پاستوکووک به بار نشست، اعتماد مردم مزد زحمات پاستوری ها

به گزارش وبلاگ مستر، خبر گزاری خبرنگاران-رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران گفت: پس از ماه ها کوشش واکسن پاستوکووک به بار نشست و اعتماد و استقبال مردم از این واکسن، مزد زحمات و مرارت های ما بود که خستگی چندین ماهه را از تن دست اندرکاران فراوری این واکسن درآورد.

پاستوکووک به بار نشست، اعتماد مردم مزد زحمات پاستوری ها

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مستر، واکسن های فراوریی پاستوکووک تا پاییز سال جاری به بیش از 10 میلیون دُز رسید که از این تعداد 6 میلیون و 300 هزار دُز در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت نهاده شد و در مراکز بهداشتی به هموطنان تزریق شد.

به گفته مسؤولان انستیتوپاستور ایران، مجموع واکسن های پاستوکووک تحویلی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمستان سال جاری نیز به حدود 13 میلیون دُز می رسد.

دکتر علیرضا رحیمی، رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران در این خصوص شرح داد: همکاران ما با تمام وجود کوشش کردند تا این محصول در دسترس هموطنان قرار گیرد. به عبارتی پاستوکووک در کوتاه ترین زمان به بازار عرضه و به مردم تزریق گردد.

وی اضافه نمود: کوشش همکاران ما و حمایت مدیران ارشد این مجموعه، سبب شد تا پیش مردم سرافکنده نشویم که این موضوع افتخاری برای این مجموعه است.

آقای رحیمی اضافه نمود: مردم ما سزاوار برترین خدمت ها هستند و ما با تمام توان و ظرفیت کوشش کردیم تا واکسنی با کیفیت بسیار عالی در اختیار هموطنان قرار گیرد تا هم از نگرانی آنان بکاهیم و هم حافظ سلامتی شان باشیم.

پاستور با قدمتی بیش از یک قرن، همیشه در راه خدمت به هموطنان

وی گفت: انستیتو پاستور ایران با قدمتی بیش از یک قرن همیشه در راه خدمت به مردم و نظام سلامت بوده است و متخصصان و دانشمندان این مجموعه همیشه در کوشش برای ارایه خدمت مناسب به هموطنان هستند.

آقای رحیمی اضافه نمود: دوران سخت اپیدمی کرونا از جمله مواردی است که محققان این مجموعه با تمام توان کوشش کردند تا هم از آلام هموطنان بکاهند و هم تندرستی آنان را حفظ نمایند.

وی ادامه داد: طراحی و فراوری واکسن کرونا با بهره گیری از فناور های پیشرفته از همان ابتدای دوران اپیدمی کرونا در دستور کار این مجموعه نهاده شد و با کوشش محققان و همراهی مسئولان این مجموعه به بار نشست.

آقای رحیمی گفت: زمانی که نتایج پژوهش و مطالعات علمی این محققان به بار نشست و از کارآزمایی های بالینی سربلند بیرون آمدیم، فرایند فراوری واکسن کرونا به نام پاستوکووک به سمت فراوری صنعتی سوق پیدا کرد.

رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه با استفاده از بهره گیری ظرفیت های قبلی، امکان سنجی ها انجام شد تا به این هدف مهم دست پیدا کنیم، تاکید نمود: زیرساخت های موجود ما با ساخت واکسن کرونا سنخیت لازم را داشت و در نهایت این کار محقق شد.

رحیمی اضافه نمود: واکسن هپاتیت ما سابقه فراوری چند ساله دارد و به نوزادان ایرانی تزریق می گردد، به عبارتی قبل از مشاهده نوزاد به وسیله مادر واکسن های این مجموعه به نوزادان تزریق می گردد و از این تجربیات در فراوری واکسن پاستوکووک، هم استفاده شد.

تحریم عامل بازدارنده برای محققان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تحریم هم عامل بازدارنده برای محققان ما نبوده است، اضافه نمود: با سعی محققان و درایت مسئولان این مجموعه، توانستیم با بومی سازی این محصول فناورانه را به پایان برسانیم و با استفاده از توانمندی های داخلی، ظرفیت مجموعه را در زمان کوتاهی افزایش دهیم.

رییس بخش فرمولاسیون فرآورده های نوترکیب انستیتو پاستور ایران ادامه داد: با بهینه سازی امکانات موجود، تجهیزات تکمیلی مورد احتیاج برای فراوری صنعتی فراهم، نصب و راه اندازی شد و با کوشش همه کارکنان و محققان پیروز به راه اندازی آن در مقیاس صنعتی شدیم.

وی اضافه نمود: همکاران ما در بعضی مواقع حتی تا 72 ساعت برای فراوری این فراورده پای تجهیزات و سیستم ها ایستاده بودند یا فرایندی خاص را انجام می دادند و تا زمانی که موضوع به نتیجه نمی رسید، مدام پیگیر آن بودند.

پاستوکووک یک واکسن نوترکیب است که مراحل اول و دوم آزمایش بالینی این واکسن فراوری مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کشور کوبا انجام شد. در مرحله اول 40 داوطلب و در مرحله دوم هم 920 داوطلب حضور داشتند. در این 2 مرحله هم بی خطری واکسن و معین دُز مناسب مورد ارزیابی نهاده شد.

مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن هم در ایران و هم در کوبا انجام شد که در کوبا 44 هزار داوطلب و در ایران 24 هزار داوطلب حضور داشتند. این مرحله در ایران در 8 شهر صورت گرفته است.

این واکسن مجوز اضطراری را از سازمان غذا و داروی ایران دریافت نموده و در حال تزریق به هموطنان است.

دُز تقویتی واکسن پاستوکووک یا دُز سوم این واکسن در کوبا با عنوان سوبرانا پلاس و در ایران به عنوان پاستوکووک پلاس نام گذاری شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پاستوکووک به بار نشست، اعتماد مردم مزد زحمات پاستوری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاستوکووک به بار نشست، اعتماد مردم مزد زحمات پاستوری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید