خبرنگاران 3 سازه پایتخت به مناسبت روز جهانی ایدز قرمز شدند

به گزارش وبلاگ مستر، تهران - خبرنگاران - سه سازه مهم شهری تهران در آستانه فرارسیدن 11 دسامبر (11 آذر) روز جهانی مبارزه با ایدز به رنگ قرمز درآمدند تا اهمیت آگاهی رسانی درباره این بیماری یادآور گردد.

خبرنگاران 3 سازه پایتخت به مناسبت روز جهانی ایدز قرمز شدند

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ مستر، مدیرعامل موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی درباره این اقدام که با هماهنگی این موسسه برگزار گشت، گفت: در قالب پویشی با عنوان ویروسی که با ما زندگی می نماید و در آستانه روز جهانی ایدز، از شب گذشته(یکشنبه) اقدام به برگزاری چند برنامه برای مطلعی بخشی جامعه در خصوص ایدز کردیم که یکی از این اقدامات قرمز شدن سه سازه مهم شهری تهران از جمله پل طبیعت، برج آزادی و برج میلاد به مناسبت این روز و این بیماری بود.

حبیب بهرامی افزود: در واقع هم زمان با قرمز شدن سه سازه مهم پایتخت، گالری نقاشی بچه ها متاثر از ایدز نیز در نگارخانه مجازی گالری آنلاین برگزار می گردد.

وی تاکید نمود: به همین دلیل مخاطبان و علاقه مندان این حوزه می توانند با مراجعه به گالری آنلاین HIV.galleryonline.ir از این نمایشگاه بازدید نمایند.

مدیرعامل موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی با بیان اینکه همه عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه صرف تهیه تبلت برای آموزش آنلاین بچه ها متاثر از ایدز خواهد شد، ادامه داد: از دیگر فعالیت های این پروژه می توان به پویش مدرسه ات با من نیز اشاره نمود.

وی اعلام کرد: این پویش در راستای حمایت تحصیلی بچه ها متاثر از ایدز در پلتفرم جمع سپاری راتا به آدرس ratacf.ir/madresebaman راه اندازی شده و هدف آن تامین 30 عدد تبلت با حمایت افراد نیکوکار برای حضور دانش آموزان تحت تاثیر اچ آی وی،ایدز در کلاس های آنلاین مدرسه است.

بهرامی با بیان اینکه همه این اقدامات در قالب پروژه ایدز و در راستای مطلعی رسانی پیرامون پیشگیری از انتشار ویروس اچ آی وی و اصلاح رفتار جامعه اجرا شده افزود: در واقع هدف اصلی موسسه از این اقدامات، برطرف انگ و تبعیض برای کسانی است که با اچ آی وی ایدز زندگی می نمایند.

وی توضیح داد: در ماه های اخیر به واسطه اپیدمی جهانی بیماری کرونا، بسیاری از افراد جامعه به کرونا مبتلا شده یا به نوعی با آن درگیر بوده اند که این تجربه شباهت زیستی فراوانی با افرادی دارد که با بیماری ایدز زندگی می نمایند که مساله استیگما (انگ)، ضعف شدید جسمانی، مسائل اقتصادی و بیکاری، ترس از بیماری و همچنین ترس از افشای بیماری از این دست تجربیات است.

مدیرعامل موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی تاکید نمود: به همین دلیل همه افرادی که تجربه ای از انگ و تبعیض در دوران همه گیری کرونا دارند می توانند این تجربه را در فضای مجازی با هشتگ #ویروسی که با ما زندگی می نماید منتشر نمایند و از این طریق به افزایش مطلعی جامعه در این راستا یاری نمایند.

بهرامی افزود: باشگاه مثبت سیمای سبز رهایی با پروژه ویروسی که با ما زندگی می نماید با شبیه سازی شرایط زندگی با اچ آی وی، به وسیله یادآوری روزهای زندگی با کرونا، افراد جامعه را به تعمق بیشتر و درک مناسب تر از شرایط افرادی که با ایدز زندگی می نمایند، دعوت می نماید.

وی ادامه داد: باشگاه مثبت موسسه کاهش آسیب سیمای سبز رهایی فضایی است جهت ارائه خدمت به افرادی که با ایدز زندگی می نمایند. از آنجا که این افراد به دلیل انگ و تبعیض با مسائل اجتماعی گسترده ای روبرو هستند یا به علت شرایط بیماری و ضعف بدنی توانایی اشتغال ندارند، سیمای سبز رهایی در قالب باشگاه مثبت به ارائه خدمات به افرادی که با این بیماری زندگی می نمایند و همچنین افرادی که زندگی آنها متاثر از ایدز (مانند فرزندان این افراد) هستند، می پردازد.

بهرامی گفت: به یاری نیازسنجی های دوره ای، از نیازها و مسائل این مددجویان مطلع می شویم و با یاری خیرین محترم و مردم عزیز و همچنین سازمان بهزیستی کشور نسبت به برطرف این مسائل اقدام می کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 3 سازه پایتخت به مناسبت روز جهانی ایدز قرمز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3 سازه پایتخت به مناسبت روز جهانی ایدز قرمز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید