نیروی دریایی آمریکا جنگنده های اف، 35 خود را بر ناو ژاپنی مستقر می نماید

به گزارش وبلاگ مستر، نیروی دریایی آمریکا میخواهد تعداد نامشخصی از جنگنده های اف-35 بی خود را برای حمایت از نیروی دفاع دریایی ژاپن و در تقابل با چین بر ناو بالگردنشین این کشور مستقر کند.

نیروی دریایی آمریکا جنگنده های اف، 35 خود را بر ناو ژاپنی مستقر می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مستر، نیروی دریایی آمریکا اعلام نموده که میخواهد تعداد نامشخصی از جنگنده های اف-35 بی خود را برای حمایت از نیروی دفاع دریایی ژاپن بر ناو بالگرد نشین ایزومو این کشور مستقر کند.

به گزارش وبگاه نیروی دریایی آمریکا به نقل از وزارت دفاع ژاپن، این جنگنده ها از سوم اکتبر در این ناو ژاپنی مستقر می شوند. در این اعلامیه اشاره ای نشده است که این هواپیما از کدام اسکادران خواهد بود و چه تعداد اف-35 برای این ماموریت اختصاص یافته است

ژنرال دیوید برگر از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا ماه سپتامبر گفت که از جنگنده های اف-35 نیروی دریایی آمریکا اواخر سال جاری از کشتی جنگی ژاپن استفاده می نمایند، هرچند معلوم نیست منظور او آزمایش یا استقرار عملیاتی رزمی بوده است.

اف-35 بی، توان نشست و برخاست عمودی را دارد. به نظر می رسد این اقدام آمریکا نوعی قدرت نمایی به چین و حمایت از ژاپن در تقابل نظامی توکیو با پکن است.

دولت آمریکا چندی قبل با فروش 105 فروند جنگنده اف-35 به ژاپن به ارزش 23.11 میلیارد دلار موافقت کرد.

ژاپن تقاضای خرید 63 فروند جنگنده F-35A و 42 فروند F-35B را که ناو نشین و عمود پرواز است، نموده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه آمده است که این اقدام امنیت یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه آسیا، اقیانوس آرام را افزایش می دهد.

در بخش دیگراین بیانیه آمده است: یاری به ژاپن در جهت افزایش تداوم قابلیت های دفاعی، برای منافع آمریکا بسیار حیاتی است.

بودجه دفاعی 2020 و 2021 ژاپن حدود 51 میلیارد دلار است و تمرکز آن بر خرید جنگنده و سامانه های موشکی جهت مواجهه با تهدیدهای محتمل کره شمالی و چین است. ژاپن سال 2018 یک برنامه پنج ساله دفاعی را تصویب کرد که بر اساس آن برای نخستین بار پس از انتها جنگ جهانی دوم، دو فروند ناو هواپیمابر به زرادخانه اش ملحق می گردد.

این در حالی است که یک رسانه ژاپنی چندی قبل به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش کرد که توکیو از طرح جنجالی استقرار دو سامانه دفاع موشکی آمریکایی در این کشور صرف نظر نموده است.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل در این زمینه گفت، به دلایل تاریخی، تحرکات امنیتی- نظامی ژاپن همیشه مورد توجه جامعه جهانی و همسایگان آسیایی بوده و ما از ژاپن صادقانه می خواهیم از گذشته عبرت بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیروی دریایی آمریکا جنگنده های اف، 35 خود را بر ناو ژاپنی مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی دریایی آمریکا جنگنده های اف، 35 خود را بر ناو ژاپنی مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید