گجت هوشمند چیست؟ انواع گجت های هوشمند

به گزارش وبلاگ مستر، رپرتاژآگهی - تکنولوژی و فناوری نوین با سرعتی انکارناپذیر رو به پیشرفت و تولید لوازم الکتریکی پیشروی می کند. واژه گجت هوشمند یا در معادل فارسی اش ابزارک، به ابزار و لوازم تازه اختراع شده ای اطلاق می شود که با اعمال فناوری های نوین در ساختارشان به تولید و عرضه در بازار رسیده باشند.

گجت هوشمند چیست؟ انواع گجت های هوشمند

قیمت گجت هوشمند با توجه به نوع کاربرد، مدت زمان عرضه شدنش، خدماتی که ارائه می دهد، شرکت تولیدکننده، کشور صادرکننده، سایز، کیفیت و …. متغیر است. تولید گجت هوشمند ممکن است مربوط به ارائه خدمات نوین در هر بخش از زندگی انسان باشد؛ از این رو انواع مختلفی از این ابزارک ها در دسترس مردم قرار گرفته و یا در آینده قرار خواهد گرفت، چرا که زندگی انسان دارای ابعاد مختلفی است و همواره با توجه به نیازهای جدیدی که در ابعاد مختلف زندگی بروز می کند، ابزار های جدیدی برای کیفیت بخشیدن به زندگی انسان ظهور خواهند کرد.

گجت های شناخته شده و مورد استفاده توسط افرادی که علاقمند به زیستی مدرن در محیطی که توسط گجت هوشمند، مدیریت یا تنظیم می شود را می توان به صورت دسته بندی زیر معرفی و تشریح نمود:

  • گجت هوشمند و کاربردش در دوربین مداربسته

با توجه به سطح بالای اهمیتی که همه مردم جهان، برای برقراری امنیت منزل، محل کار، مغازه و ….. قائل هستند، شاید بتوان گفت این گجت هوشمند، از مهم ترین هایی است که در این حوزه، اقدام به تولیدشان شده است. با نصب این گجت بر بخش های مختلفی چون زنگ آیفون و … می توان از رفت و آمدهایی که به داخل خانه یا محل کار و . … صورت می گیرد به راحتی مطلع شد. از آنجا که ابزارک مربوطه، قادر به ضبط و ذخیره فیلم وعکس می باشد، اگر هر یک از این رفت و آمدها به نظر آمارگیری یا مشکوک به نظر برسد، می توان با مشاهده و نگهداری عکس ها، پیگیری موثر و نتیجه داری در جهت رفع یا بازپس گیری اموال انجام داد.

  • ساعت هوشمند

ساعت هایی که در نوع و مدل هوشمند ساخته شده اند، اگرچه در نگاه اول ظاهر و ساختاری همچون همتایان سنتی شان دارند اما هر کاربر با اولین استفاده از ساعت هوشمند متوجه تفاوت های بنیادی اش با انواع سنتی خواهد شد. این تفاوت ها را می توان بسته به مدل ساعت هوشمند، اتصال به اینترنت، نمایش صفحه گوشی اتصال یافته به ساعت، پخش اعلان های دستگاه های الکترونیکی متصل، کار کردن با قدرت لمس فرد و ….. ذکر نمود.

  • ابزار هوشمندی برای تنظیم روشنایی

یکی دیگر از کاربردهای گجت هوشمند را می توان کمک به هوشمندسازی منازل در نظر گرفت. پس از نصب دوربین هوشمند بر بخش های توصیه شده توسط کارشناسان مربوطه، جهت برقراری امنیت نسبی می توان نصب گجت هوشمند پریز مانند را مهم ترین بخش هوشمند سازی منزل در نظر گرفت. با استفاده از این ابزار نوین، فرد می تواند از فاصله دور، بدون هیچ گونه جابه جایی و تنها با نصب برنامه مرتبط با ابزارک، در تلفن همراه خود، اقدام به خاموش یا روشن نمودن لامپ مورد نظر خود در هر نقطه از منزل یا … نماید .

تعداد گجت هایی که تا به امروز ساخته شده اند محدود به لیست ارائه شده در مقاله فوق نیست. علاوه بر گستره عظیم ابزارهای هوشمند موجود، هر لحظه گجت هوشمند دیگری در اقصی نقاط جهان در حال متولد شدن است.

از این رو هیچ گاه نمی توان لیست کاملی از انواع ابزارک های ساخته شده با فناوری نوین ارائه داشت، اما می توان با مراجعه به وب سایت های همچون ویوک، به روز و لحظه ای ترین آمار گجت های عرضه شده را دریافت کرد تا با شناخت ابزارهای نوین در موقعیت های مرتبط، اقدام به تهیه ابزارک کاربردی نمود.

از دیگر مدل گجت هایی که تا به امروز توسط شرکت های تولیدی مختلف، به تولید و ثبت رسیده اند می توان به مچ بندهای هوشمند، میکروفون های هوشمند، سیستم تنظیم دمای هوشمند، ترازوی هوشمند، کیبوردها یا هدفون های بی سیم، دسته های بی سیم متعلق به دستگاه های بازی، مسواک هوشمند، چتر های هوشمند، پارچ هایی با قابلیت تصفیه آب، گجت هایی مربوط به سلامتی یا سبک زندگی و ….. اشاره نمود. بدیهی است که هرچه امکانات در نظر گرفته شده برای ابزارک بیشتر باشد، موجب می شود قیمت گجت هوشمند بالاتر برود. از طرف دیگر مسئله اصل بودن گجت به میان می آید که بسیار هم حائز اهمیت و بر میزان کیفیت دریافتی از ابزارک موثر است. اما راه حل فائق آمدن به این مسائل چیزی نیست جز خرید از فروشگاه های معتبری همچون ویوک که تضمین گر اصالت، کیفیت و قیمت کالا هستند.

ویوک به عنوان مرجع معتبر معرفی انواع گجت های هوشمند تولید شده توسط کمپانی های مختلف آماده ارائه خدمات فروش 24 ساعته به کاربران عزیز از سراسر کشور است. با خرید از ویوک viook.com به مزیت هایی چون تضمین اصالت و کیفیت کالا، 15 روز زمان جهت برگشت کالا، ارسال در اسرع وقت و …. دست خواهید یافت. با خرید از صفحه اینترنتی این مجموعه با داران بودن نماد الکترونیک اعتماد و درگاه پرداخت وجه 100 درصد امن، قادر خواهید بود خریدی امن را به خود هدیه دهید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "گجت هوشمند چیست؟ انواع گجت های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گجت هوشمند چیست؟ انواع گجت های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید