اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری

به گزارش وبلاگ مستر، محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری در مورد برگزاری نمایشگاه های گردشگری خارجی، اظهار کرد: با برگزاری نشست هم اندیشی شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی که با هدف تصمیم گیری پیرامون شرکت در نمایشگاه های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان کلیه تشکل های گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی گردشگری تشکیل شد و بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور؛ زمینه لازم جهت حضور مجازی فعالین بخش خصوصی در نمایشگاه های خارجی پیش رو فراهم آمد.

اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری

او اضافه نمود: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتاً جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده جهت دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه های مجازی ویژه متقاضیان حضور در رویداد های پیش رو و فعالین بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور موثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه ها می توانند جهت معرفی محصولات و ظرفیت های خود از آن بهره بگیرند به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح گردد.

قاسمی با بیان اینکه استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در مورد امکان مشارکت غرفه داران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد آنگونه که در نمایشگاه های فیزیکی پیشین در قالب پاویون ملی صورت می پذیرفت نیز در دستور کار قرار گرفته است؛ گفت: بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین تحت نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.

قاسمی در در ادامه اضافه نمود: بنا بر مصوبات شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویداد های بین المللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تایید ستاد ملی کرونا در اسفند ماه امسال با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد؛ استفاده گردد و راه اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.

او در خاتمه گفت: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه های مجازی بین المللی می تواند یکی از اقدامات تضمین کننده رونق گردشگری بین المللی کشور پس از فروکش کردن بیماری کرونا باشد؛ چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود یاری شایانی می نماید بلکه باعث می گردد تا نام ایران به عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پسا کرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.

باشگاه وبلاگ مستر

منبع: گردشبان

به "اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید