پاسخ ایران به نقدها آمریکا درباره پرتاب ماهواره نظامی نور

به گزارش وبلاگ مستر، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به مواضع اخیر ایالات متحده آمریکا در مورد پرتاب پیروز و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت های علمی و فناوری بویژه در حوزه هوا-فضا را حق ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد قطعا اینگونه دخالت ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد.

پاسخ ایران به نقدها آمریکا درباره پرتاب ماهواره نظامی نور

به گزارش وبلاگ مستر، سیدعباس موسوی گفت: هیچ قطعنامه ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی نماید و استناد آمریکا به قطعنامه 2231 قطعا بی جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه 2231 شورای امنیت قطعنامه ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آنرا نقض نموده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با رد موضع آلمان در قبال پرتاب این ماهواره ایرانی گفت: وزارت امور خارجه آلمان در حالی درخصوص پرتاب ماهواره ساخته شده با کوشش مهندسان ایرانی ابراز نگرانی می نماید که وزیر دفاع این کشور تصمیم خود برای خرید جنگنده با قابلیت حمل بمب هسته ای را رسانه ای نموده است. اینگونه سیاست های یک بام و دو هوا امنیت منطقه و اروپا و دنیا را تهدید می نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه توسعه علم و فناوری در عرصه هوا-فضا را حق قانونی ایران دانست و تاکید نمود: ماهواره نور با اهداف صلح آمیز و در راستای سیاست دفاعی ایران است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "پاسخ ایران به نقدها آمریکا درباره پرتاب ماهواره نظامی نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ایران به نقدها آمریکا درباره پرتاب ماهواره نظامی نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید