ساخت اولین پروژه نیروگاهی از محل تسهیلات روسها شروع شد

به گزارش وبلاگ مستر، تهران (پانا) - به گفته وزیر نیرو عملیات اجرایی نیروگاه سیریک در هرمزگان، اولین پروژه است که از محل وام فدراسیون روسیه به پروژه های زیربنایی ایران احداث می گردد.

ساخت اولین پروژه نیروگاهی از محل تسهیلات روسها شروع شد

رضا اردکانیان صبح امروز در مراسم شروع احداث عملیات اجرایی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک در استان هرمزگان گفت: وزارت نیرو در دولت های یازدهم و دوازدهم در بخش آب هر 50 روز یک سد مخزنی ملی به بهره برداری رسانده، بعلاوه 28 سد مرزی احداث نموده است.

وی با اشاره به افتتاح سد کنجانچم در استان ایلام که پیش از این بر روی رودخانه مرزی با عراق احداث شده است، اضافه کرد: قبل از انقلاب و در سال 50 فقط یک سد مرزی بر روی سد ارس احداث شده بود اما از ابتدای انقلاب تا به امروز 56 سد مرزی بر روی رودخانه های مشترک با همسایگان احداث شده که نیمی از آنها در دولت های یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو از دیگر برنامه های افتتاح امروز را بهره برداری از 680 هکتار شبکه آبیاری در منطقه گرراستای واقع در استان های ایلام و کرمانشاه اسم و اظهار کرد: تا به امروز 354 هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در کشور بهره برداری شده است.

اردکانیان گفت: هر دو ماه یک بار یک تصفیه خانه آب و هر یک ماه یک بار یک تصفیه خانه فاضلاب را بهره برداری نموده ایم ضمن اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم 9 میلیون روستایی به شبکه آب پایدار روستایی متصل شده اند که تا پیش از این تنها یک میلیون نفر از جمعیت روستایی ایران چنین امکاناتی داشتند.

وی اعلام نمود: در بخش برق، امروز نیروگاه هنگام در بندرعباس با ظرفیت 350 مگاوات افتتاح می گردد که اولین نیروگاه سیکل ترکیبی است و راندمان بالای 58 درصد دارد.

وزیر نیرو به شروع عملیات اجرایی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک در هرمزگان اشاره و اظهار کرد: این نیروگاه اولین پروژه عظیم مقیاس است که از محل وام فدراسیون روسیه به ایران بهره مند خواهد شد. چنین تسهیلاتی چند سال پیش با مجوز مجلس در راستا استفاده نهاده شد اما به علت بوروکراتیک بودن اختصاص این تسهیلات در مذاکرات با روس ها، استفاده از آن به طول انجامید.

اردکانیان گفت: بارها با مقامات روسیه پروژه های مشمول این تسهیلات را پیگیری کردیم که سال گذشته پیروز شدیم پروژه نیروگاه سیریک را با روس ها به تصویب رسانده و سال جاری LC آن افتتاح شد. به زودی سایر پروژه های مصوب در تسهیلات روس ها، در راستا پروژه قرار می گیرد.

به گفته وزیر نیرو، نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک به پایداری شبکه برق جنوب کشور یاری شایانی نموده و امکان استفاده از سوخت جایگزین برای حفظ محیط زیست به علت نزدیکی آن به دریا وجود دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل این پروژه دو میلیارد و 300 مترمکعب در مصرف گاز صرفه جویی شده و این اندازه به شبکه گاز کشور منتقل خواهد شد.

ارکانیان گفت: ارزش این ابر پروژه 1.4 میلیارد یورو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ساخت اولین پروژه نیروگاهی از محل تسهیلات روسها شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین پروژه نیروگاهی از محل تسهیلات روسها شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید