خودخواهی و خودمداری نتیجه خانه نشینی و ارتباط نگرفتن با هم نسلان است

به گزارش وبلاگ مستر، تهران (پانا) - یک جامعه شناس با تاکید بر معایب آموزش به وسیله فضای مجازی، گفت: اگر مدارس بازگشایی نشوند، افرادی که در سن رشد و یادگیری بودند، در آینده فردگرا و دچار مشکل خواهند شد و یک شخصیت بیمار به جامعه تحویل داده می گردد.

خودخواهی و خودمداری نتیجه خانه نشینی و ارتباط نگرفتن با هم نسلان است

به گزارش مقدار، امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و کارشناس ارشد علوم تربیتی با بیان اینکه استفاده بچه ها و نوجوانان از فضای مجازی به واسطه آموزش آنلاین در دوران کرونا می تواند مخرب باشد، گفت: این دانش آموزان خواه ناخواه به تمامی امکانات تلفن های هوشمند دسترسی پیدا می نمایند و دنیایشان دگرگون می گردد، از این رو جایگزین خوبی برای مدارس نیست.

این جامعه شناس با بیان اینکه فرد با استفاده مداوم از تلفن همراه به تنهایی روی می آورد، مطرح نمود: چه بسا که در درون خانواده های امروزی روابط موزاییکی حاکم است، افراد در کنار یکدیگر قرار دارند، اما یکدیگر را احساس و درک نمی نمایند و اعضای یک خانواده از مسائل یکدیگر بی خبر هستند.

وی با تاکید براینکه استفاده از تلفن همراه به جای حضور در مدارس امکان ورود دانش آموزان به انواع آسیب های اجتماعی را فراهم می نماید، اظهار کرد: ساختمان مدرسه خود به نوعی معلم است، از این رو معتقدم مدارس اگر یک روز هم دیرتر بازگشایی شوند، مشکل سازتر خواهند بود؛ چراکه انواع بدآموزی ها را می توان به راحتی و با یک جست و جوی ساده در اینترنت آموخت.

قرایی مقدم با اعلام مخالفت خود با آموزش به صورت مجازی، گفت: معتقدم مدارس باید هرچه زودتر خصوصا برای نسل ابتدایی و هدایت که هنوز وارد بلوغ کامل نشده اند، بازگشایی شوند.

این جامعه شناس، خودگرایی، خودمداری و خودخواهی را از عوامل استفاده از فضای مجازی و حضور نیافتن در کلاس درس برشمرد و مطرح نمود: متاسفانه به سبب شیوع کرونا ویروس تعاملات کم شده است و شخصیت سازی افراد نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، لذا فضای مجازی و حضور نیافتن در اجتماع سبب می گردد فرد از اطرافیان و مردم فاصله گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر آنکه مومنان آینه یکدیگر هستند، گفت: این به آن معنا است که افراد از یکدیگر می آموزند، در حالی که مدرسه در این زمینه مطالبی آموزش نمی دهد و کتابی نیز وجود ندارد، بنابراین اشخاص در محیط از یکدیگر تاثیر می پذیرند، در صورتی که ماندن در خانه و استفاده مداوم از تلفن هوشمند انزوا را آموزش می دهد.

قرایی مقدم با تاکید براینکه خودخواهی و خودمداری نتیجه خانه نشینی و ارتباط نگرفتن با هم نسلان است، توضیح داد: متاسفانه این شرایط اگر کنترل نگردد، یک شخصیت بیمار را به جامعه تحویل می دهد و این نوجوانان حتی در آینده در زندگی زناشویی خود نیز دچار مشکل خواهند شد، چراکه تاثیرپذیری از جوامع در آنان ضعیف است.

این جامعه شناس و کارشناس ارشد علوم تربیتی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل ها به سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: اگر مدارس بازگشایی نشوند، افرادی که در سن رشد و یادگیری بودند، در آینده دچار مشکل و فردگرا خواهند شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خودخواهی و خودمداری نتیجه خانه نشینی و ارتباط نگرفتن با هم نسلان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودخواهی و خودمداری نتیجه خانه نشینی و ارتباط نگرفتن با هم نسلان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید