حمایت از محیط زیست

به گزارش وبلاگ مستر، قانونمند کردن فعالیتهایی که بر محیط زیست تأثیر گذارند نسبتاً به تازگی در آمریکا توسعه یافته است اما نمونه خوبی از مداخله دولت در اقتصاد به منظور دست یابی به اهداف اجتماعی است.

حمایت از محیط زیست

مترجم: سمیرا حسن زاده

منبع:راسخون

قانونمند کردن فعالیتهایی که بر محیط زیست تأثیر گذارند نسبتاً به تازگی در آمریکا توسعه یافته است اما نمونه خوبی از مداخله دولت در اقتصاد به منظور دست یابی به اهداف اجتماعی است.

آمریکایی ها از سال 1960بیش از پیش در خصوص تاثیر زیست محیطی رشد صنعت نگران شدند. بطور مثال اگزوز موتور شمار زیادی از اتومبیلها به علت ایجاد دودمه و دیگر اشکال آلودگی هوا در شهرهای بزرگتر مقصر شناخته شد.

آلودگی همان چیزی است که اقتصاددانان آن را اثرات خارجی می خوانند- بهایی که نهادهای مسئول می توانند ازآن طفره فرایند ولی جامعه در کل باید عهده دار آن گردد.

درحالی که نیروهای بازاری قادر نبودند به چنین موضوعاتی بپردازند ، بسیاری از هواداران حفظ محیط زیست پیشنهاد دادند که دولت، تعهد اخلاقی دارد تا از اکوسیستمهای آسیب پذیر زمین حمایت کند - حتی اگر انجام این کارباعث قربانی شدن رشد مالی گردد.

قوانین زیادی وضع شد تا آلودگی را کنترل کند نظیر: قانون هوای پاک 1963، قانون آب پاک 1972و قانون آب آشامیدنی سالم 1974.

حامیان حفاظت از محیط زیست در دسامبر 1970 با تاسیس آژانس حمایت از محیط زیست آمریکا به هدف اصلی دست یافتند. این آژانس بسیاری از برنامه های فدرال که مسوول حمایت از محیط زیست هستند را دریک آژانس واحد کنار هم جمع می کرد. آژانس محدودیتهای نسبتا خوبی را در خصوص آلودگی مشخص و اجرا می نماید و برنامه های زمانی را پایه ریزی می نماید تا آلوده نماینده ها را با استانداردها همراستا کند. به این علت که بیشتر این نیازها به تازگی اتفاق افتاده اند به صنایع زمان قابل قبولی داده می گردد تا از استاندادردها تبعیت نمایند.

آژانس بعلاوه این قدرت را دارد تا تحقیقات و تلاشهایی را که به وسیله دولتهای ایالتی و محلی، گروههای خصوصی و عمومی و موسسات آموزشی در زمینه مبارزه با آلودگی صورت می گیرد هماهنگ کند و از آنها حمایت نماید.

داده هایی که از زمان آغاز بکار آژانس بدست آمده است نشانگر بهبود چشمگیر در کیفیت زیست محیطی می باشد. در کل کشور تقریبا همه آلاینده های هوا کاهش داشته اند. با اینحال در سال 1990 بسیاری از مردم آمریکا معتقد بودند که هنوز تلاشهای بیشتری برای مبارزه با آلودگی هوا ضروری است. کنگره، اصلاحات مهمی را در قانون هوای پاک تصویب کرد و رییس جمهور جرج بوش این اصلاحات را امضا کرد (1989-1193).

از میان کارهایی که صورت گرفت این بود که قانون، سیستم ابتکارآمیزی را که بر پایه بازار بود ثبت کرد که این سیستم بدین منظور طراحی شده بود تا تضمین نماید که نشر دی اکسید سولفور که فراوری نماینده باران اسیدی است بطور قابل توجهی کاهش می یابد. این نوع آلودگی موجب وارد کردن صدمات جدی به جنگلها و دریاچه ها بالاخص در بخش شرقی آمریکا و کانادا است.

منبع: راسخون

به "حمایت از محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید