هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا طرحی تازه دارد

به گزارش وبلاگ مستر، تقریبا دو سال از شروع تحریم هواوی می گذرد و طی این مدت، هواوی با فشارهای گسترده ای روبه رو شده است. به علت همین فشارها، این شرکت چینی دیگر مانند گذشته نمی تواند تعداد زیادی گوشی و تبلت فراوری کند. سال گذشته هواوی به ناچار آنر را به یک کنسرسیوم واگذاری کرد و هم اکنون آنر بدون نگرانی بابت تحریم های آمریکا در حالت عرضه گوشی های مختلف است. حالا طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، هواوی می خواهد طرح های گوشی های خود را به دیگر شرکت ها واگذاری کند تا آن ها بتوانند با بهره گیری از برند خود وارد بازار گوشی های هوشمند شوند.

هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا طرحی تازه دارد

از بین شرکت هایی که هواوی میخواهد با آن ها همکاری کند می توانیم به Xnova و TD Tech اشاره کنیم. باید خاطرنشان کنیم Xnova یکی از زیرمجموعه های هلدینگ دولتی PTAC است که گوشی های سری نوا هواوی را در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می رساند. همان طور که گفتیم، هر دوی این شرکت با بهره گیری از طرح های هواوی، گوشی های مختلفی را فراوری خواهند کرد که سپس با برند خود راهی بازار می نمایند.

همان طور که احتمالا می دانید، هواوی در کنار از دست دادن امکان فراوری تراشه های پیشرفته، برای استفاده از تراشه های شرکت های دیگر هم با محدودیت های زیادی روبه رو شده و مثلا نمی تواند از تراشه های 5G در گوشی های خود استفاده کند. بعلاوه باید به عدم استفاده از سرویس های نرم افزاری گوگل هم اشاره کنیم که همین موضوع مسائل زیادی را برای کاربران گوشی های هواوی ایجاد نموده است.

به نظر می رسد این طرح آخرین کوشش این شرکت برای حفظ بخش موبایل است تا حداقل بتواند تعدادی از متخصصان خود را حفظ کند. هواوی تا حدود دو سال قبل یکی از بزرگ ترین سازندگان گوشی های هوشمند در دنیا بود ولی حالا حتی در بازار چین هم دیگر حرف زیادی برای گفتن ندارد. در خصوص این اقدام هواوی نکات مبهمی زیادی وجود دارد که احتمالا به زودی گزارش های بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا طرحی تازه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی برای دور زدن تحریم های آمریکا طرحی تازه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید