پوتین: کاری می کنیم که هیچ کس خواهان جنگ با روسیه نشود

به گزارش وبلاگ مستر، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با یک رسانه روس گفت، این کشور خواهان جنگ با کسی نیست اما شرایطی ایجاد می کند که هیچ کسی خواهان جنگ با روسیه نشود.

پوتین: کاری می کنیم که هیچ کس خواهان جنگ با روسیه نشود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مستر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک مصاحبه گفته که روسیه شرایطی را ایجاد می کند که هیچ کشوری در جهان اصلا به فکر جنگ با روسیه نیافتد.

خبرگزاری تاس روسیه امروز دوشنبه بخش هایی از مصاحبه با رئیس جمهور این کشور را منتشر کرده است؛ سلسله مصاحبه ای که تحت عنوان 20 سوال با ولادیمیر پوتین گرفته شده است.

پوتین به خبرنگار این رسانه روس گفت: ما نمی خواهیم با کسی بجنگیم بلکه می خواهیم شرایطی را ایجاد کنیم که در آن هیچ کسی خواهان جنگیدن با ما نباشد.

رئیس جمهور روسیه البته تاکید کرد که این کشور از منظر هزینه های نظامی و دفاعی در جهان رتبه هفتم را دارد و آمریکا، چین، عربستان سعودی، انگلیس، فرانسه و حتی ژاپن بیشتر از روسیه هزینه های نظامی و دفاعی صرف می کنند.

وی اضافه نمود: علاوه بر این باید این را بگویم که هزینه های (نظامی- دفاعی) ما در حال کاهش یافتن است در حالی که دیگر کشورها در حال افزایبش دادن این هزینه ها هستند.

پوتین با تمجید از توانمندی دفاعی و نظامی روسیه توضیح داد: برای اولین بار، ما سیستم های تهاجمی ایجاد کرده ایم که جهان تا کنون هرگز شاهدش نبوده است. حالا آنها دارند تلاش می کنند به ما برسند. این یک شرایط بی نظیر است و هرگز قبلا وجود نداشته است.

رئیس جمهور روسیه در توضیح اینکه منظور او از سیستم های تهاجمی چیست، به سامانه های موشکی فراصوتی و بین قاره ای اشاره کرد.

پوتین در این مصاحبه خاطره ای از دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تعریف کرد.

به گفته رئیس جمهور روسیه، همتای آمریکایی او گفت: دونالد به من گفت آنها (اعضای کنگره) یک بودجه بسیار بزرگ برای سال آینده تصویب کرده اند، فکر کنم 738 میلیارد دلار.

پوتین با تاکید بر اینکه ترامپ با تاسف درباره این بودجه نظامی صحبت کرد، اضافه نمود: هزینه ها بسیار زیاد هستند البته او (ترامپ) باید این کار را می کرد (این بودجه را قبول می کرد) او واقعا حامی خلع سلاح (در جهان) است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "پوتین: کاری می کنیم که هیچ کس خواهان جنگ با روسیه نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: کاری می کنیم که هیچ کس خواهان جنگ با روسیه نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید