پرداخت 88 درصدی اعتبارات تخصیص یافته به صندوق کارآفرینی امید گیلان

به گزارش وبلاگ مستر، خبرنگاران/گیلان سرپرست صندوق کار آفرینی امید گیلان با بیان اینکه 1230 پرونده در حوزه اشتغال در استان تشکیل شده است، اضافه نمود: توانسته ایم 88 درصد اعتبار تخصیص یافته را جذب کنیم.

پرداخت 88 درصدی اعتبارات تخصیص یافته به صندوق کارآفرینی امید گیلان

به گزارش وبلاگ مستر، محمدرضا شیخ الاسلامی در ششمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که امروز در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: در مدت سه سال دولت تدبیر و امید در مقایسه با سه سال دولت قبل از 554 میلیارد ریال به 1486 میلیارد ریال رسیدیم.

سرپرست صندوق کار آفرینی امید گیلان با بیان اینکه 1230 پرونده در حوزه اشتغال در استان تشکیل شده است، اضافه نمود:توانسته ایم 88 درصد اعتبار تخصیص یافته را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه کوشش نموده ایم عدالت در تمامی شهرستان ها برقرار گردد و توزیع عادلانه ای بر اساس جمعیت داشته باشیم، یادآور شد:فعالیت های صندوق کارافرینی امید هدفدار و موثر است که بعنوان اولین موسسه اقتصادی در پرداخت ها پیشتار بوده است.

شیخ الاسلامی با اشاره به طرح های روستایی در دست اقدام، اظهار کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در روستای جیرسر بخش خشکبیجار شهرستان رشت، با توجه به دسترسی به آب و فضای لازم جهت فراوری ماهیان خاویاری و نیز وجود بازار فروش و مصرف مناسب در استان، توسط صندوق کارآفرینی نسبت به شناسایی پشتیبان که چندین سال در این زمینه به صورت تخصصی مشغول به فعالیت است اقدام نموده و قصد توسعه و فراوری ماهیان خاویاری در قالب مشاغل خانگی در این روستا را دارد.

سرپرست صندوق کار آفرینی امید گیلان طرح های شناسایی شده در روستای سه سار شهرستان صومعه سرا مانند دامداری، پرورش گل و گیاه، پرروش زنبور عسل، فراوری پوشاک، مسافر کاشانه و.. و طرح پرورش مرغ بومی تخم گذار در روستای پایین رودپشت شهرستان آستانه اشرفیه را با عنایت به شعار هر روستا یک محصول، از دیگر طرح های این صندوق عنوان نمود و اضافه نمود: طرح روستای حلیمه جان شهرستان رودبار نیز با تخصیص اعتبار 10 میلیارد ریال برای مسافر کاشانه، عکاسخانه سنتی، رستوران سنتی، فراوری و فروش انواع صنایع دستی، قصابی و سوپرمارکت و... در دست اقدام است.

شیخ الاسلامی در ادامه در مورد طرح های روستا محور مورد حمایت این صندوق گفت: طرح هر روستا یک محصول در روستای لوندویل شهرستان آستارا برای فراوری پوشاک زنانه با مبلغ هفت میلیارد ریال با توجه به موقعیت توریستی و مرزی بودن این شهرستان و وجود بازار فروش بالقوه و بالفعل بسیار مناسب در زمنیه عرضه انواع البسه است که با توجه به اینکه 70 درصد اجناس بازار، وارداتی هستند، صندوق در راستای اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات، نسبت به ساماندهی طرح فوق در قالب هر روستا یک محصول اقدام نموده است.

وی همچنین به طرح روستای نمونه گردشگری روستای دهنه سرشیجان خمام با اعتبار 34 میلیارد و 500 میلیون ریال اشاره نمود و اضافه نمود:طرح های شناخته شده در این روستا بوم گردی، کشاورزی، پیست اسب دوانی، اسکله قایقرانی، کارگاه فراوری صنایع دستی، فروشگاه صنایع دستی، بانک نشا و پیست بازی تراپ و پینت بال هستند.

شیخ الاسلامی اضافه نمود:طرح روستای بدون بیکار اسطلخ جان شهرستان رودبار نیز با تخصیص 39 میلیارد ریال با طرح های شناسایی شده بوم گردی، کشاورزی، فراوری صنایع دستی، عکاسخانه سنتی، واحد فراوری شمع و لوازم تزیینی و فراوری و بسته بندی سبزیجات محلی انجام گرفته است.

وی توضیح داد:طرح روستا محور دیگر در روستای سادات محله شهرستان لنگرود است که با پنج میلیارد ریال با توجه به وجود ظرفیت اشتغال زایی در بخش نوغانداری و ابریشم کشی در استان و به منظور حمایت و فعالیت در زیر مجموعه پشتیبان و یا هدف ایجاد اشتغال پایدار و راه اندازی کسب و کار خرد و کوچک بازار محور خصوصا در مناطق روستایی، مورد توجه صندوق کارآفرین امید بوده که نسبت به شناسایی پشتیبان با ایجاد اشتغال 50 نفر اقدام نموده است.

شیخ الاسلامی در ادامه از طرح گردشگری در روستای صوفیانده شهرستان صومعه سرا با تخصیص 18 میلیارد و یکصد میلیون ریال نام برد و گفت: طرح های شناسایی شده در این روستا کاشت توت فرنگی، کاشت مکانیزاسیون توت فرنگی، بانک نشاء، واحد بسته بندی توت فرنگی، ایجاد بازارچه، اسکله قایقرانی، مسافر کاشانه و پارک کودک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرداخت 88 درصدی اعتبارات تخصیص یافته به صندوق کارآفرینی امید گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 88 درصدی اعتبارات تخصیص یافته به صندوق کارآفرینی امید گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید