اردوغان: نه به شرق و نه به غرب پشت نمی کنیم

به گزارش وبلاگ مستر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی ویدئویی خود در دوازدهمین همایش بین المللی امنیتی هالیفاکس گفت: نه به شرق و نه به غرب پشت نمی کنیم. ضمن اینکه روابط خود با اروپا را گسترش می دهیم، از آسیا و آفریقا نیز غافل نمی شویم.

اردوغان: نه به شرق و نه به غرب پشت نمی کنیم

به نقل از آناتولی، اردوغان در ادامه شرح داد: اگر امروز امیدها برای یافتن راه حل سیاسی در لیبی دوباره زنده شده است، در این امر مداخله به موقع ترکیه سهم بزرگی دارد.

اردوغان اضافه کرد: با اقداماتی که انجام دادیم، زمینه بازگشت امن و داوطلبانه بیش از 411 هزار برادر و خواهر سوری خود به کشورشان را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: در قره باغ نیز با توافقی که در نتیجه تلاش های مشترک ما با روسیه حاصل شده است، به یک درگیری شدید پایان داده و به حل مسئله ای که 30 سال در فریزر نگه داشته می شد، کمک کردیم.

اردوغان همچنین تاکید کرد: حبس کردن ترکیه در یک قاب تنگ در دیپلماسی که از لحاظ جغرافیایی یک کشور آفرو-اوراسیا است، نه تنها اشتباه بلکه غیرممکن است.

وی گفت: به تلاش های خود برای پایان دادن به تحمیل انزوا بر ترک های قبرس و تقسیم منصفانه منابع هیدروکربن در مدیترانه شرقی همواره ادامه خواهیم داد. به حمایت از برادران و دوستان خود از سوریه گرفته تا لیبی، مدیترانه شرقی، قفقاز ادامه می دهیم. بر تداوم این موضع خود علی رغم کمپین های سیاه نمایی مصمم هستیم.

اردوغان اضافه کرد: به عنوان ترکیه وقتی که به مسائل در اطراف مان توجه می کنیم به هیچ عنوان قصد مداخله با اهداف الحاق نداریم.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از هم اکنون شاهد پس لرزه های همه گیری کرونا در بسکمک از حوزه ها از جمله بازار نیروی کار، تجارت، ارتباطات انسانی و امنیت عمومی هستیم. هیچ کشوری در جهان امروزه امتیاز بررسی مسائل امنیتی از نظر فواصل جغرافیایی را ندارد.

اردوغان گفت: تا امروز بدون توجه به دین، زبان و نژاد به درخواست کمک 156 کشور و 9 سازمان بین المللی پاسخ داده ایم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اردوغان: نه به شرق و نه به غرب پشت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: نه به شرق و نه به غرب پشت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید