فقط به صعود فکر کن

به گزارش وبلاگ مستر، رنکینگ فیفا برای سیدبندی تیم های آسیایی معین شد و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، ایران در سید یک همراه ژاپن نهاده شد.

فقط به صعود فکر کن

به گزارش وبلاگ مستر به نقل از روزنامه وبلاگ مستر ، این اتفاق یعنی این که به هیچ اسم تیم های ایران و ژاپن با هم در یک گروه قرار نخواهند گرفت. قرعه کشی مرحله بعدی مقدماتی رقابت های جام جهانی روز 10 تیر انجام خواهد شد. تیم ها در قالب دو گروه شش تایی با هم به رقابت خواهند پرداخت. دو تیم صدرنشین از هر گروه مستقیم به جام جهانی صعود می نمایند و تیم های سوم هر دو گروه دو بازی رفت و برگشت با هم انجام می دهند و برنده راهی مرحله نهایی پلی آف می گردد. در این مرحله چهار تیم از آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی حضور دارند. این تیم ها پس از قرعه کشی دو به دو با یکدیگر رقابت خواهند کرد و تیم های برنده جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد. اما کدام قرعه و قرار گرفتن ایران در کدام گروه برای ایران بهتر است؟در زیر همه اتفاق هایی که ممکن است برای ایران رقم بخورد، آورده شده است.

احتمال اول، قرعه آسان

ایران در سید یک واقع شده است و آسان ترین قرعه برایش این است که با تیم های کره جنوبی، امارات، چین، سوریه و ویتنام همگروه گردد؛ قرعه ای که چه روی کاغذ و چه از لحاظ کارشناسی شده آسان است. با این حال باید منظر ماند و دید که کدام توپ ها از داخل گوی بیرون می آیند؟

احتمال دوم، بازی سخت می گردد

همگروهی ایران با استرالیا، عربستان سعودی، عراق، عمان و لبنان می تواند به مراتب شرایط سخت تری را برای ایران رقم بزند؛ البته بچه های ایران همواره ثابت نموده اند در سخت ترین شرایط کارهای بزرگی را رقم خواهند زد و این بار هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود.

احتمالات دیگر

در کل 32 احتمال برای قرعه کشی وجود دارد و ممکن است هر اتفاقی در روز 10 تیر بیفتد، اما نکته مهم در این بین تفاوت بین هم گروهی با عربستان و امارات است. در سیدهای دیگر فاصله تیم ها به هم نزدیک است، یعنی تفاوت زیادی بین استرالیا با کره جنوبی یا عمان و سوریه وجود ندارد اما فرق بین همگروهی با عربستان و امارات زیاد است. به همین علت همگروهی ایران با امارات به مراتب شرایط آسان تری را مقابل راه ایران قرار خواهد داد.

سید یک: ژاپن و ایران

سید دو: استرالیا و کره جنوبی

سید سه: عربستان و امارات

سید چهار: عراق و چین

سید پنج: عمان و سوریه

سید شش: ویتنام و لبنان

مازیار فیروزی - گروه ورزش / روزنامه وبلاگ مستر

منبع: جام جم آنلاین

به "فقط به صعود فکر کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط به صعود فکر کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید