طرز تهیه پیراشکی

به گزارش وبلاگ مستر، پیراشکی از شیرینی های مشابه دونات می باشد که از گذشته در ایران پخته می شده و محبوبیت زیادی داشته است. دستورهای متفاوتی برای پخت پیراشکی و دونات وجود دارد در ادامه یک روش را برای شما آورده ایم. برای طرز تهیه پیراشکی کرمدار خانگی مانند دستور زیر عمل کنید.

طرز تهیه پیراشکی

به گزارش وبلاگ مستر پیراشکی خوشمزه کرمدار

مواد لازم

پیراشکی-کرمدار

مواد لازم

پودر مایه خمیر 7 گرم

شکر 50 گرم

آرد شیرینی پزی 500 گرم

نمک 1پنس

شیر 1 پیمانه

کره 60 گرم (من از روغن جامد لادن طلایی استفاده کردم)

تخم مرغ 2عدد

بهبود دهنده 1 قاشق چایخوری

روغن مایع یه میزان لازم برای سرخ کردن

پودر شکر برای تزئین به میزان لازم

مایه خمیر، یک قاشق سوپخوری از شکر و شیرولرم را در کاسه ای بریزید و روی آن را بپوشانید کاسه مورد نظر را در جای گرم بگذارید، تا مایه خمیر فعال گردد.

آرد و نمک و بهبود دهنده را در کاسه مناسبی بریزید،مایع خمیر عمل آمده وکره، تخم مرغ، باقی مانده شکر و را بیفزاید مخلوط را هم بزنید تا خمیر نرمی حاصل گردد.

خمیر را روی سطحی آردپاشی شده ورز دهید و داخل کاسه چرب شده ای بگذارید روی آن را بپوشانید و در محل گرمی نگه دارید تا حجم خمیر دوبرابر گردد.

اکنون خمیر را روی میز کار که کمی آرد پاشیده اید قرار دهید و به چند قسمت 80 گرمی تقسیم کنید و هر یک را به شکل توپ در آورید بادست کمی بازکنید وسط خمیرو با انتهای ماسوره با سر بتری سوراخ کنید و داخل سینی چرب نموده و آرد پاشی شده بچینید.

روی آن را بپوشانید و به مدت تقریبی 20دقیقه استراحت دهیدتا حجم خمیر افزایش یابد و تقریباً دو برابر گردد.

اکنون خمیر را روی میز کار که کمی آرد پاشیده اید قرار دهید و آنگاه خمیرها را در روغن فراوان سرخ کنید و روی حوله کاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی دونات گرفته گردد.

نکته

برای اینکه دونات کرمدار داشته باشید از خمیر چونه های 70 گرمی بگیرید به شکل توپ کنید بزارید 20 دقیقه استراحت کنه و بعد سرخ کنید و از وسط نصف کنین طوری که طرفش جدا نشه وکرمو بزارین وسطش و روشو با پودر شکر تزیین کنید

مواد لازم برای کرم پیراشکی

آرد سفیدنصف پیمانه

شکر یک پیمانه

آب یک پیمانه

وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

آرد وشکر را مخلوط می کنیم وبعد آب را کم کم به آن اضافه می کنیم .تا یکدست گردد .وروی حرارت ملایم می گذاریم وهم می زنیم تا بوی خامی آرد برودوغلیظ گردد ودر آخر هم وانیل را به آن اضافه می کنیم .(غلظت اون باید شبیه ماست چکیده بشه)

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه پیراشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیراشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید