شرکتی نانویی برای همکاری صنعت و دانشگاه فرصت می سازد

به گزارش وبلاگ مستر، شرکتی نانویی با استقرار در دانشگاه، هم از فرصت های موجود برای تجاری سازی فناوری خود استفاده می نماید، هم به دانشجویان برای ارتقای عملی و آموزش بیشتر یاری می نماید.

شرکتی نانویی برای همکاری صنعت و دانشگاه فرصت می سازد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ مستر، شرکت فعال در حوزه فناوری نانو برای ایجاد آزمایشگاهی در Mesa با دانشگاه ایالتی آریزونا همکاری می نماید. شرکت همچ نانو (MECHnano)، یک شرکت متخصص در فناوری چاپ سه بعدی، به وسیله مشارکت جدید با دانشگاه ایالتی آریزونا، با توسعه آزمایشگاهی در پردیس این دانشگاه، فرصت هایی را برای دانشجویان و اساتید فراهم می نماید.

مشارکت با همچ نانو فرصت های آموزشی برای کار با یک شرکت تحقیقاتی پیشرو را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. همچ نانو همچنین اولین شرکتی خواهد بود که به منطقه نوآوری های این دانشگاه پلی تکنیک پیوسته است. مناطق نوآوری مناطقی در دانشگاه و اطراف آن هستند که شرکای صنعتی دانشگاه از مراکز و فضا های کاری آن استفاده می نمایند.

همچ نانو از فناوری نانو برای بهبود چاپ سه بعدی یا فراوری مواد افزودنی استفاده می نماید. از همه قابل توجه تر، این شرکت از نانولوله های کربنی یا CNT استفاده می نماید. همچ نانو فرآیند منحصر به فردی برای استفاده از CNT ایجاد نموده است و آن ها را در خط مقدم چاپ سه بعدی قرار داده است.

آریک بوپ، مدیر اجرایی توسعه مالی دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید: شرکت همچ نانو و دانشگاه ایالتی آریزونا در اصل توسط یک عضو هیئت علمی که با این شرکت کار می نماید، با هم ارتباط داشتند.

بوپ در یافتن مکانی مناسب برای همچ نانو در مناطق نوآوری نقش داشت. وی می گوید: این شرکت دقیقاً دارای فناوری است که در منطقه نوآوری دانشگاه ما به آن احتیاج داریم.

بوپ گفت: شرکت های متعددی می خواهند با اساتید، کارکنان و دانشجویان ما همکاری نمایند. شرکت هایی که در زمینه پیشرفت و کار با فناوری کلاس جهانی کار می نمایند و از نوع شرکت هایی هستند که ما به آن احتیاج داریم.

بوپ گفت: فرآیند یافتن فضای مناسب برای کار همچ نانو در ابتدا احتیاج به جستجو و مصالحه زیادی داشت. این شرکت می خواست مکانی نزدیک به مقر خود در Mesa داشته باشد و آن ها به ابزار های علمی خاص در محل کار خود احتیاج داشتند. در نهایت ابر و باد و مه و خورشید و فلک در یک راستا قرار گرفتند و این شرکت به دانشگاه ایالتی آریزونا آمد.

آزمایشگاهی که همچ نانو در آن کار خواهند کرد در یک ساختمان خالی بوده و تمام احتیاج های تحقیق و توسعه آن ها را برآورده می نماید.

استیون لودر، مدیرعامل و بنیان گذار همچ نانو می گوید: هر آنچه می خواستیم و درخواست می کردیم در ساختمان بود به گونه ای که گویی برای ما ساخته شده است. این فقط به ما تأیید کرد که با کمی پشتکار و یک رابطه عالی، ما می توانیم با دانشگاه ایالتی آریزونا به توافق برسیم.

با این همکاری، همچ نانو می خواهد فناوری خود را توسعه بیشتری داده و تجاری سازی کند. به این ترتیب، آن ها می توانند به سایر شرکت های فراورینماینده مواد افزودنی خدمت ارائه دهند. همچ نانو در حال حاضر به چند دانشجوی فارغ التحصیل متکی است تا به آن ها در آزمایش و توسعه نمونه آزمایشی یاری کند. با کارآموزی در این شرکت، دانشجویان همچنین می توانند پس از فارغ التحصیلی شانس ادامه کار با آن ها را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرکتی نانویی برای همکاری صنعت و دانشگاه فرصت می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتی نانویی برای همکاری صنعت و دانشگاه فرصت می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید