وارث شرکت سامسونگ به اتهام پرداخت رشوه به 2.5 سال زندان محکوم شد

به گزارش وبلاگ مستر، بعد از چهار سال دعوای حقوقی در دادگاه، وارث شرکت عظیم سامسونگ، Jay Y.Lee، به اتهام پرداخت رشوه به 2.5 سال زندان محکوم شد. این گزارش جدید توسط نشریه بلومبرگ منتشر شده است.

وارث شرکت سامسونگ به اتهام پرداخت رشوه به 2.5 سال زندان محکوم شد

با وجود اینکه پیش تر و در سال 2017، Lee به پنج سال زندان محکوم شده بود، اما بعد از گذشت یک سال دادگاه تجدید نظر این حکم را لغو کرد. دادگاه عالی کره جنوبی در ماه آگوست (مرداد) 2019 این تصمیم را لغو کرد و فرمان به برگزاری دادگاه جدیدی را داد.

Lee پیش تر به علت رسوایی به وجود آمده از فساد های انجام شده توسط رییس جمهور کره جنوبی، Park Geun-Hye، دستگیر شده بود. رییس جمهور کره ی جنوبی به دلیل سو استفاده از موقعیت سیاسی و دریافت رشوه به 20 سال زندان محکوم شده است.

در آن موقع Lee به دلیل استفاده از ثروت و پرداخت رشوه به رئیس جمهور وقت کره جنوبی در جهت منافع تجاری شرکت سامسونگ، از جمله ادغام دو واحد سامسونگ، گناه کار شناخته شد. همچنین در آن موقع دادستان ها برای صادر کردن حکمی به مدت 12 سال زندان برای Lee کوشش کردند تا نشان دهند که حتی شرکتی به عظیمی سامسونگ هم بالاتر از قانون نیست.

بدون شک در زمانی که Lee در زندان است نمی تواند تصمیم های مهمی را برای شرکت سامسونگ درست در زمانی که میزان تقاضا برای چیپ های حافظه و دیگر تولیدات این شرکت بسیار بالاست، بگیرد. به ویژه در زمانی که به دلیل مسائل پیش آمده در روابط میان دو کشور آمریکا و چین، کشور کره و شرکت سامسونگ توجهات بیشتری را جلب نموده اند.

در جلسه آخر دادرسی، Lee عذر خواهی بسیار طولانی را انجام و قول داد که سامسونگ جدیدی را در آینده بسازد. او همچنین گفت که میخواهد آنچه که دادگاه آن را به عنوان مضرات یک کسب و کار عظیم خانوادگی مطرح نموده است، برطرف کند. او در نهایت عهد کرد که صندلی و قدرت کنونی خودش را به فرزندانش منتقل نخواهد کرد.

این حکم دادگاه تا اندازه ای بر اساس کمیته مستقلی بود که سامسونگ آن را برای نظارت بر رفتار نادرست مدیران ایجاد نموده است. در نهایت باید بگوییم که مسائل حقوقی Lee هنوز تمام نشده است، این شخص همچنین دادگاه هایی را به دلیل اتهام هایی از جمله تقلب و دستکاری در ارزش سهام دارد. همچنان انتظار می رود که بعد از مرگ پدر Lee در سال گذشته، این شخص بعد از آزادی از زندان ریاست شرکت سامسونگ را بر عهده بگیرد.

  • سامسونگ شارژر و هدفون را از جعبه سایر گوشی های گلکسی هم حذف می نماید

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "وارث شرکت سامسونگ به اتهام پرداخت رشوه به 2.5 سال زندان محکوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارث شرکت سامسونگ به اتهام پرداخت رشوه به 2.5 سال زندان محکوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید