لانه عنکبوت، سفارت آمریکا چگونه انقلاب های دنیا را منحرف می نماید

به گزارش وبلاگ مستر، آنالیز ها نشان می دهد که هر کجا سفارت آمریکا باشد، آن کشور روی آرامش را نخواهد دید و کوشش برای دموکراسی خواهی و آزادی منحرف می گردد.

لانه عنکبوت، سفارت آمریکا چگونه انقلاب های دنیا را منحرف می نماید

گروه سیاسی وبلاگ مستر- با نگاهی به تمام انقلاب ها در جهان که رو به انحراف رفته و کوشش مردم برای رسیدن به آزادی و دموکراسی به انحراف کشیده شده و همچنین بروز کودتا در نقاط مختلف جهان، به این نکته مهم پی می بریم که سفارت آمریکا همواره محلی برای توطئه، دسیسه چینی و منحرف کردن خواست مردم از آزادی و مردم سالاری بوده است.

اعراب ضرب المثلی دارند که می گوید: در ایالات متحده هیچ گاه کودتا نمی گردد، چرا که در آنجا سفارت آمریکا وجود ندارد. خود همین جمله نشان می دهد که سفارت این کشور چه نقشی در آشوب ها، کودتاها و به بن بست رسانیدن خواست مردم و انقلاب ها داشته است.

مصر؛ بازگشت فرعون

22 بهمن 1389 بود که اعتراضات مردمی به دیکتاتوری حسنی مبارک به نتیجه رسید و زمامداری 30 ساله وی در مقابل خواست ملت مصر به خاتمه رسید.

کوشش مردم مصر برای آزادی خواهی در ادامه بیداری اسلامی با ریاست جمهوری محمد مرسی کاندیدای اخوان المسلمین ادامه یافت. بسیاری معتقد بوند که بعد از سال ها حکمرانی فراعنه، در نهایت دموکراسی واقعی در سرزمین اهرام مستقر خواهد شد.

اما اقدامات مرسی در پشت پا زدن به خواست مردم و ادامه سیاست های اسلافش در نزدیکی به غرب، باعث شد تا مردم نسبت به رئیس جمهور برآمده از انقلاب بدبین شده و همین موضوع فرصتی برای آمریکا فراهم آورد تا با حمایت از ارتش مصر، دست به کودتا زده و فرعونی دیگر را در این کشور بر سر کار بنشاند.

آمریکای لاتین، حیات خلوت آمریکا

کوشش آمریکا برای نفوذ در آمریکا لاتین مسئله جدیدی نبوده و واشنگتن تحت سیاست مونروئه (دکترین مونروئه) از سال 1823 میلادی کوشش داشته است تا این منطقه را حیات خلوت خود کند.

از همین رو بود که بارها آمریکا در کشورهای متعدد آمریکای لاتین دست به کودتا زد و در مقابل انقلاب های مردمی ایستاد. در این راه حتی از دست زدن به عملیات های نظامی و کشتار مردم بی گناه نیز فروگذاری ننموده که ازجمله آن عملیات خلیج خوک ها در کوبا و حمایت از ژنرال پینوشه دیکتاتور شیلی را می توان ذکر کرد.

بولیوی؛ تقابل نیمه کاره با آمریکا

سال 2005 اوو مورالس در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی پیروز شد و توانست به عنوان اولین رئیس جمهور بومی این کشور انتخاب گردد.

مورالس چپ گرا که از منتقدان سیاست های امپریالیستی آمریکا در آمریکای لاتین و به ویژه در بولیوی بود، کوشش کرد با کشورهای دیگری در منطقه از جمله ونزوئلا و کوبا که با سیاست های خصمانه واشنگتن مخالف بودند، دست به ائتلاف بزند.

اکتبر امسال و بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب مجدد مورالس، گروه های اپوزیسیون کوشش کردند با اردوکشی خیابانی، بولیوی را به آشوب بکشانند.

رئیس جمهور بولیوی در واکنش به همکاری سفارت آمریکا با گروه های اپوزیسیون، سفیر واشنگتن را در لاپاز اخراج کرد. هرچند اقدام مورالس تصمیمی درست بود؛ ولی باید به این نکته اشاره کنیم که اقدامی کافی برای جلوگیری از کودتا نبود، چرا که سفارت ایالات متحده همچنان با همان سازوکار قبلی به کار خود ادامه می داد و اگر وی به طور کامل سفارت آمریکا را در بولیوی تعطیل می کرد، کودتا رخ نمی داد.

ونزوئلا؛ نمونه پیروز در دفع فتنه

سال گذشته خوان گوایدو رئیس مجلس ملی (مجلس ملی پیش تر توسط رئیس جمهور ونزوئلا منحل شد) ونزوئلا با حضور در جمع هوادارن خود در خیابان های کاراکاس، خاطرنشان کرد که رئیس جمهور قانونی این کشور بوده و نیکلاس مادورو باید قدرت را به وی واگذار کند.

از همان ابتدای بروز این بحران، سفارت آمریکا به صورت فعالی وارد عمل شد تا بتواند سران اپوزیسیون را با گوایدو همراه نموده و با همکاری نیروهای امنیتی در ونزوئلا دست به یک کودتا بزند.

در مقابل اما وزارت خارجه ونزوئلا و همچنین نیکلاس مادورو به سرعت با اخراج اکثر دیپلمات های آمریکایی و ایجاد محدودیت شدید برای سفارت این کشور در کاراکاس، توانستند جلوی فتنه را گرفته و آب سردی بر روی بحران ساخته آمریکا بریزند.

عراق؛ ژنرال بعثی در قامت آیرنهاور

آمریکا در نوامبر سال 2005 در راستای بازسازی ارتش عراق، نیرویی موسوم به نیروی ویژه عراق با شبیه سازی از نیروهای ویژه کشور خود ساخت که بعدها به نیروی مبارزه با تروریسم تغییر نام داد که در محافل آمریکایی به لشکر طلایی مشهور شد.

فرمانده این نیرو سپهبد عبدالوهاب الساعدی بود که در رسانه های غربی به عنوان قهرمان عراق مشهور بود و حتی یورونیوز در مارس 2019 وی را با تعبیر ژنرال آیزنهاور و ژنرال دوگل نام برد.

سفرهای مکرر این ژنرال عراقی به آمریکا و مراجعات متعدد الساعدی به سفارت ایالات متحده در بغداد موجب شد تا در 27 سپتامبر امسال، ژنرال طالب شغاتی فرمانده کل نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در تماسی با نخست وزیر این کشور، خواهان برکناری الساعدی به دلیل نگرانی از همکاری های اطلاعاتی با آمریکایی ها و بیم از کودتای وی علیه دولت شد.

با برکناری الساعدی توسط عادل عبدالمهدی، ناآرامی ها در عراق شروع شد و جمعیت عمدتا جوان با حضور در خیابان ها علیه محور مقاومت، حشد الشعبی و ایران شعار دادند.

به نظر می رسید که دولت عراق متوجه کوشش آمریکا برای انجام یک کودتا شده و برای جلوگیری از بروز آن، شاه مهر آنها را از مقام خود عزل کرد تا از بروز خرابکاری های آینده جلوگیری کند.

هرچند بغداد به دلایل امنیتی هنوز نتوانسته خود را از قید و بند همکاری با آمریکا رها کند؛ ولی توانست مهره های همراه با واشنگتن را محدود نموده و جلوی فتنه و آشوب بیشتر را بگیرد.

ایران؛ مدل پیروز برطرف فتنه

انقلاب اسلامی هنوز طعم پیروزی را نچشیده بود که کشور دستخوش بحران های متعددی شد و آشوب های متعددی که بیشتر آنها سر در آخور منابع خارجی داشت، انرژی و تمرکز کشور را مصروف خود داشت.

روز 13 آبان سال 1358 را می توان را می توان به نقطه عطف تاریخ استکبار ستیزی نه تنها ایران، بلکه جهان دانست. در این روز که گروهی از دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر خود درآورده و توانستند منابع با ارزشی از کوشش این کشور برای توطئه پیدا نمایند.

سیدمحمد مرندی کارشناس مسائل آمریکا معتقد است: سفارت آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به محلی برای توطئه چیدن علیه نظام جدید تبدیل شده بود و عدم تسخیر آن تهدید بزرگی بود و اگر این اقدام صورت نمی گرفت، چه بسا تمامیت ارضی کشور مورد تهدید قرار می گرفت.

قطع رابطه آمریکا با ایران که از سوی واشنگتن صورت گرفت، عملا موجب خیر شد و از صحنه گردانی این خانه عنکبوت در کشورمان جلوگیری کرد.

از یاد نباید برد که آمریکا و سفارت این کشور در تهران بود که در سال 1332 و علیه نهضت ملی شدن صنعت نفت کودتا کرد و آمال ملت ایران را برای به دست دریافت کنترل این صنعت از بین برد.

مدل پیروز ایران و ونزوئلا برای تقابل با بحران آفرینی های آمریکا نشان می دهد که سفارت ایالات متحده، لانه عنکبوتی است که اگر مهار نگردد، با انجام کودتا یا اردو کشی خیابانی کشور را دچار بحران می نماید.

نقش آمریکا در انجام 62 کودتا در سطح جهان و همچنین کوشش برای منحرف کردن خیزش های مردمی در جهان، گواه این موضوع است که ایجاد و تشدید بحران در کشورهای مختلف از کارویژه های سفارت ایالات متحده و تحرکات به اصطلاح دیپلمات های این کشور است و اگر دولت ها و کشورها نسبت به اقدامات این لانه های جاسوسی و کارمندانش درست عمل نمایند، استقلال و تمامیت ارضی خود را تضمین خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "لانه عنکبوت، سفارت آمریکا چگونه انقلاب های دنیا را منحرف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لانه عنکبوت، سفارت آمریکا چگونه انقلاب های دنیا را منحرف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید