کوشش محققان در بومی سازی پیشرفته ترین ساعت فرمان های روشنایی به ثمر نشست ، کاهش مصرف برق با یک سوم نمونه های خارجی

به گزارش وبلاگ مستر، یک شرکت دانش بنیان ساعت فرمان های روشنایی فراوری نموده است که علاوه بر کاهش مصرف برق، یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد.

کوشش محققان در بومی سازی پیشرفته ترین ساعت فرمان های روشنایی به ثمر نشست ، کاهش مصرف برق با یک سوم نمونه های خارجی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ مستر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دستگاه می تواند روشنایی معابر را با استفاده از فناوری نوین، در زمانی دقیق کنترل کند و در کاهش مصرف برق نقشی مهم ایفا نماید.

عباس یزدان مدیرعامل شرکت ایده پردازان نوآور بوتیا که این محصول را فراوری نموده است، شرح داد: محصولات متعددی در این روزها در مجموعه دانش بنیان ایده پردازان کرمان فراوری شده که یکی از آن ها ساعت فرمان روشنایی معابر است. آن چه که در گذشته در داخل کشور ساخته شده است، یک نمونه ابتدایی فرمان روشنایی است و یک سیستم سنتی بدون تنظیمات و نمایشگر است اما آن چه که امروز ما فراوری نموده ایم، یک محصول کاملا مشابه نمونه خارجی است اما یک سوم آن قیمت دارد. محصول فراوری شده در مجموعه ما قابلیت تنظیم لحظه ای دارد و مجهز به نمایشگر است.

فراوری این محصول در مرحله ابتدایی منجر به اشتغال مستقیم برای 3 نفر شد و به صورت غیرمستقیم هم می تواند منجر به ایجاد ده ها شغل گردد. این دستگاه به دلیل این که قیمت تمام شده مقرون به صرفه تری نسبت به نمونه های خارجی دارد، قابلیت صادرات هم دارد.

در گذشته از دستگاه های فوتوسل در روشنایی معابر استفاده می شد که بر اساس روشنایی محیط عمل می کرد اما دستگاهی که امروز این شرکت دانش بنیان فراوری نموده است، طول و عرض جغرافیایی را دریافت می نماید و زمان طلوع و غروب خورشید را محاسبه و بر اساس این محاسبات، روشنایی معابر را به صورت اتوماتیک تنظیم می نماید.

مصرف بهینه برق و صرفه جویی در هزینه ها از جمله مزیت های دستگاه فراوری شده در این شرکت دانش بنیان است.

تمامی ادارات و شرکت ها می توانند از این دستگاه استفاده نمایند تا مصرف برق خود را کاهش دهند. اما شرکت توزیع نیروی برق مشتری اصلی این محصول است.

یزدان با اشاره به مسائل فراوری در شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان امروز احتیاج به حمایت دارند و مقوله سرمایه در گردش یکی از معضلات جدی ماست. زمانی که این دستگاه در مجموعه ما فراوری می گردد، شاید 6 ماه زمان احتیاج باشد تا مطالبات ما پرداخت گردد و در این مدت شرکت احتیاج به سرمایه ای دارد تا بتواند چرخه فراوری خود را حفظ کند اما متاسفانه در این زمینه خلل وجود دارد و منابع اقتصادی به مقدار کافی وجود ندارد. ما احتیاج داریم تا در مورد بیمه و دارایی، ارگان های مرتبط با شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشند و تسهیلاتی برای ما در نظر گیرند. امروز مشکل اساسی ما نبود سرمایه برای فراوری انبوه فرمان روشنایی است و همین امر سبب می گردد تا کار برای شرکت دانش بنیانی نظیر ما سخت گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کوشش محققان در بومی سازی پیشرفته ترین ساعت فرمان های روشنایی به ثمر نشست ، کاهش مصرف برق با یک سوم نمونه های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش محققان در بومی سازی پیشرفته ترین ساعت فرمان های روشنایی به ثمر نشست ، کاهش مصرف برق با یک سوم نمونه های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید