بزرگترین سرکوب معترضان در مصر، بیش از 2300 نفر بازداشت شدند

به گزارش وبلاگ مستر، سازمان عفو بین الملل از سرکوب گسترده و بازداشت بیش از 2300 تن از شهروندان مصری توسط نیروهای دولتی اطلاع داد.

بزرگترین سرکوب معترضان در مصر، بیش از 2300 نفر بازداشت شدند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مستر به نقل از الجزیره، سازمان عفو بین الملل گفت که مقامات مصر تحت حکمرانی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور با بازداشت بیش از 2300 تن از شهروندان مصر در جریان اعتراضات ضد دولتی، بزرگترین سرکوب را شروع نموده اند.

این سازمان حقوق بشری با انتشار بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت که 111 نوجوان با محدوده سنی 11 تا 17 سال در میان بازداشت شدگان هستند.

همچنین 69 تن از بازداشت شدگان با اتهاماتی همچون عضویت در یک گروه تروریستی روبرو اند.

بنا به اعلام سازمان عفو بین الملل، مقامات مصری علاوه بر دستگیری معترضان، به بازداشت هدفمند روزنامه نگاران، فعالان و سیاستمداران دست زده اند. همچنین شماری از وکلای مدافع بازداشت شدگان در حین انجام وظیفه دستگیر شدند.

ناجیه بونعیم مدیر بخش آفریقای شمالی در سازمان عفو بین الملل در این باره گفت: دولت رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی برای درهم شکستن کوچکترین نشانه ای از مخالفت و خاموش کردن صدای منتقدان دولت این سرکوب را سازماندهی نموده است.

گفتنی است که دادستان عمومی مصر ماه میلادی گذشته در یک بیانیه گفت که در رابطه با اعتراضات اخیر، کمتر از یکهزار نفر تحت بازپرسی قرار گرفته اند.

گفتنی است که این جلوه کمیاب از اعتراضات در مصر ظرف یکماه گذشته واکنشی بود به درخواست محمد علی یک پیمانکار ساختمان مصری تبار و ساکن اسپانیا. محمد علی در ویدیوهایی که در فضای مجازی همچون فیسبوک و توئیتر منتشر کرد، السیسی و مقامات بلندپایه دولت وی را متهم کرد که با وجود فقر فزاینده در مصر میلیونها دلار برای پروژه های پوچ و بی حاصل هزینه می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بزرگترین سرکوب معترضان در مصر، بیش از 2300 نفر بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین سرکوب معترضان در مصر، بیش از 2300 نفر بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید