معاون استاندار تهران: نوسان قیمت مرغ ناشی از افزایش هزینه حمل است

به گزارش وبلاگ مستر، خبرگزاری خبرنگاران- معاون استاندار تهران گفت: نوسان اخیر قیمت مرغ ناشی از این است که قیمت مرغ مصوب در تعطیلات عید معین شده است و بعد از تعطیلات، رانندگان کرایه ها را 20 درصد افزایش دادند.

معاون استاندار تهران: نوسان قیمت مرغ ناشی از افزایش هزینه حمل است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مستر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حشمت الله عسگری دیروز در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری در خصوص نوسان قیمت مرغ گفت: تا زمانی که ارز 4200 تومانی و قیمت دستوری وجود دارد شرایط مرغ و هر کالایی که به صورت دستوری معین می گردد، همین گونه است.

وی ادامه داد: البته نوسانات اخیر قیمت مرغ ناشی از این مسئله است که قیمت مرغ مصوب در تعطیلات عید معین شده و بعد از تعطیلات رانندگان کرایه ها را 20 درصد افزایش دادند که معادل کیلویی 300 تومان است یعنی مرغ در مبدا با همان قیمت مصوب است، اما از مبدا به تهران رانندگان مطالبه وجه 20 درصد بیشتر را دارند که اگر قیمت مصوب اصلاح نگردد از سود خرده فروش کم می گردد که دیگر برای آن ها به صرفه نیست.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار تهران اسم کرد: این وضع سبب شده است دو قیمت در بازار وجود داشته باشد، یک قیمت مصوب در حد هزار تنی که وارد میادین می گردد و بقیه به شکل غیررسمی از استان های مبدا می آورند.

عسگری سپس با بیان اینکه نوسانات اخیر قیمت مرغ ناشی از شرایط جوجه ریزی و کمبود نهاده نیست و صرفا ناشی از افزایش هزینه حمل می باشد، گفت: پیشنهاد داشتیم که در حد 5 درصد اختیارات تصویب تنظیم بازار به استان ها داده گردد تا با نظر استان ها هزینه هم حل گردد.

لزوم بهره گیری از ظرفیت های قانونی جهت برطرف مسائل فراوریکنندگان

استاندار تهران با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای برطرف مسائل فراوری کنندگان بر همراهی مسئولان جهت مانع زدایی از فراوری تاکید نمود.

انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری با اشاره به اینکه مانع زدایی از فراوری مهم ترین هدف مدیران باشد، گفت: مجموعه مسئولان استان برای حمایت از فراوری از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و تمام ظرفیت های قانونی به نفع فراوریکنندگان استفاده گردد.

وی اضافه نمود: مانع زدایی از واحد های فراوریی علاوه بر تثبیت اشتغال و رونق فراوری موجب افزایش فراوری و توسعه استان می گردد.

استاندار تهران سپس اعلام نمود: تمام دستگاه ها اعم از تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانک ها و ... باید حداکثر همراهی و مساعدت با واحد های فراوریی را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "معاون استاندار تهران: نوسان قیمت مرغ ناشی از افزایش هزینه حمل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون استاندار تهران: نوسان قیمت مرغ ناشی از افزایش هزینه حمل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید