واکسن، کلمه سال دیکشنری وبستر در سال 2021

به گزارش وبلاگ مستر به نقل از ان بی سی، بنا بر سنت هر ساله، فرهنگ لغات مختلف از جمله آکسفورد، کمبریج، کالینز یک کلمه را بعنوان مهم ترین کلمه سال انتخاب می نمایند. فرهنگ لغات میریام وبستر در سال 2021 واژه واکسن را به عنوان لغت سال خود انتخاب کرد. مسئولان سایت آنلاین این دیکشنری می گویند در سال 2021 هر روز شمار زیادی از کاربران ما از این لغت استفاده می کردند و واژه های مربوط به آن را جستجو می کردند.

واکسن، کلمه سال دیکشنری وبستر در سال 2021

پیتر سوکلفسکی ویراستار ارشد دیکشنری وبستر می گوید: در دوران شیوع ویروس کرونا به صورت پاندمیک جستجوهای کاربران به شدت روی چند واژه از جمله قرنطینه و ویروس متمرکز شد ولی بعد از گذشت مدتی بیشتر جستجوها به سمت واکسن پیش رفت و به خاطر همین این واژه را به عنوان لغت سال انتخاب کردیم.

طبق آمارهای ارائه شده به وسیله سایت آنلاین فرهنگ لغت وبستر در سال 2020 جستجو برای واژه واکسن به وسیله کاربران بیش از 600درصد افزایش یافت و در سال 2021 این مقدار به 1048 درصد رسید. واژه واکسن اولین بار در سال 1882 وارد فرهنگ های لغت در سراسر دنیا شد که در واقع از واژه لاتین واکسینا به معنی منشا گاوی گرفته شده است.

فرهنگ لغات میریام-وبستر یک شرکت مستقر در ایالات متحده آمریکا است که به چاپ و انتشار کتاب های مرجع به خصوص دیکشنری می پردازد. شرکت میریام در سال 1828 به وسیله جرج میریام و چارلز مریم پایه گذاری شد. در سال 1843 و بعد از درگذشت نوآ وبستر این شرکت حق انتشار فرهنگ لغت وبستر را خریداری کرد. شرکت دانشنامه بریتانیکا در سال 1964، میریام-وبستر را خریداری کرد و از آن موقع این شرکت به یکی از زیر مجموعه های بریتانیکا تبدیل شد.

چند روز پیش فرهنگ لغات دانشگاه کمبریج یکی از معروف ترین مراجع زبان انگلیسی در دنیا سال جاری واژه مقاومت را به عنوان لغت سال خود انتخاب نموده بود. مسئولان دانشگاه کمبریج اعلام کردند این کلمه در سال 2021 در برابر چالش های متعدد پاندمیک کرونا به وسیله بسیاری از مردم دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و در این فرهنگ به معنای کار مداوم و خستگی ناپذیر برای رسیدن به چیزی یا هدفی تعریف شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "واکسن، کلمه سال دیکشنری وبستر در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن، کلمه سال دیکشنری وبستر در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید