خبر ناخوشایند وزیر اقتصاد اسپانیا؛ تعطیلی گردشگری تا سال 2021

به گزارش وبلاگ مستر، یولاندا دیاز، وزیر کار و اقتصاد اسپانیا دیروز (آدینه) برای نخستین بار به بیان بعضی جزئیات برنامه فعال سازی دوباره فعالیت های مالی همزمان با کاهش محدودیت های اعمال شده با هدف کنترل و مهار ویروس کرونا در این کشور پرداخت.

خبر ناخوشایند وزیر اقتصاد اسپانیا؛ تعطیلی گردشگری تا سال 2021

وی، برنامه ریزی دولت برای از سرگیری فعالیت ها را دو مرحله ای اعلام نموده و گفته، مرحله نخست، شروع به کار تدریجی بخش های فراوریی تا تابستان و مرحله دوم، شروع به کار بخش هایی مانند توریستی، خدمات تفریحی و فرهنگی تا اواخر امسال و اوایل سال 2021 است.

بر اساس اظهارات یولاندا دیاز، صنعت کلیدی توریستی در اسپانیا به عنوان دومین قطب توریستی در دنیا که مسئولیت فراوری 12 درصد از فراوری ناخالص داخلی و 13 درصد در بخش اشتغال را برعهده دارد، تا اوایل سال 2021 هیچگونه فعالیتی نداشته و شرایط آن به حالت عادی باز نخواهند گشت.

وزیر کار اسپانیا در ادامه با بیان این که بخش توریستی، فرهنگ، خدمات تفریحی، سیستم حمل ونقل هوایی، دریایی و زمینی با چالش ها و مسائل فراوانی روبرو خواهند شد، گفت: ما با همکاری مشاوران و متخصصان در حال آنالیز شرایط و طراحی زیرساخت هایی به منظور مواجهه با مسائل پیش رو هستیم.

ماریا خسوس مونترو، وزیر دارایی اسپانیا نیز با اعلام اینکه صنعت توریستی یکی از آسیب دیده ترین حوزه ها به شمار می رود، گفت: دولت در کوشش است به شکل برنامه ریزی شده، از توریستی حمایت و محافظت کند؛ بی شک فعالیت در این صنعت تا زمانی که اطمینان از سلامت و امنیت توریستان و سایر کارکنان حاصل نشود، امکان پذیر نخواهد بود.

مونترو همچنین یادآور شد: لغو محدودیت ها و باز شدن مرزها جز با همکاری و هماهنگی سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقدور نیست.

اسپانیا که از نظر جذب توریستان در میان کشورهای دنیا، در رده دوم واقع شده است، در حالی به نبرد با کرونا رفته است که این ویروس درآمدهای قابل تامل پیش بینی شده در بخش توریستی این کشور را برای تعطیلات تابستانی نابود نموده است.

در سال 2019 میلادی شمار توریستان خارجی در اسپانیا به بیش از 83 میلیون نفر رسید که پس از فرانسه با جذب بیش از 89 میلیون توریست، در رده دوم پربازدیدترین کشورهای دنیا نهاده شد.

بنابر آخرین آمارهای رسمی از وزارت بهداشت اسپانیا، تا به امروز در این کشور 190 هزار و 839 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که 20 هزار و دو نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز بیش از 2 میلیون نفر در دنیا به این ویروس مبتلا شده که بیش از 150 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

منبع: گردشبان

به "خبر ناخوشایند وزیر اقتصاد اسپانیا؛ تعطیلی گردشگری تا سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر ناخوشایند وزیر اقتصاد اسپانیا؛ تعطیلی گردشگری تا سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید