند.

آدرس رستوران ریحون: جردن - بالاتر از تونل نیایش - خیابان کاج آبادی - شماره 18

شماره تلفن رستوران ریحون: 22037963-021

رستوران قدح

برای اینکه تنها در یک جمله بدانید چرا در مطلب بهترین کبابی های تهران از رستوران قدح نیز نامی به میان آورده ایم، توجه شما را به رویایی خوشمزه برای اهالی شکم جلب می نماییم که متشکل می گردد از یک سیخ کباب پهن و تهیه شده از گوشت تازه، برنج ممتاز ایرانی، کره محلی و همچنین یک تکه ته دیگ زعفرانی! چنین غذایی اشتهاآوری قدر مسلم مورد تحسین هر ایرانی در هر کجای جهانی می تواند واقع گردد با این تفاوت که رستوران قدح در شهر تهران قرار گرفته و باید برای تبدیل شدن چنین رویای مبهوت کننده ای به یک واقعیت خاطره انگیز خود را به این رستوران قدیمی و سنتی ایرانی برسانید. جالب است بدانید رستوران قدح انقدر در تهران به شهرت و محبوبیت رسیده که دیگر هیچ احتیاجی به درج تابلوهای بزرگ تبلیغاتی در این سو و آن سوی شهر نداشته و حتی از یک سردرب قابل توجه نیز برخوردار نیست! تقریبا تمام مشتریان این رستوران یا از قدیم هوادار پروپاقرص آن بوده اند یا به سفارش کسی حاضر به میل کردن یک وعده غذا از این رستوران شدند و در نهایت نیز تبدیل به یکی از مشتری های پایه ثابت آن شدند! به هر حال، پیشنهاد می کنیم اگر خود را یک کباب باز حرفه ای می دانید، حتما طعم کباب های مخصوص رستوران قدح را نیز بچشید و سپس در مورد طعم واقعی یک کباب اصیل ایرانی صحبت کنید یا در صفحات مجازی خود پست بگذارید.

آدرس رستوران قدح: بازار تهران - خیابان خیام شمالی - کوچه کربلایی - شماره 76

شماره تلفن رستوران قدح: 55801899-021 | 55801911-021 | 55614152-021

رستوران اس پی یو (SPU)

رستوران اس پی یو (SPU) یکی از محبوب ترین رستوران ها و صدالبته کبابی های پایتخت بحساب می آید که بی اغراق تمام غذاهای آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به مراتب دارای قیمت های زیادی نیز هر کدام یک از غذاهای رستوران SPU هستند. این رستوران در یک فضای گسترده و زیبا قرار گرفته و تمام پرسنل و خدمه آن مطابق با حرفه ای ترین اصول برخورد و پذیرایی از مشتریان تعلیم دیده و سبب ایجاد یک محیط دلچسب برای نوش جان کردن یک وعده غذای با کیفیت در این مجموعه پذیرایی برای شما مشتریان عزیز شده اند. در مورد بهترین غذاهای کبابی این رستوران نیز باید بگوییم کباب لقمه و شیشلیک های اس پی یو از شهرت زیادی در شهر تهران برخوردار هستند و تقریبا سفر به درکه و نخوردن یک شیشلیک از این رستوران می تواند حسرت بزرگی برای شما تهرانی ها یا مسافران شهر تهران به همراه داشته باشد. همچنین، بد نیست بدانید که معمولا در روزهای پایانی هفته و همچنین تعطیلات رسمی کشور، رستوران اس پی یو میزبان تعداد زیادی از مشتریان عام و خاص خود بوده که هم سبب شلوغی در فضای داخلی آن شده و هم پیدا کردن جای پارک در حوالی این رستوران نامی شهر تهران را کمی سخت می نماید.

آدرس رستوران اس پی یو: درکه - میدان درکه

شماره تلفن رستوران اس پی یو: 22419494-021

رستوران نوید

در بین بهترین کبابسراهای تهران باید از رستوران نوید نیز نامی به میان آوریم. نوید نام یک مجموعه پذیرایی نسبتا قدیمی در خیابان خمرشهر (آپادانا) بوده که هنوز هم همچون گذشته از برو بیای زیادی برخوردار است و همچنان در تهران بر سر ارتقای سطح کیفی غذاهای خود با دیگر رستوران های مشهور و کبابی های معروف پایتخت در حال رقابت است. وجود این رستوران در یک منطقه پر تردد و همچنین تهیه و سرو بهترین غذاها با برنج 100٪ ایرانی و رعایت تمام اصول بهداشتی سبب می گردد تا با خیالی راحت بتوان نام رستوران نوید را در فهرست بهترین کبابی های شهر تهران قرار داد. دوستان عزیز توجه داشته باشید همانطور که گفتیم محیط رستوران نوید که یکی از معروف ترین کبابی های تهران بوده، تقریبا قدیمی است و هیچ وسیله تجملاتی یا ظروف غذایی خاص و منحصر بفردی در آن به چشم نمی خورند و تنها این کیفیت بالای غذاهای این رستوران بوده که در تمامی این سال ها سبب کسب رضایت مشتریان این مجموعه شده است.

آدرس رستوران نوید: خیابان سهروردی شمالی - خیابان خرمشهر - پس از خیابان گلشن

شماره تلفن رستوران نوید: 88762751-021

منبع: همگردی

به "در کدام رستوران تهران می توان خوشمزه ترین کباب ها را خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام رستوران تهران می توان خوشمزه ترین کباب ها را خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید