باید برای بهبود شرایط اقتصاد نشر ریشه ای کار کرد

به گزارش وبلاگ مستر، باشعور گفت:باید برای بهبود شرایط اقتصاد نشر ریشه ای کار انجام داد تا بتوان تغییری در شرایط نشر و رونق کتابخوانی ایجاد کرد.

باید برای بهبود شرایط اقتصاد نشر ریشه ای کار کرد

مجید باشعور مدیر مسئول انتشارات تایماز در گفت و گو با خبرنگار ، درباره تاثیر طرح های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران شیوع کرونا بر اقتصاد نشر گفت:طرح هایی مانند بهارانه و تابستانه کتاب که در ایام شیوع کرونا در کشور برگزار گردید تاثیر زیادی بر اقتصاد نشر نگذاشت این طرح ها در سال های پیش هم برگزار می شد اما باید برای بهبود شرایط مالی نشر به صورت متفاوتی فرهنگسازی کرد.

  • رکود بی سابقه اقتصاد نشر در دو دهه اخیر/ به فکر شرایط ناشران بعد از کرونا باشید

او اضافه نمود: باید برای بهبود شرایط اقتصاد نشر ریشه ای کار کرد و فعالیت های ریشه ای در این زمینه انجام داد تا بتوان تغییری در اقتصاد نشر ایجاد کرد و باید احتیاج به مطالعه در مردم ایجاد گردد که به همین دلیل باید تفاوت میان انسان باسواد و بی سواد در جامعه معین گردد.

مدیر مسئول انتشارات تایماز ادامه داد:در شرایط کنونی هرکسی که دلالی می نماید در زمینه مالی پیروز تر است و در جامعه شخصی پیروز تر دیده می گردد که شرایط مالی بهتری دارد ارزش های اجتماعی در جامعه ما تغییر نموده است و این مسئله می تواند مسائل زیادی به دنبال داشته باشدتا زمانی که مرز بین باسواد وبی سواد در جامعه معین نگردد نمی توان برای نشر کاری انجام داد.

او توضیح داد:بازار دلالی تنها در ایران رونق دارد و باید برای از بین رفتن آن اقتصاد کشور را اصلاح کرد مهمترین مسئله از بین رفتن دلالی در کشور است وقتی دلالی از بین برود مردم به دنبال فعالیت فراوریی می روندY برای فعالیت های فراوریی هم به آموزش و مطالعه احتیاج پیداخواهند کرد، چون تنها می توانند محصولی فراوری نمایند که درباره آن اطلاعات لازم را دارند با استفاده از رسانه می توان تغییر اندکی در شرایط نشر ایجاد کرد، اما نمی توان اقتصاد نشر را متحول کرد.

مدیر مسئول انتشارات تایماز اعلام کرد: اخیرا مشاهده کردم مردم در شهر های مختلف ایران کتاب هایشان را برای فروش در سایت دیوار قرار دادند در بین کتاب ها کتاب های درسی حتی کتاب هایی مانند شاهنامه فردوسی و دیوان حافظ هم دیده می شد مردم این کار را انجام می دهند، چون کتاب به آن ها حس بدی را منتقل می نماید این نکته اهمیت دارد این روندی است که در جامعه شروع شده درحالی که در گذشته مردم به داشتن کتابخانه در خانه هایشان افتخار می کردند.

باشعور گفت:در حال حاضر مردم کتاب های مهمی که در کتابخانه هایش دارند برای فروش در سایت دیوار قرار می دهند وهمه این کتاب ها را می فروشند، چون حس می نمایند فضای خانه را اشغال نموده است. تا اقتصاد ما اصلاح نگردد ارزش بسیاری چیز ها تغییر خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باید برای بهبود شرایط اقتصاد نشر ریشه ای کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید برای بهبود شرایط اقتصاد نشر ریشه ای کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید