آشپزی

طرز تهیه کالجوش و انواع آن در شهرهای ایران

در مجموعه غذاهای محلی ایران، با طرز تهیه غذاهای لذیذ به شهرهای مختلف کشورمان، ایران سفر می کنیم. امروز می خواهیم شما را با انواع کالجوش یا کله جوش در ایران آشنا کنیم.

20 اردیبهشت 1401

بلغور گندم و یک جهان خاصیت

بیشترین کاربردی که بلغور گندم در آشپزی ما ایرانی ها دارد تهیه آش یا نهایتا سوپ است! البته در بعضی شهرها از آن غذاهایی مثل دمی و کوفته هم درست می نمایند، اما باز هم بلغور و انواعش آن طور که باید و شاید در رژیم غذایی مان صندلی مناسبی ندارد!

1 آذر 1400

15 میان وعده سالم برای حفظ انرژی و نشاط در طول روز

بر خلاف باور عموم، خوردن میان وعده در طول روز یک روش عالی برای حفظ انرژی و هوشکمک در طول روز به شمار می رود. شما طی روز مشغول کار و تلاش هستید و این طبیعی است که بین وعده های غذایی گرسنه شوید. نکته ای که باید به آن توجه کنید، میان وعده هایی است که برای خوردن...

25 آبان 1400

درمان پوسیدگی دندان به روش طب سنتی

بوی بد دهان به علت پوسیدگی دندان ها می تواند در ارتباطات شما مشکل آفرین باشد اما می توان با چند اقدام از شر این معضل رها شد. در مطلب زیر به آنالیز روش های خانگی برای درمان پوسیدگی دندان پرداخته ایم.

23 آبان 1400

راهی برای باز کردن رگهای قلب

باز کردن رگهای بسته شده قلب، کاری است بسیار ساده که در جای خود و در مقاله ای مستقل و مفصل به آن خوهیم پرداخت امّا برای خالی نبودن عریضه، این نسخه را که این روزها در بین بیماران قلبی، شهرتی به هم زده است را برایتان آورده ام. این نسخه بر اساس توصیه متخصّصان...

9 مهر 1400

طرز تهیه گل کلم سوخاری

این غذای خوشمزه شباهت زیادی به انواع سبزیجات سوخاری مثل قارچ سوخاری ، پیاز سوخاری و .. دارد و از آن به عنوان پیش غذا هم می توانید بهره ببرید.

17 بهمن 1399

طرز تهیه آب دوغ خیار خنک و خوشمزه ، سریع و آسان

آب دوغ خیار غذایی ساده، سالم و سبک است که براحتی هضم می شود و به علت طبع خنکی که دارد، عطش را رفع می کند و از خستگی و رخوت ناشی از گرمی هوا می کاهد

12 دی 1399

طرز تهیه پیراشکی

پیراشکی از شیرینی های مشابه دونات می باشد که از گذشته در ایران پخته می شده و محبوبیت زیادی داشته است. دستورهای متفاوتی برای پخت پیراشکی و دونات وجود دارد در ادامه یک روش را برای شما آورده ایم. برای طرز تهیه پیراشکی کرمدار خانگی مانند دستور زیر عمل کنید.

2 دی 1399

طرز تهیه سالاد فصل خوشمزه و مجلسی و انواع سس برای سالاد

سالاد فصل یکی از انواع سالادهای پرطرفدار و مجلسی ایرانی است که برای هر فصل از مواد متفاوتی برای تهیه این سالاد استفاده می شود، در ادامه مطلب میخواهیم طرز تهیه انواع سالاد فصل را برای شما آموزش دهیم.

9 آبان 1399

طرز تهیه سبزه خاکشیر برای عید با 4 روش مختلف

دانه خاکشیر از بذر های لعابی است. یعنی این قابلیت را دارد که وقتی به سطحی چسبید، کنده نشود. پس با استفاده از این گیاه می توانید سبزه عید روی سطوح دلخواه درست کنید. یکی از مزایای خاکشیر این است که 5 تا 6 روز بیشتر برای سبز شدن وقت نمی خواهد. با نزدیک شدن به...

29 مهر 1399

هتل های رمانتیک کوالالامپور مخصوص ماه عسل

شهر کوالالامپور (Kuala Lumpur)، جایگاه آسمان خراش های بلند، بزرگ ترین برج های دوقلوی جهان است و با داشتن جاذبه های بی شمار، گردشگران زیادی دارد. زوج های جوان می توانند از طریق آشنایی با هتل های لوکس این شهر مدرن، سفر خوبی رقم بزنند.

10 تیر 1399

سالم ترین روش پخت برنج

تابناک/ برای حفظ ارزش غذایی برنج، باید به نحوه پخت آن توجه کرد که در زیر به 5 مورد در این باره اشاره می کنیم.

4 خرداد 1399