تیک، تو شرکت بازی سازی موبایل زینگا را با رقم 12، 7 میلیارد دلار می خرد

به گزارش وبلاگ مستر، تیک-تو (Take-Two) رسما خبر از خرید شرکت بازی سازی زینگا (Zynga) با رقم سرسام آور 12/7 میلیارد دلار داده است؛ معامله ای که با فاصله بزرگترین خرید تاریخ صنعت بازی نام می گیرد. پیوستن شرکت زینگا به تیک-تو به عنوان یکی از بزرگترین غول های صنعت بازی که مشخصا در زمینه ی بازی های موبایل فعالیت می نماید، بدون شک نتایج و تاثیرات بزرگی را با خود به صنعت بازی خواهد آورد.

تیک، تو شرکت بازی سازی موبایل زینگا را با رقم 12، 7 میلیارد دلار می خرد

شرکت بازی سازی تیک-تو در حال حاضر هم از بزرگترین و پرعایدیترین شرکت های صنعت بازی است و زیرمجموعه های بزرگ آن ها مانند 2K Games و راک استار گیمز و گیرباکس، ارقام بسیار بزرگی را روانه جیب این شرکت می نمایند. سری بازی هایی مثل جی تی ای و رد دد ریدمپشن و مجموعه ورزشی بزرگ ان بی ای متعلق به شرکت تیک-تو است و این سری بازی ها در صدر لیست پرعایدیترین و بزرگترین بازی های حال حاضر جهان جای می گیرند.

پیوستن زینگا به تیک-تو حتی می توانند وزنه رقابت را بین شرکت های بازی سازی بسیار بیشتر از گذشته به سمت تیک-تو روانه کند. شرکت تیک-تو بیانیه ای منتشر و در آن به این موضوع اشاره نموده است که در نتیجه این حرکت، آن ها به عنوان یکی از بزرگترین و مهم ترین شرکت های فراوری بازی موبایل در جهان شناخته خواهند شد. بازی های موبایل شرکت زینگا ماهانه بیش از 183 میلیون کاربر فعال دارند.

خرید زینگا از سوی تیک-تو به قدری بزرگ است، که بیشتر باید آن را ادغام تیک-تو و زینگا در نظر بگیریم و نه تبدیل شدن زینگا به یکی از زیرمجموعه های تیک-تو. در نتیجه این خرید بزرگ، مدیر عامل فعلی شرکت تیک-تو یعنی استراس زلنیک سمت نوی به عنوان مدیر عامل زینگا را برعهده خواهد گرفت و هیئت مدیره حال حاضر تیک-تو هم کنترل دو شرکت را به صورت همزمان به دست می گیرد.

پس از اتمام مراحل خرید زینگا از سوی تیک-تو، بازی های حال حاضر تیک-تو برای موبایل که با زیر نظر شرکتی به نام T2 Mobile ساخته و منتشر می شوند، تمام و کمال به زینگا منتقل خواهند شد. زینگا مدیریت کامل بازی های موبایل تیک-تو را برعهده خواهد گرفت، اما برند T2 Mobile هم از بین نخواهد رفت. شرکت بازی سازی تیک-تو در حال حاضر بازی های موبایلی مختلفی مثل دراگون سیتی، مانستر لجندز، تاپ الون را در اختیار دارد.

شرکت تیک-تو انتظار دارد تا در نتیجه این خرید، عایدی حاصل از تجارت بازی های موبایل خود را حداقل پنجاه درصد در سال اقتصادی 2023 افزایش دهد. این رقم برای سال اقتصادی 2022 برای تیک-تو حدود 12 درصد در نظر گرفته شده بود.

استراوس زلنیک، مدیر عامل حاضر تیک-تو در بیانیه اعلام این خبر گفته است: خوشحالیم که معامله بسیار بزرگ و تکان دهنده خود با زینگا را اعلام می کنیم. این قرارداد تنوع بسیار بزرگی را به تجارت ما خواهد آورد و ما را در بالاترین موقعیت بین دیگر شرکت های حوزه بازی موبایل قرار خواهد داد؛ بخشی که با بالاترین سرعت در صنعت بازی در حال رشد است.

او در پیام خود ادامه داده است: این ادغام استراتژیک بزرگ مجموعه های کنسولی و کامپیوتری بزرگ و قدرتمند ما را کنار پلتفرمی بسیار بزرگ در ارایه بازی های موبایل قرار می دهد که سابقه ای بلند و بالا در ارایه خلاقیت و نوآوری در این حوزه دارد. زینگا هم چنین تیم های بازی سازی بسیار مستعدی دارد که خوشحالیم آن ها را هم به خانواده تیک-تو اضافه می کنیم.

در ادامه، مدیر عامل حاضر شرکت زینگا، فرانک گیبو هم اضافه نموده است: ادغام تخصص زینگا در بازی های موبایل و پلتفرم های نو با توانایی های بالای تیک-تو و مجموعه های بزرگ آن ها، این فرصت را برای ما فراهم می نماید تا رشدی بسیار بزرگ به همراه یکدیگر داشته باشیم.

اشاره مدیر عامل زینگا به استفاده از مجموعه های تیک-تو بی اساس نیست و می توانید مطمئن باشید که از همین حالا برنامه ریزی ها برای ساخت بازی های موبایل با استفاده از برندهای بزرگ تیک-تو صورت گرفته است. در واقع، منتظر جی تی ای موبایل و ان بی ای موبایل و بوردرلندز موبایل باشید. شرکت زینگا به خودی خود ده ها استودیوی بازی سازی موبایل مختلف در کشورهای متفاوت در اختیار دارد و باید انتظار داشت تا این استودیوها به عنوان زیرمجموعه های تیک-تو، از این پس نقش بسیار بزرگتری در فراوری بازی های موبایل از روی مجموعه های تیک-تو داشته باشند.

معامله بین تیک-تو و زینگا، بزرگترین معامله تاریخ صنعت بازی است. پیش از این به ترتیب بزرگترین قراردادها، خرید شرکت سوپرسل (سازنده کلش آو کلنز) از سوی تنسنت با رقم 8/6 میلیارد دلار و خرید بتسدا (سازنده فال آوت و الدر اسکرولز) از سوی اسکوئر انیکس با رقم 8/1 میلیارد دلار بودند.

منبع: CNBC

منبع: دیجیکالا مگ

به "تیک، تو شرکت بازی سازی موبایل زینگا را با رقم 12، 7 میلیارد دلار می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیک، تو شرکت بازی سازی موبایل زینگا را با رقم 12، 7 میلیارد دلار می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید