6 پیش بینی از آینده بازار سهام

به گزارش وبلاگ مستر، با وجود بازدهی سه رقمی شاخص بازار سهام در سال جاری اما به دلیل افت شدید از مرداد ماه تا به امروز، کمتر سهامداری این بازدهی را لمس نموده است. با این حال برای آینده بورس چه چشم اندازی وجود دارد؟

6 پیش بینی از آینده بازار سهام

به گزارش تجارت نیوز، با وجود بازدهی سه رقمی شاخص بازار سهام در سال جاری اما به دلیل افت شدید از مرداد ماه تا به امروز، کمتر سهامداری این بازدهی را لمس نموده است. با این حال برای آینده بورس چه چشم اندازی وجود دارد؟

مهدی سماواتی، کارشناس بازار سهام در یک گفتگوی لایو اینستاگرامی می گوید با توجه به شرایط فعلی بازار سهام احتمالا بهار خوبی در انتظار سهامداران باشد.

درباره روزهای تا سرانجام سال جاری نیز پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام می گوید: به نظرم دو هفته آخر معاملات سال جاری فرایند شاخص کل مثبت است. زیرا تامین اقتصادی دولت از سمت عرضه اوراق بدهی صورت گرفته و شدت فروش این اوراق در هفته بعد کاهش پیدا می نماید و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات می گردد. از طرفی نیز با ورود صندوق های با درآمد ثابت به خرید سهام پول به بازار سهام تزریق می گردد و قیمت سهم ها نیز به منطقه جذابی رسیده است.

با این حال محمد مهدی عشریه، کارشناس بازار سهام عقیده دارد تا زمانی که تصمیمات شبانه برای بورس گرفته می گردد و بازار سهام بازاری آزاد نیست شرایط فرسایشی بورس ادامه دارد.

حمیدرضا فرهادی، دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز مثل عشریه فکر می نماید و به تجارت نیوز می گوید: بازار سهام در شرایط خوبی قرار ندارد و حجم و ارزش معاملات نیز به شدت کاهش پیدا نموده و فعلا چشم انداز بازار سهام در کوتاه مدت و میان مدت نزولی است.

سعید ابراهیمی هم با اشاره به اینکه بازیگر اصلی بازار اعتماد مردم را از بین برده است اعتقاد دارد: بازیگران عظیم باید وارد بازار شوند و از بازار حمایت نمایند. اگر دولت از بازار حمایت کند ممکن است اعتماد به بازار برگردد و پول های راکد وارد بازار گردد. نتیجه این عمل کاهش ریسک موجود در فضای بازار می گردد و فرایند بازار را متعادل می نماید.

با این حال باید دید کدام یک از این پیش بینی ها محقق می گردد و آیا اصلا بازار سهام برای سرمایه گذاری مناسب است؟

پاسخ به این سوال را محمد مهدی ناسوتی فرد، کارشناس بازار سرمایه این طور می دهد: مصوبات اخیر سازمان به معنی دخالت در فرایند بازار نیست، از طرف دیگر با توجه رشد نرخ بهره و ارز همچنین قیمت های ارزنده سهام باید گفت که بورس در شرایط ایده آلی برای سرمایه گذاری واقع شده است.

وی به سنا می گوید: اگر صندوق ها حتی مجبور به خرید باشند، آسیب نمی بینند و شاید نقطه قوتی هم برای آنها تلقی گردد؛ در واقع، این مصوبه در شرایط فعلی مناسب بازار و قابل حمایت است. تصمیمات جدید سازمان در راستای تعادل سازی یا منعطف شدن بازار است. به نوعی سازمان بورس از اهرم هایی که در اختیار دارد در شرایط بحرانی و حساس بهره می برد یا بهتر است بگوییم طرف تقاضا را تقویت می نماید تا نهایتا معاملات به شرایط نرمال برسند.

منبع: فرارو

به "6 پیش بینی از آینده بازار سهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 پیش بینی از آینده بازار سهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید