کوبا: آمریکا درجریان شیوع کرونا سلامت دیگر کشورها را تهدید می کند

به گزارش وبلاگ مستر، میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا در حساب توئیتری خود به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کوبا اشاره کرد و نوشت: کاخ سفید تنها در سال 2019، 86 مورد تحریمی جدید اعمال کرد که با آسیب زدن، حتی در توانایی ما در مبارزه با بیماری همه گیر کووید -19 مانع ایجاد کرد.

کوبا: آمریکا درجریان شیوع کرونا سلامت دیگر کشورها را تهدید می کند

به گفته رئیس جمهوری کوبا، آمریکا در جریان بحران جهانی شیوع کرونا، به جای پیوستن به تلاش های همگانی، سلامت مردم سایر کشورها را تهدید می کند.

پیش از این نیز، نستور ماریمون مدیر روابط بین الملل وزارت بهداشت کوبا در ارتباط با تحریم های یکجانبه آمریکا همزمان با شیوع کرونا، اظهار کرده بود: محاصره مالی-اقتصادی آمریکا علیه کوبا به سطح ناعادلانه ترین، شدیدترین و طولانی ترین سیستم تحریم ها در تمام دوران ها که از سوی یک کشور علیه کشوری دیگر اعمال می شوند، رسیده است. نظام بهداشت و درمان کشور ما بیشترین تأثیر را از این تحریم ها دیده است و این تحریم ها سلامت مردم ما را هدف گرفته اند.

تحریم های آمریکا علیه کوبا نخستین بار در 19 اکتبر 1960 در پاسخ به اقدام هاوانا در ملی سازی یک سری پالایشگاه های نفت که در تملک آمریکا قرار داشتند، اعمال شدند و در ادامه در سال 1962 تا کنون تمدید شدند.

این تحریم ها در واقع میراث ادامه دار خصومت های میان دو کشور در زمان جنگ سرد هستند. سازمان ملل متحد 28 سال متوالی است که این تحریم ها را محکوم کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کوبا: آمریکا درجریان شیوع کرونا سلامت دیگر کشورها را تهدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: آمریکا درجریان شیوع کرونا سلامت دیگر کشورها را تهدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید