برای کاهش خطر واریس چه کنیم؟

به گزارش وبلاگ مستر، عارف سعیدی، متخصص آسیب های ورزشی و مدرس دانشگاه تهران، بیان نمود: برای تقویت عضلات پا، اگر هدف برجسته شدن عضله است باید تمرینات قدرتی با وزنه صورت بگیرد. در صورتی که هدف استقامت و بالا بردن تحمل عضلانی است باید از وزنه های کم با تکرار زیاد استفاده گردد.

برای کاهش خطر واریس چه کنیم؟

او اضافه کرد: موضوع تغذیه برای دریافت پروتئین کافی نکته حائز اهمیت دیگر است؛ بنابراین تغذیه خود را برای استقامت عضلانی جدی بگیرید که متخصصان تغذیه در این زمینه مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

این متخصص آسیب های ورزش بیان نمود: تقویت عضلانی برای درمان واریس به طور قطعی موثر نیست. برای کاهش ابتلا به واریس در مرحله اول باید اقدامات پیشگیرانه مانند عدم ایستادن و نشستن زیاد را رعایت کنیم. در صورتی که به دلیل بعضی شرایط مجبور به نشستن زیاد هستیم، یک میز یا جایگاه زیر پای خود قرار دهیم که از میزان خم شدن زانو کاسته گردد.

سعیدی بیان نمود: باید به این نکته توجه داشت که نشستن و بی حرکتی باعث ضعیف شدن پمپ عضلانی شده و در نتیجه رگ های واریسی بیشتر ایجاد می نماید. کارمندان و افرادی که از حالت نشسته بیشتر استفاده می نمایند و مستعد ابتلا به واریس هستند، سعی نمایند چند دقیقه یکبار در مکان فعالیت خود قدم بزنند. همچنین توصیه می گردد بعد از بازگشت به منزل 15 دقیقه دراز بکشند و پاهای خود را در سطح بالاتری قرار و مچ پای خود را نرمش دهند.

مدرس دانشگاه تهران اضافه کرد: افرادی که زیاد سرپا هستند، سعی نمایند روی هر دو پا به یک میزان وزن خود را قرار ندهند و وزن را بین پاهای خود جابجا نمایند و مچ پای آزادتر را مورد نرمش قرار دهند.

سعیدی در انتها توضیح داد: در کل توصیه می گردد از حالت ثابت ماندن به مدت زیاد پرهیز کنید و در مکان فعالیت یا کار خود نرمش مچ پاها و قدم زدن را از قلم نیاندازید.

منبع: همگردی

به "برای کاهش خطر واریس چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش خطر واریس چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید