عراقچی: بدون برآورده شدن انتظارات ایران بازگشت به برجام مقدور نیست ، اینستکس به مراحل عملیاتی رسیده

به گزارش وبلاگ مستر، معاون وزیر خارجه گفت: در جلسه امروز کمیسیون مشترک تأکید کردیم که بدون برآورده شدن انتظاراتمان در حوزه های مالی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست.

عراقچی: بدون برآورده شدن انتظارات ایران بازگشت به برجام مقدور نیست ، اینستکس به مراحل عملیاتی رسیده

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مستر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و گروه 1+4 در وین حضور دارد، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در خاتمه این نشست در جمع وبلاگ مستر به تشریح تبادل نظر های اجرا شده پرداخت و گفت: نشست کمیسیون مشترک برجام هر سه ماه یک بار برگزار می گردد و آخرین شرایط اجرای برجام هم در حوزه هسته ای و هم در حوزه برطرف تحریم ها را آنالیز می نماید و این روال از قبل از اجرایی شدن برجام تا الان در جریان بوده است.

وی اضافه کرد: موضوع اصلی در جلسه امروز بحث تاثیرات خروج آمریکا و بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران بود که در این جلسه آنالیز شد و اینکه چگونه می توان به نوعی منافع مالی ایران از برجام را تامین کرد.

*تأکید مجدد اعضای به جامانده بر حفظ برجام/اینستکس تقریبا به مراحل عملیاتی رسیده

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران اعلام نمود: همه اعضای به جامانده در برجام در این جلسه مجددا بر اهمیت برجام تأکید کردند و اینکه این توافق مهم بین المللی است و جنبه های امنیتی و مالی دارد و باید حفظ گردد و حمایت خود را مجددا اعلام کردند و به ویژه حمایت خود را از ابتکاراتی که منجر گردد ایران از منافع مالی ناشی از برجام بهره مند گردد، اعلام کردند.

عراقچی اضافه کرد: در این جلسه ایده های جدی تر و متمرکزتری که از سوی کشور های اروپایی برای تقویت سازوکار اینستکس ارائه شد. اینستکس تقریبا به مراحل عملیاتی رسیده است و اینکه چگونه می توان آن را تقویت کرد، مورد بحث نهاده شد.

*بدون برآورده شدن انتظارات ما در حوزه های مالی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست

این دیپلمات ارشد کشورمان در عین حال اعلام نمود: انتظارات ما از برجام محدود به این موارد نیست و انتظارات گسترده ای طبق خود برجام است. به دلیل برآورده نشدن آن انتظارات، ایران تعهداتش در برجام را در پنج قدم کاهش داد و تعهدات جدی خود در حوزه غنی سازی و هسته ای را کاهش داده، ولی اعلام کردیم که حاضریم تعهدات خود را از سر بگیریم، به شرط اینکه انتظارات ما از برجام محقق گردد.

وی گفت: به نوعی برجام از نوعی تعادلی برخوردار شده که متاسفانه تعادلی که در سطح پایین است. با بازگشت تحریم ها، انتظارات مالی ایران برآورده نشد و در مقابل ایران تعهداتش را کاهش داد. با این حال کوشش کشور های به جامانده در برجام برای حفظ برجام ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران هم در هر جلسه و از جمله این جلسه تأکید نموده که بدون برآورده شدن انتظارات ما در حوزه های مالی بازگشت کامل ایران به برجام مقدور نیست.

عراقچی اضافه کرد: با این حال ما نیت حفظ برجام را کماکان داریم و در این جهت کوشش می کنیم.

نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) امروز به مدت حدود یک ساعت و نیم در هتل پله کوبورگ وین برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عراقچی: بدون برآورده شدن انتظارات ایران بازگشت به برجام مقدور نیست ، اینستکس به مراحل عملیاتی رسیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: بدون برآورده شدن انتظارات ایران بازگشت به برجام مقدور نیست ، اینستکس به مراحل عملیاتی رسیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید