تقلای پمپئو برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی

به گزارش وبلاگ مستر، وزیر خارجه آمریکا از تداوم تلاشهای این کشور برای تروریستی قلمداد کردن حزب الله لبنان خبر داد.

تقلای پمپئو برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی

به گزارش وبلاگ مستر به نقل از خبرگزاری مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور همچنان به فراخوان اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی برای گنجاندن نام حزب الله لبنان در فهرست سازمانهای تروریستی یا ممنوعیت فعالیت های آن ادامه می دهد.

او در بیانیه ای که بر روی تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، به صراحت گفت که ایالات متحده آمریکا از اقدام جمهوری صربستان در تروریستی خواندن حزب الله استقبال می کند.

وی افزود: تروریستی خواندن حزب الله از سوی صربستان گام مهم دیگری برای به چالش کشیدن توان این گروه تحت الحمایه ایران جهت فعالیت در اروپا است.

پمپئو در ادامه مدعی شد که حزب الله به طراحی حملات تروریستی و خریداری فناوری های نظامی و جمع آوری پول در اروپا ادامه می دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که این کشور از اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی می خواهد تا به این حقیقت اذعان کنند (!) که حزب الله کاملاً یک سازمان تروریستی بوده و تفاوتی میان شاخه نظامی و سیاسی آن وجود ندارد.

وزارت خارجه آمریکا از تمامی کشورها خواست تا برای جلوگیری از فعالیت های حزب الله و توقف فعالیت کنندگان و حامیان آن در داخل و خارج لبنان اقدامات لازم را به عمل درآورند.

منبع: جام جم آنلاین

به "تقلای پمپئو برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلای پمپئو برای گنجاندن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید