هشدار ترامپ به کره شمالی در نخستین روز سفرش به آسیا

به گزارش وبلاگ مستر، رئیس جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) پس از ورود به ژاپن گفت، واشنگتن و متحدانش آماده دفاع از آزادی هستند و هیچ دیکتاتوری نباید راه چاره های آمریکا را دست کم بگیرد. او در عین حال روی کمک پوتین برای حل مساله کره شمالی حساب کرد.

هشدار ترامپ به کره شمالی در نخستین روز سفرش به آسیا

به گزارش وبلاگ مستر، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی سفر 12 روزه خود به آسیا را آغاز کرده که به دنبال ارائه یک جبهه مشترک با ژاپن علیه کره شاقتصادی از طریق دیدار با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر آزمایش های موشکی و اتمی کره شاقتصادی است.

وی به وبلاگ مستر گفت که مساله کره شاقتصادی در جریان مذاکرات در طول این سفر مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به مساله تجارت میان کشورهای آسیایی و آمریکا اشاره کرد و گفت: این مساله مدت هاست که به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است.

ترامپ در میان صدها تن از نیروهای آمریکایی و ژاپنی که در پایگاه هوایی یوکوتا در غرب توکیو تجمع کرده بودند و منتظر ورودش بودند، با اشاره ضمنی به کره شاقتصادی گفت: هیچ دیکتاتوری، هیچ کشور و هیچ رژیمی نباید راه حل های ارائه شده از سوی آمریکا دست کم بگیرد. آنها در گذشته این کار را می کردند اما این مساله دیگر قابل قبول نیست.

رئیس جمهوری آمریکا که کت خود را با یونیفورم نیروی هوایی آمریکا تعویض کرد، همچنین گفت: ما هرگز از دفاع از آزادی هایمان دست برنمی داریم. ما به دنبال حل این مساله هستیم. این یک مشکل بزرگ برای کشور ما و جهانیان محسوب می شود.

وی در اولین روز از سفرش به کشورهای آسیایی بر روابط قوی میان آمریکا و ژاپن تاکید و گفت: ژاپن شریکی ارزشمند و هم پیمانی قوی برای آمریکا است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که چه پیامی برای شهروندان کره شاقتصادی دارد گفت: معتقدم آن ها مردمانی خوب و کوشا هستند.

شینزو آبه نیز به نوبه خود گفت از این سفر تاریخی استقبال می کند.

وی گفت: من می خواهم بیش از پیش روابط با آمریکا بر اساس اصل اعتماد و دوستی تقویت شود.

دونالد ترامپ تاکید کرد که پیش بینی می کند با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در جریان این تور آسیایی دیدار کند.

وی افزود: ما خواهان کمک پوتین در پرونده کره شاقتصادی هستیم و من با رهبران دیگر نیز در این باره نشست برگزاری خواهم کرد.

مساله اصلی در جریان سفر ترامپ حضور در نشست اقتصادی همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک موسوم به اپک در ویتنام است و وی قرار است درمورد یک منطقه آزاد و حمایت از آن سخنرانی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدار ترامپ به کره شمالی در نخستین روز سفرش به آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترامپ به کره شمالی در نخستین روز سفرش به آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید