کاهش سریع وزن برای بچه ها

به گزارش وبلاگ مستر، امروزه در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی بچه هایی لاغر و باریک را مشاهده می کنید. با این حال، لاغر بودن به معنای سالم و دارای سلامت بودن نیست و اضافه وزن داشتن هم به معنای فقدان سلامت نیست. وزن مناسب برای

کاهش سریع وزن برای بچه ها

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

شش گام راحت و آسان که به شما کمک می کنند گزینه های سالم تری را انتخاب نموده و به شیوه ای سریع اما سالم وزن خود را کاهش دهید در این جا ارائه می گردند.

امروزه در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی بچه هایی لاغر و باریک را مشاهده می کنید. با این حال، لاغر بودن به معنای سالم و دارای سلامت بودن نیست و اضافه وزن داشتن هم به معنای فقدان سلامت نیست. وزن مناسب برای شما می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. این که وزن تان کمی بیشتر از دوستانتان یا دیگر بچه ها است لزوماً به این معنا نیست که بیمارید. ژن ها یکی از عواملی هستند که معین می سازند شکل بدن کودک چگونه باید باشد. ویژگی های ژنتیکی، یعنی ویژگی هایی که از والدین به کودک منتقل می شوند، نقش بزرگی در معین وزن، شکل بدن، و اندازه و هم چنین سلامت کلی کودک ایفا می کنند. بنا بر این، شناسایی وزن مناسب می تواند به شما کمک کند تا اندام خود را پذیرفته و هم چنین برنامه کاهش وزن خویش را تنظیم کنند

گام اول: با والدین خود صحبت کنید

گام اولی که باید بردارید این است که با والدین خود صحبت کنید و به آنها بگویید که قصد دارید وزن خود را کم کنید. به آنها بگویید که چرا می خواهید این کار را کنید. اگر برنامه کاهش وزن خاصی را در فکر دارید با آنها در میان بگذارید. برقراری ارتباط با والدین باعث می گردد آنها هدف شما را درک کنند و شما را در زمینه کاهش وزن کمک رسانند. می توانید از مادرتان بخواهید غذاهای سالم درست کند یا این که چگونگی تهیه میان وعده های غذایی سالم را فرا گیرید.

گام دوم: با پزشک خود صحبت کنید

گام دوم مصاحبه با پزشک خویش است. قبل از این که هر گونه تغییری در رژیم غذایی فعلی خود اعمال نمایید بهتر است پزشک خود را از این موضوع مطلع سازید. پزشک حتی نکات مفیدتری را در رابطه با تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی در اختیارتان خواهد گذاشت و این نکات راهنمای شما در زمینه کاهش وزن به شیوه ای سالم خواهند بود.

گام سوم: معین وزن مناسب

ببینید وزن مناسب برای شما کدام است. می توانید از پزشک خود بپرسید که شاخص توده بدنی (BMI) شما چقدر است و این که چقدر وزن باید کم کنید تا به محدوده وزن معمولی برسید. پس عدد مربوط به وزن معمولی خود را یاد داشت نمایید و برنامه کاهش وزن خود را در راستای دست یابی به آن وزن تنظیم نمایید.

گام چهارم: تغییر رژیم غذایی

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم می توانید مصرف غذاهای چرب و شیرین را به اندازه چشم گیری کاهش داده و مصرف غذاهای سالم را افزایش دهید. می توانید دستور تهیه غذاهای سالم برای بچه ها را به صورت آنلاین جستجو نموده و آنها را در برنامه غذایی هفتگی خویش بگنجانید. منظور از مصرف غذاهای سالم افزودن اندازه فراوانی میوه و سبزیجات تازه به رژیم غذایی خود است. اگر گرسنه تان شد سراغ میان وعده های خوبی هم چون ماست یخ زده با توت تازه بروید.

گام پنجم: فعالیت بدنی داشته باشید

ورزش می تواند به طور چشم گیری به کاهش وزن کمک کند. انجام تمریناتی که به کاهش وزن کمک می کنند می تواند خسته کننده و ملال آور باشد. با این حال، آن قدر فعالیت ها و حرکات مخصوص بچه ها وجود دارند که مجبور نیستید تمرینات متعارف و گاهی اوقات ملال آور را انجام دهید. ورزش های آسان و راحت عبارتند از بسکتبال، حرکات موزون، ژیمناستیک، بیس بال، دویدن، شنا، و غیره. پس فهرستی از پنج فعالیت بدنی را که مایلید انجام دهید تهیه نموده و به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در آن فعالیت ها شرکت کنید.

گام ششم: از برنامه خود پیروی کنید

بی خیال برنامه کاهش وزن خود نشوید و بازگشت به وزن معمولی و مناسب را هدف خود قرار دهید. اطمینان حاصل نمایید که از مصرف غذاهای ناسالم پرهیز می کنید. با این حال، خوردن غذاهای ناسالم یک بار در ماه و مصرف اندازهی دسر یک یا دو بار در هفته تأثیر چندانی بر برنامه تان نخواهد گذاشت. روز هایی که غذای ناسالم یا دسر مصرف می کنید می توانید به انجام دو ورزش بپردازید یا در کنار ورزش های معمول خویش دور خانه چند دور بدوید و بدین طریق کالری های مربوط به این غذاها را بسوزانید.

موارد فوق نکاتی در رابطه با کاهش وزن سریع برای بچه ها بودند. پس، از مراحل فوق تبعیت کنید و برنامه خویش را همیشه مد نظر قرار دهید تا بتوانید به وزن مناسب خویش دست یافته و احساس خوبی نسبت به اندام خود داشته باشید.

منبع: راسخون

به "کاهش سریع وزن برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سریع وزن برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید