رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: کرونا دیپلماسی بین المللی را فلج نموده است

به گزارش وبلاگ مستر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در گفتگویی اینکه حدود یک سال هیچ گونه گفتگوی حضوری خودمانی به دلیل بحران کرونا برگزار نشده است را به شدت برای دیپلماسی بین المللی مضر دانست.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: کرونا دیپلماسی بین المللی را فلج نموده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مستر، وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در تبادل نظریی با سایت رادیو آلمان گفت: کرونا منجر به فلج شدن دیپلماسی بین المللی شده است. اینکه حدود یک سال است که تقریبا هیچ گونه مذاکرات خودمانی و محرمانه ای انجام نشده برای دیپلماسی بسیار آسیب زا است.

وی تاکید نمود که تبادل نظر بسیار ضرورت دارد و دنیا خطرناک تر شده است.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید نمود که عناصر مهم مذاکرات دیپلماتیک به صورت دیجیتالی ممکن نیست. تبادل نظر شامل مذاکرات رو در رو و خودمانی است که در آن بتوان چیزی را زمزمه کرد.

وی همچنین گفت: دنیا خطرناک تر شده است و نظم بین المللی مبتنی بر نهادهای قدرتمند ازپایه و اساس متزلزل شده است. در این دوران این مسئله بسیار اهمیت دارد که مذاکراتی را در پیش گیریم و تبادل نظرهایی را درخواست کنیم.

کنفرانس امنیتی مونیخ روز گذشته برای اولین بار به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مقامات بلند پایه بسیاری کشورها تنها حدود 3 ساعت برگزار گردید.

از جمله مهمانان مهم کنفرانس امنیتی مونیخ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، و دبیر کل سازمان ملل بودند.

کنفرانس امنیتی سال 2021 طبق روال هر ساله در ماه فوریه در هتل بایریشر هوف در مونیخ برگزار نشده و قرار بود به اواخر امسال موکول گردد. اما برگزار کنندگان این کنفرانس امنیتی مهم به صورت ویژه ویدئو کنفرانسی را برای این منظور ترتیب دادند.

شعار کنفرانس امنیتی مونیخ امسال، تجدید همکاری های دو سوی آتلانتیک و پاسخ گویی به چالش های دنیای بود. برگزار کنندگان همچون اجلاس سال گذشته به علل ضعف ائتلاف غرب هم پرداختند.

این نخستین بار طی 58 سال برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ است که نشست آن به صورت مجازی برگزار گردید. در گذشته، نشست مونیخ طی چند روز برگزار می شد اما امسال نشست در کمتر از 4 ساعت به انتها رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: کرونا دیپلماسی بین المللی را فلج نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: کرونا دیپلماسی بین المللی را فلج نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید