گیلان در شرایط قرمز و بحرانی است ، بعضی مسافران از راه های فرعی وارد گیلان می شوند

به گزارش وبلاگ مستر، نماینده گیلان در شورای عالی استان ها تاکید نمود که استان گیلان به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایط قرمز و بحرانی واقع شده است و از مسئولان کشور خواست به داد مردم استان برسند.

گیلان در شرایط قرمز و بحرانی است ، بعضی مسافران از راه های فرعی وارد گیلان می شوند

به گزارش وبلاگ مستر به نقل از ایلنا، سید حسین موسوی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در استان گیلان به هیچ وجه شرایط عادی حاکم نیست و به دلیل گسترش بیماری کرونا این استان در شرایط قرمز قرار گرفته است. مردم باید خودشان به خودشان یاری نمایند و این موضوع را جدی گرفته و از خانه های شان بیرون نیایند.

وی ادامه داد: از مردم عاجزانه درخواست می کنیم برای خرید مایحتاج روزانه شان تمامی اعضای خانواده از منزل بیرون نیایند و یک نفر به مراکز خرید مراجعه کند که ویروس کرونا کمتر شیوع پیدا کند.

نماینده گیلان در شورای عالی استان ها با اشاره به تاکید استاندار از ممنوعیت ورود مسافران به این استان، اضافه نمود: متاسفانه به رغم تمام تذکرات و محدودیت ها همچنان شاهد ورود خودروهای نمره تهران و کرج به سطح استان هستیم و با وجود سخت گیری های عوامل انتظامی در ورودی های اصلی استان عده ای از راه های فرعی به گیلان می آیند.

موسوی با بیان اینکه خطر بزرگی در کمین مردم استان گیلان است، گفت: مردم ما بیشتر از ترس ویروس کرونا می میرند تا خود بیماری، وقتی به هر داروخانه مراجعه می نمایند و هیچگونه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده الکلی موجود نیست ترس شان بیشتر می گردد. در مواردی نیز به دلیل احتکار عده ای سودجو و بالا بردن قیمت لوازم بهداشتی مردم قدرت خرید این لوازم را ندارند و ما انتظار داریم دادستانی و سازمان صمت به این موضوع ورود نموده و با این افراد برخورد نمایند.

وی با انتقاد از عملکرد هلال احمر در شرایط بحرانی کنونی در استان گیلان، اضافه نمود: شرایط فعلی مردم بحران زده استان هم اکنون مانند سیل، زلزله و جنگ است و هیچ تفاوتی با موارد ذکر شده ندارد. لطفا عوامل امدادی وارد عمل شده و مایحتاج ضروری مردم از جمله لوازم بهداشتی و اقلام غذایی به خصوص به مناطق روستایی ارسال نمایند و در کنار مردم باشند.

عضو شورای شهر شفت اضافه نمود: امروز در تمامی بیمارستان های سطح استان شاهد پذیرش بیماران کرونایی هستیم و این اقدام بسیار خطرناکی است و ضروری است رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان اقدام به احداث بیمارستان صحرایی در این استان نمایند و پزشک و تجهیزات به استان ارسال نمایند تا بیش از این شاهد اتفاقات ناگوار و از دست دادن شهروندان گیلانی نباشیم.

  • یک پزشک اهل انزلی در راه خدمت به بیماران درگذشت
  • سومین پرستار در رشت جان باخت

موسوی با انتقاد از نقد کردن عده ای از نحوه عملکرد مسئولان حوزه بهداشت و درمان در استان گیلان ادامه داد: امیدوارم این عده از مردم واقع بین بوده و ببینند که پزشکان و پرستاران با از جان گذشتگی و حداقل امکاناتی که در اختیار دارند چگونه با تمام وجود به طور شبانه روزی در کنار مردم و بیماران مانده و درمان شان می نمایند و حتی تعدادی از آنها خود درگیر ویروس کرونا شده و فوت کردند. اینها نه نیازی به تعریف و تمجید کسی دارند و نه کسی حق دارد نقدشان کند. فقط بگذارید کارشان را انجام دهند و با حرف ها و انتقادهای نابجا انها را دلسرد نکنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "گیلان در شرایط قرمز و بحرانی است ، بعضی مسافران از راه های فرعی وارد گیلان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان در شرایط قرمز و بحرانی است ، بعضی مسافران از راه های فرعی وارد گیلان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید