مناسب سازی معابر و ایستگاه های بی آر تی و بوستان ها برای استفاده معلولان

به گزارش وبلاگ مستر، شهردار منطقه 11 به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان به تشریح اقدامات اجرا شده برای مناسب سازی معابر و اماکن عمومی با هدف سهولت تردد و حضور افراد دارای معلولیت در سطح شهر پرداخت.

مناسب سازی معابر و ایستگاه های بی آر تی و بوستان ها برای استفاده معلولان

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ مستر، روابط عمومی شهرداری منطقه 11، نصراله آبادیان ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی این منطقه و قرار گیری در بخش مرکزی شهر تهران، توجه مجموعه های حمل و نقلی به ویژه مترو و بی آرتی را برای استفاده معلولان حائز اهمیت دانست و اضافه نمود: با توجه به وجود مراکز پر رفت و آمد در سطح محدوده و وجود 29 ایستگاه بی آر تی در این منطقه احتیاج سنجی و برطرف نواقص در آن ها اجرا شده است.

آبادیان اضافه نمود: با توجه به احتیاج ها و درخواست های معلولان از کمیته مناسب سازی معابر و با توجه به مراجعه تعداد زیادی از شهروندان معلول به ساختمان های شهرداری، ساختمان شماره 3 و 5 این مجموعه و همچنین بوستان امیریه در میدان راه آهن و سرای محلات راه آهن، عباسی، امیریه و اسکندری برای تردد معلولان مناسب سازی شدند.

به گفته آبادیان اقدامات اجرا شده برای مناسب سازی معابر توسط معاونت فنی و عمرانی و بر اساس کارشناسی های این معاونت و نیز معاونت حمل و نقل و ترافیک، بازید های میدانی به همراه اعضای کانون معلولان منطقه 11 و درخواست های آنان، برنامه ریزی و اجرایی شده است که بعضی از آن ها شامل نصب تابلو، تعریض پیاده رو، حذف پله و مناسب سازی، نصب کف پوش مخصوص نابینایان، مناسب سازی ارتفاع پیاده رو از سواره رو، اجرای رمپ با شیب استاندارد جلوی پل هوایی مکانیزه، مناسب سازی کوچه ها و ... بوده است.

شهردار منطقه 11 خاطر نشان کرد: به منظور معرفی توانمندی افراد دارای معلولیت، ایجاد فضایی مناسب برای برگزاری نمایشگاه فروش محصولات به صورت دائم، ایجاد بستر مناسب برای حضور معلولان در جامعه با هدف ارتقای افزایش اعتماد به نفس و اشتغالزایی، نشست های هم اندیشی و کمپین هایی با حضور اعضای کانون معلولان دایر شده است که در مورد برنامه های نشاط معلولان، برنامه های ویژه چهارشنبه های معلولان، ملاقات با مسئولان ورزشی و اجرای مستمر این برنامه ها در سطح محلات درخواست شده است.

او با بیان این که اقدامات مناسب سازی در پروژه های پایلوت سال 98 اجرا شده است؛ در مورد پروژه های آماده بهره برداری معلولان در روز 12 آذر گفت: مناسب سازی محور خیابان کارگر، ساختمان های شهرداری، بوستان امیریه، ایستگاه های BRT سطح منطقه، ورودی سرای محلات راه آهن، عباسی، امیریه و اسکندری، حذف موانع فیزیکی در سطح منطقه و اصلاح عرض ویلچرو ها به انتها رسیده است.

آبادیان در مورد بخشی از اقدامات انجام گرفته جهت مناسب سازی خیابان کارگر جنوبی ادامه داد: حذف موانع فیزیکی و دستک های U. شکل در پیاده رو ها و اصلاح عرض ویلچرو ها، برطرف نقاط خرابی خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا میدان پاستور جهت مناسب سازی معلولین جسمی وحرکتی، اجرای تایل سکه ای T. شکل، تغییر و اصلاح جهت نابینایان، مرمت سنگ فرش، اصلاح جهت معلولین و مرمت تایل نابینایان در این جهت به انتها رسید.

همچنین اقدامات مناسب سازی بوستان امیریه واقع در میدان راه آهن ابتدای خیابان ولیعصر (عج) از دیگر مواردی بود که شهردار منطقه 11 به تشریح آن پرداخت و گفت: اجرای تایل شیاردار و سکه ای جهت دسترسی نابینایان و کم بینایان، احداث سرویس بهداشتی ویژه معلولین، نصب نیمکت های مخصوص افراد دارای جایگاه چرخدار، نصب وسایل ورزشی و نصب آبخوری برای استفاده معلولین و بچه ها در بوستان امیریه اجرا شده است.

شهردار منطقه 11 در مورد اقدامات ایستگاه های BRT خطوط خط 2، 4، 7 با اشاره به این که تمامی ایستگاه های BRT در سطح منطقه 11 مجهز به رمپ معلولین شده است؛ اضافه نمود: در 26 ایستگاه موجود در سطح منطقه جهت ویژه نابینایان در تمام ایستگاه ها اجرا شده است.

وی مناسب سازی سرای محلات راه آهن، عباسی، امیریه و اسکندری را از دیگر اقدامات برشمرد و در شرح آن گفت: نصب بالابر، مناسب سازی معبر جلوی سرای محله، اجرای هندریل در راه روها، راه پله و آسانسور جهت رفاه حال معلولین و سالمندان، ایجاد محل پارک خودرو مناسب معلولین به انتها رسیده است.

بر اساس این گزارش تاکنون مناسب سازی 3 بوستان شهید حججی، اوستا و امیریه با اقداماتی از جمله بهسازی جهت تردد معلولان، مبلمان شهری، آبخوری ها و ایجاد رمپ ویژه معلولان اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مناسب سازی معابر و ایستگاه های بی آر تی و بوستان ها برای استفاده معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب سازی معابر و ایستگاه های بی آر تی و بوستان ها برای استفاده معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید