طراحی گرافیکی و چاپ

زمان اعلام نتایج اولین جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی

تهران (پانا) - مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی از اعلام نتایج اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی در 5 دی ماه اطلاع داد.

20 فروردین 1401

واکسن، کلمه سال دیکشنری وبستر در سال 2021

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی، بنا بر سنت هر ساله، فرهنگ لغات مختلف از جمله آکسفورد، کمبریج، کالینز یک کلمه را بعنوان مهم ترین کلمه سال انتخاب می نمایند. فرهنگ لغات میریام وبستر در سال 2021 واژه واکسن را به عنوان لغت سال خود انتخاب کرد. مسئولان سایت...

20 دی 1400

چاپ 2 کتاب از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی خوزستان

خبرنگاران/خوزستان کتاب های انسان پیشرفته، پیشران توسعه جوامع و غذا و تغذیه، نکته های کوتاه و کاربردی از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی خوزستان روانه بازار کتاب شد.

15 دی 1400

مصاحبه با رولینگ به بهانه انتشار رمان نوش، عروسک کودکی پسرم الهام بخش رمان نو شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، تعطیلات کریسمس سال جاری کتاب داستانی نو جی .کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و خالق داستان های هری پاتر و مدرسه جادوگری با عنوان خوک کریسمس منتشر خواهد شد. قرار است کتاب نو رولینگ با مخاطب کودک و نوجوان به طور همزمان...

28 آبان 1400

خوش اخلاقی، نیمی از دین

روانشناسی عقیده دارد رفتارهای مثبت و خصوصا حمایت های اجتماعی، برای سلامت بدن مفید است و احتمال تحلیل های جسمی ناشی از بیماری یا افزایش سن را به تأخیر می اندازد.

21 آبان 1400

معرفی تربد و خواص درمانی آن

گیاهی است چند ساله با ساقه پیچنده و بالارونده، برگ های آن قلبی شکل و پوشیده از کرک، در انتهای ساقه، گل دهنده و گل های آن به رنگ آبی کبود است. ساقه زیرزمینی گیاه که به سبب صمغ موجود در آن در طب

3 آبان 1400

کنترل منابع تجدیدپذیر با کمک فناوری نانو

پژوهشگران کانادایی در بررسی نو خود تلاش کردند تا با استفاده از نانومواد، روشی برای کنترل منابع تنوپذیر ارائه دهند.

29 تیر 1400

کتابفروش جهرمی چطور رکورددار فروش بهارانه کتاب شد؟

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، کتابفروشی کلبه کتاب در جهرم در نخستین روز از اجرای طرح بهارانه کتاب 1400 با فروش حدود 1300 جلد کتاب، پیروز به کسب رتبه نخست فروش در کشور شد و رکوردی ملی را کسب کرد. علیرضا معطریان مدیر این کتابفروشی در گفت وگویی با ما به...

16 تیر 1400

شرکتی نانویی برای همکاری صنعت و دانشگاه فرصت می سازد

شرکتی نانویی با استقرار در دانشگاه، هم از فرصت های موجود برای تجاری سازی فناوری خود استفاده می نماید، هم به دانشجویان برای ارتقای عملی و آموزش بیشتر یاری می نماید.

27 اردیبهشت 1400

کاهش گسترش سرطان مغز با یاری یک راستا سلولی

پژوهشگران کانادایی، جهت سلولی جدیدی را شناسایی نموده اند که می تواند رشد و گسترش تومورهای مغزی را محدود کند.

3 اسفند 1399

پیشرفت های مهم فناوری هوایی در سال 2020

از هواپیمای فراصوت ریاست جمهوری آمریکا تا تحویل بار اتوماتیک، از هوش مصنوعی گرفته تا تحویل کیت های تشخیص کووید-19، همه از پیشرفت های مهم صنعت هوایی در سال 2020 میلادی بودند. در این نوشتار نگاهی داریم به برخی از مهم ترین رویدادهایی که سال گذشته در فناوری...

22 بهمن 1399

خبرنگاران ناسور؛ داستان جراحتی بر جان

تهران- خبرنگاران- داستان ناسور نوشته صالح ذکاوتی از درد شخصیت و شخصیت هایی می گوید که زخمی کهنه را بدون مداوا سال ها با خود حمل می نمایند.

30 مهر 1399

وزیر خارجه عراق: تهران و ریاض نخستین مقصدهای سفر خارجی ام هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق با رئیس کمیته سازمان ملل در امور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

29 مرداد 1399

چرا با وجود کرونا بازار سهام آمریکا صعود کرد؟

شاخص S&P 500 در حال حاضر در همان نقطه ای واقع شده است که در روزهای ابتدایی سال 2020 قرار داشت. در آن زمان اقتصاددانان اعلام کردند که اقتصاد آمریکا در ماه فوریه وارد رکود شده است.

19 مرداد 1399

شایعه مرگ مغزی رهبر کره شمالی از کجا آمد؟

منابع دولتی در کره جنوبی گفته اند که حدس های گسترده روز های اخیر در خصوص مرگ کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در پی جراحی قلبی صحت ندارد.

4 تیر 1399

آمریکا عبدالمهدی را تحریم می نماید

فارس نوشت: یک روزنامه عربی چاپ لندن و نزدیک به قطر امروز (پنجشنبه 12 دسامبر)، اطلاع داد که بر اساس اطلاعاتی که در دست دارد، در فهرست تحریم های بعدی آمریکا، نام عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق نیز درج خواهد شد.

7 بهمن 1398

طراحی نمای رومی در دکوراسیون ساختمان

یکی از بخش های مهم در طراحی دکوراسیون ساختمان نمای بیرونی آن است که بیش تر در معرض دید است .

14 دی 1398

ماجرای موش خبرنگاری که بچه ها را می خنداند

به گزارش خبرنگاران، جرونیمو موش خبرنگار نام مجموعه کتاب ایتالیایی نوشته الیزابت دامی برای بچه ها است که در فهرست پرفروش ترین کتاب های تاریخ واقع شده است. داستان های جرونیمو تاکنون به 48 زبان ترجمه شده اند و بیش از 130 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده...

30 آذر 1398