رونق مجدد هپکو بدون معین تکلیف بدهی 1200 میلیارد تومانی شرکت امکان پذیر نیست

به گزارش وبلاگ مستر، شورای اسلامی کار هپکو در نامه های جداگانه ای به وزرای تعاون، اقتصاد، نمایندگان اراک در مجلس و رئیس قوه قضاییه اظهار داشت که رونق مجدد هپکو بدون معین تکلیف بدهی 1200 میلیارد تومانی شرکت امکان پذیر نیست.

رونق مجدد هپکو بدون معین تکلیف بدهی 1200 میلیارد تومانی شرکت امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ مستر، شورای اسلامی کار هپکو در نامه ای به شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن اشاره به بدهی 1200 میلیارد تومانی این شرکت و مسدود بودن فرآیند های مرتبط بانکی و بازرگانی آن، درخواست رسیدگی به این موضوع و برطرف مشکل را عنوان کرد.

در این نامه آمده است:

احتراما ضمن تشکر از اقدامات جنابعالی در مورد یاری به برطرف مسائل چندین ساله شرکت هپکو که در اثر واگذاری غیراصولی به بخش خصوصی به وجود آمده و همانگونه که اطلاع دارید پس از کش و قوس های فراوان و مدت ها بلاتکلیفی و تنش های کارگری، پایان در تیر ماه امسال مالکیت بیش از نیمی از سهام هپکو در ازای بخشی از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار گشت و پس از آن انتصاب مدیریت متعهد و مجرب و نوید تهاتر بدهی های شرکت با مطالبات تامین اجتماعی، جرقه امیدی مبنی بر رونق مجدد فراوری در دل کارگران رنج کشیده شرکت و خانواده های ایشان و مردم شهید پرور استان مرکزی روشن کرد. ولی متاسفانه اخیرا باخبر شده ایم موضوع تهاتر بدهی های بانکی شرکت با مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت با چالش جدی روبرو شده است.

لذا با توجه به بدهی بیش از 1200 میلیارد تومانی شرکت و مسدود بودن فرآیند های مرتبط بانکی و بازرگانی شرکت به علت بدهی مذکور و همچنین فقدان سرمایه در گردش مناسب جهت فراوری، به نظر می رسد رونق مجدد هپکو بدون معین تکلیف این بدهی ها عملا امکان پذیر نبوده و این موضوع منجر به ایجاد فضای ناامیدی و نگرانی مجدد و جدی در جامعه کارگری هپکو و خانواده های آن ها شده است و بیم آن می رود که در آینده ای نه چندان دور مجددا شاهد اعتراضات صنفی کارگران و سوء استفاده شبکه های معاند و خدشه دار شدن نظام باشیم.

لذا با عنایت به موارد مذکور از جنابعالی که در گذشته هم در کم وکیف مسائل عدیده این شرکت بوده اید استدعا داریم در مورد برطرف مشکل مذکور دستور اقدامات لازم را مبذول بفرمایید تا به فضل الهی در سال رونق فراوری، شاهد رونق و جهش فراوری و کار در این شرکت باشیم، انشاءالله. پیشاپیش از حسن نظر و همکاری جنابعالی سپاسگزاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رونق مجدد هپکو بدون معین تکلیف بدهی 1200 میلیارد تومانی شرکت امکان پذیر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق مجدد هپکو بدون معین تکلیف بدهی 1200 میلیارد تومانی شرکت امکان پذیر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید