مصاحبه با رولینگ به بهانه انتشار رمان نوش، عروسک کودکی پسرم الهام بخش رمان نو شد

به گزارش وبلاگ مستر به نقل از دیلی میل، تعطیلات کریسمس سال جاری کتاب داستانی نو جی .کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و خالق داستان های هری پاتر و مدرسه جادوگری با عنوان خوک کریسمس منتشر خواهد شد. قرار است کتاب نو رولینگ با مخاطب کودک و نوجوان به طور همزمان به وسیله انتشارات اشت، لیتل براون و اسکولاستیک در کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند، ایرلند و هندوستان چاپ گردد. شرکت اودیبل قرار نسخه صوتی این کتاب را به زبان انگلیسی روانه بازار کند. همزمان با چاپ کتاب قرار است نسخه ترجمه شده این کتاب به 32 زبان به وسیله ناشران دیگر منتشر گردد.

مصاحبه با رولینگ به بهانه انتشار رمان نوش، عروسک کودکی پسرم الهام بخش رمان نو شد

رولینگ در مصاحبه ای تازه گفته است که این کتاب را با الهام از عروسک خوک پسرش نوشته است که آن را پیگی صدا می کرد. رولینگ در کتاب تازهش داستان پسری نوجوان به نام جک را تعریف می نماید که دوست دارد اسباب بازی های دوران کودکی اش به خصوص عروسک خوک خود را پیدا کند. او راه زیادی در جستجوی آنها طی می نماید و در این میان حوادث بسیاری را تجربه می نماید. مسئولان انتشارات اشت درباره این کتاب گفتند که این داستان هیچ ارتباطی با فرایند داستان های قبلی رولینگ ندارد و مخاطبان باید با دنیای تازه کتاب های رولینگ روبرو شوند.

مصاحبه اختصاصی روزنامه دیلی میل با رولینگ را در زیر می خوانید:

درباره ایده رمان تازهتان برای ما بگویید؟ چه چیزی باعث شد داستان خوک کریسمس را بنویسید؟

در اصل باید بگویم که اسباب بازی های دوران کودکی یا اسباب بازی خوک پسرم دیوید باعث شد که این رمان را بنویسم. او نمی توانست بدون اسباب بازی هایش بخوابد و برای آنها داستان های بسیاری ساخته بود. شاید داستان کتاب تازه را نیز با الهام از این داستان ها نوشته باشم. در واقع باید بگویم ایده اصلی داستان از حادثه گم شدن عروسک پسرم گرفته شد.

خودتان عروسک خاصی داشتید که در بزرگسالی نیز به آن علاقمند باشید؟

بله؛ حتماً. یک عروسک خرس صورتی داشتم که مادربزرگم برایم آورده بود. او را هِنری صدا می کردم. هنوز هم این عروسک را دارم.

معمولاً داستان هایتان را کجا می نویسید؟

اتاقی مخصوص این کار دارم که همواره عادت دارم داستان های تازه را در آنجا بسازم. برخی اوقات هم در تعطیلات و کنار ساحل نیز داستان هایی می نویسم. به هرحال بیشتر سعی می کنم در مکان های آرامش بخش داستان بنویسم که خودشان پشت سر هم به ذهنم می رسند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مصاحبه با رولینگ به بهانه انتشار رمان نوش، عروسک کودکی پسرم الهام بخش رمان نو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با رولینگ به بهانه انتشار رمان نوش، عروسک کودکی پسرم الهام بخش رمان نو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید