محاکمه قاتل مأمور پلیس پس از 16 سال

به گزارش وبلاگ مستر، مرد سابقه دار که متهم است با شلیک گلوله، مامور پلیس را به قتل رسانده، پس از 16سال پای میز محاکمه نهاده شد. متهم مدعی است ناخواسته مرتکب قتل مامور پلیس شده است.

محاکمه قاتل مأمور پلیس پس از 16 سال

به گزارش گروه حوادث وبلاگ مستر، رسیدگی به این پرونده از پنجم اردیبهشت سال 84 و با گزارش شهادت یک مامور پلیس در شهریار و فرار سه متهم شروع شد.

آنالیز ها نشان داد راسخدوم سیروس فولادوند و یکی از همکارانش در شهریار به یک دستگاه پژو مشکوک شده و به راننده و دو سرنشین آن دستور ایست می دهند. زمانی که راسخ پلیس قصد داشت راننده را بازرسی بدنی کند، راننده به سوی او شلیک کرد و همراه دو همدستش گریخت.

به دلیل اصابت گلوله به قلب مامور پلیس او به شهادت رسید و تحقیقات برای دستگیری سه متهم شروع شد. با گذشت چند ماه از این ماجرا ماموران دو متهم پرونده را دستگیر کردند اما ضارب به نام مهدی فراری بود.

14 سال بعد از این قتل، مهدی در یکی از شهرستان های غربی کشور شناسایی و در عملیاتی ویژه دستگیر شد. این مرد 43ساله به شلیک خونین اعتراف کرد و گفت: من و دو نفر از دوستانم به باغی در شهریار می رفتیم که ماموران پلیس ایست دادند. راسخ فولادوند در بازرسی بدنی سلاحم را پیدا کرد. به دروغ گفتم مامور هستم اما قبول نکرد و قصد داشت سلاح را بگیرد که گلوله ای شلیک شد و به قلب او اصابت کرد.

وی درباره علت حمل سلاح گفت: سلاح متعلق به یکی از دوستانم بود. ما برای خرید یک دستگاه فلزیاب به باغی می رفتیم و آن را به امانت گرفتم تا اگر مسئله ای پیش آمد بتوانم دفاع کنم.

با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل، مشارکت در سرقت و حمل سلاح گرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد. در ابتدای این جلسه وکیل اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص و برای دو متهم دیگر درخواست اشد مجازات کرد و گفت: شهید فولادوند در زمانی که به شهادت رسید پسر سه ماهه ای داشت که الان 16.5 ساله شده است.

نماینده ناجا هم در شکایتی اعلام نمود: تیراندازی از فاصله ای نزدیک انجام شده و گلوله مستقیم به قلب مامور پلیس اصابت نموده است. به نمایندگی از ناجا درخواست مجازات متهم را دارم.

در ادامه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به مهدی از او خواست از خود دفاع کند که او مدعی شد: آن روز همراه سعید و منصور به پارکینگی در شهریار رفتیم و ماشین را برداشتیم تا به باغی در حاشیه شهریار برویم. در میان راه ماموران به ما دستور ایست داده و مدارک خواستند. مدارک را دادم اما راسخ فولادوند در بازرسی بدنی من، سلاح را پیدا کرد و خواست آن را بگیرد که گلوله شلیک شد و من گیج شده و فرار کردم. قصد قتل نداشتم و اسلحه از قبل مسلح شده بود و من خبر نداشتم.

رئیس دادگاه: چرا 14 سال فرار کردی؟

متهم به قتل: ترسیده بودم و به همین دلیل به شهرهای مختلف رفته و زندگی مخفیانه ای در پیش گرفتم.

سپس منصور در صندلی نهاده شد و گفت: اتهام معاونت در قتل را قبول ندارم. آن روز در ماشین بودم که صدای شلیک گلوله را شنیدم و از شیشه عقب دیدم مامور پلیس روی زمین افتاد و مهدی سوار شد و فرار کردیم.

سومین متهم در دادگاه حاضر نشده بود و وکیلش در دفاع از او گفت: نمی دانم موکلم به چه دلیلی در دادگاه حاضر نشده اما طبق گفته هایش در پرونده، نقشی در قتل نداشته است.

پس از آخرین دفاع متهمان، قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند.

حوادث - روزنامه وبلاگ مستر

منبع: جام جم آنلاین

به "محاکمه قاتل مأمور پلیس پس از 16 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه قاتل مأمور پلیس پس از 16 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید