بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از چند طرح محیط زیستی در مشهد

به گزارش وبلاگ مستر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از چند طرح زیست محیطی در مشهد بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از چند طرح محیط زیستی در مشهد

به گزارش گروه استان های وبلاگ مستر از مشهد، علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از چند طرح زیست محیطی مشهد بازدید کرد.

یکی از این طرح ها بزرگترین خاکچال مهندسی دفن پسماند های عادی کشور به مساحت 29 هکتار بود که در سه مرحله برنامه ریزی شده و مرحله نخست آن با سرمایه گذاری افزون بر 150 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است

خاکچال (لندفیل) به گودال یا محلی گفته می گردد که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می گردد؛ این خاکچال در کنار داشتن هفت حوضچه برای مدیریت شیرابه ها، قابلیت گنجایش دفن زباله های کلانشهر مشهد به مدت سه سال را نیز دارد.

خاکچال اختصاصی پسماند پزشکی مشهد نیز که با ملاحظات زیست محیطی در حال حاضر روزانه افزون بر 20 تن پسماند پزشکی از مراکز درمانی به این خاکچال راهنمایی شده و مدیریت می گردد دیگر محل بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بعلاوه در بازدید از رودخانه کشف رود که با تهدیدات و مسائل فراوانی نظیر تخلیه فاضلاب های آلوده، ورود انواع پسماند ها در بستر، تجاوز به حریم بستر، تهدید سیلاب و بهره برداری های غیرمجاز از فاضلاب آلوده برای آبیاری محصولات کشاورزی روبرو است در جریان فرایند اجرای طرح ساخت نخستین تصفیه خانه سپتاژ کشور در شهر مشهد نهاده شد.

این تصفیه خانه در راستای طرح ساماندهی کشف رود و با ظرفیت روزانه سه هزار متر مکعب فاضلاب سپتاژ در زمینی به مساحت هشت هکتار در حال ساخت است.

از عوامل اصلی آلایندگی کشف رود نقص در عملکرد تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر مشهد، عدم کارایی مناسب بعضی از تصفیه خانه های فاضلاب شهری و نیز عدم تناسب ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب مشهد با فاضلاب تولیدی در این شهر است که این موارد در این بازدید به تفصیل مورد آنالیز نهاده شد.

بازدید از مجتمع آموزشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، نیروگاه بیوگازسوز و کارخانه بازیافت کاغذ از جمله بازدید های دیگر رئیس سازمان محیط زیست در مشهد بود و چند طرح دیگر نیز عصر امروز با حضور سلاجقه در مشهد و خراسان رضوی به بهره برداری می رسد که افتتاح حضوری دبیرخانه ملی اسلام و محیط زیست، سایت اسلام زیست و درگاه های استانی سایت ملی انسان و محیط زیست در مشهد از جمله این طرح هاست.

بعلاوه پایش تصویری واحد های تابعه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و تعدادی از پاسگاه های محیط بانی، افتتاح پاسگاه محیط بانی تیوان درگز به عنوان یکی از پاسگاه های شاخص و مجهز کشور، افتتاح طرح برق رسانی به وسیله پنل های خورشیدی به تمامی پاسگاه های محیط بانی خراسان رضوی که متصل به شبکه برق سراسری نیستند نیز به صورت برخط انجام خواهد شد.

/ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از چند طرح محیط زیستی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از چند طرح محیط زیستی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید