ماجرای موش خبرنگاری که بچه ها را می خنداند

به گزارش وبلاگ مستر، جرونیمو موش خبرنگار نام مجموعه کتاب ایتالیایی نوشته الیزابت دامی برای بچه ها است که در فهرست پرفروش ترین کتاب های تاریخ واقع شده است. داستان های جرونیمو تاکنون به 48 زبان ترجمه شده اند و بیش از 130 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده است. مجموعه کتاب جرونیمو موش خبرنگار به تنهایی در ایتالیا 32 میلیون نسخه فروش داشته است. انتشارات چکه از خردادماه سال 97 اقدام به ترجمه و چاپ این مجموعه کتاب نموده است.

ماجرای موش خبرنگاری که بچه ها را می خنداند

ماجرای یک موش خبرنگار

جرونیمو استیلتون در شهر نیوماوس، جزیره موش ها به دنیا آمده و استاد ادبیات موشانه و فلسفه تطبیقی جوندگان است. بیست سالی می گردد که او مسئول روزنامه جوندگان، پر خواننده ترین روزنامه جزیره موش هاست. او به نوشتن داستان های ماجراجویانه علاقه دارد. استیلتون جایزه راتیتزر را برای کتاب طلسم اهرام پنیری به دست آورد. همچنین سال 2000 برنده شخصیت سال جایزه اندرسون شد. یکی از کتاب های پرفروشش جایزه ای بوک 2002 را به خود اختصاص داد. کتاب های او در 180 کشور دنیا چاپ شده است. از سرگرمی های آقای استیلتون گردآوری پنیرهای قدیمی و بازی گلف است، اما بیشتر دوست دارد برای خواهرزاده اش، بنجامین داستان بگوید.

درباره نویسنده، الیزابت دامی

الیزابت دامی، دختر رئیس انتشاراتی به نام پیرو دامی است که قصه جرونیمو موش خبرنگار را از سال 2000 میلادی در ایتالیا منتشر کرد. او کارش را در دنیا چاپ و نشر از سیزده سالگی آغاز کرد و در نوزده سالگی اولین داستان کوتاه خودش را نوشت. دامی عاشق ماجراجویی است. او مجوز خلبانی و چتربازی را در سن 20 سالگی گرفت و در سن 24 سالگی یک دوره آموزشی معروف در مدارس مرزی خارج از کشور در مین، در ایالات متحده، به خاتمه رساند. ایده نوشتن قصه یک موش قهرمان که به تولد مجموعه کتاب جرونیمو استیلتون ختم شد در بیمارستان بچه ها به ذهن الیزابت رسید زمانی که به شکل داوطلبانه در این بیمارستان کار می کرد. خودش می گوید: درحالی که من به عنوان داوطلب در بیمارستان کار می کردم یاد حرف پچ آدامز افتادم که می گفت بچه ها احتیاج به خنده بیشتری دارند. پس من کتاب های جرونیمو استیلن را درست کردم تا بتوانم باشخصیت یک موش دست وپا چلفتی بچه ها را بخندانم. دامی تاکنون 73 عنوان کتاب از مجموعه جرونیمو موش خبرنگار به چاپ رسانده است. تولدت مبارک جرونیمو و وضعیت چسبنده از آخرین عنوان های این مجموعه هستند که در ایتالیا منتشرشده اند و به زودی در سراسر دنیا منتشر خواهند شد.

اولین جلد؛ جرونیمو به دنبال گنج گمشده چشم زمردی

جرونیمو به دنبال گنج گمشدهٔ چشم زمردی اولین کتاب از مجموعه کتاب های موش خبرنگار است که در حوزه رمان کودک و نوجوان منتشرشده است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده: داستان ازآنجا آغاز می گردد که تئا نقشه ای قدیمی پیدا کرد. آن نقشه گنج مرموز پنهانی را در جزیره دوردستی نشان می داد. طولی نکشید که خواهرم من و پسرعمو ترپ را با خودش به جست وجوی گنج برد. آن سفری که هرگز فراموش نمی کنم…

چاپ نخست این کتاب به نویسندگی الیزابت دامی و ترجمه پروین جلوه نژاد در خردادماه 1397 و در 105 صفحه با تیراژ 1300 نسخه توسط نشر چکه باقیمت 8,500 تومان به چاپ رسیده است.

دومین جلد؛ جرونیمو و طلسم اهرام پنیری

جرونیمو و طلسم اهرام پنیری دومین کتاب از مجموعه کتاب های موش خبرنگار است که در حوزه رمان کودک و نوجوان منتشرشده است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده: من به مصر می روم، من با یک شتر بداخلاق پیر از میان بیابانی عبور می کنم که به اهرام پنیری می رسد و در میان مومیایی ها راز هفت عجایب دنیا موش ها را یاد می گیرم…

چاپ نخست این کتاب به نویسندگی الیزابت دامی و ترجمه پروین جلوه نژاد و اشکان چیت ساز زاده در خردادماه 1397 و در 120 صفحه با تیراژ 1300 نسخه توسط نشر چکه باقیمت 8,500 تومان به چاپ رسیده است.

سومین جلد؛ جرونیمو در خانه جن زده

جرونیمو در خانه جن زده سومین کتاب از مجموعه کتاب های موش خبرنگار است که به نویسندگی الیزابتا دمی و ترجمه پروین جلوه نژاد منتشرشده است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده: در جنگل تاریک و ترسناکی گم شده ام! برای موش ترسویی مثل من خیلی ترسناک بود. گشتم تا در عمارت قدیمی سرپناهی پیدا کنم. آنجا کاملاً خالی بود، یا به نظر من خالی می رسید. اما فوری دریافتم اشباحی شکل گربه آنجا زندگی می نمایند. واقعاً که فضولی داشت مرا از پا درمی آورد…

چاپ اول کتاب جرونیمو در خانه جن زده خردادماه 1397 با تیراژ 1300 نسخه و 112 صفحه توسط نشر چکّه باقیمت 8,500 تومان به چاپ رسیده است.

پخش سریال انیمیشنی موش خبرنگار از شبکه پویا

مجموعه انیمیشنی موش خبرنگار از سال 2009 با مشارکت ایتالیا، فرانسه و کانادا در سه فصل 26 قسمتی بر اساس کتاب های جرونیمو موش خبرنگار ساخته شد. 44 قسمت از این مجموعه 78 قسمتی از شبکه پویا ایران هم پخش شده است.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است که؛ شهر جدید موش ها پر از خبر است که وقتی آن را می شنویم انگار اصلاً مهم نیست! اما موش بی باک، بهترین خبرنگار شهر با جسارت و کنجکاوی معماها را حل می نماید. موش خبرنگار، مسئول بهترین روزنامهٔ شهر است. او به همراه برادرزادهٔ کوچکش رایانا، خواهرش تیا و کپل اتفاقات شهر را با وسواس آنالیز می نمایند و در پس خبرهای شهر رازهایی را می یابند که هیچ کس قادر به پیدا کردنش نیست.

انتشارات چکه میخواهد در سال جدید کتاب های جدیدی از مجموعه کتاب جرونیمو موش خبرنگار که مناسب گروه سنی 6 تا 12 سال است منتشر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماجرای موش خبرنگاری که بچه ها را می خنداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای موش خبرنگاری که بچه ها را می خنداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید